نمای زمین از دیگر سیارات منظومه شمسی — تصویر نجومی روز

۲۱۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
نمای زمین از دیگر سیارات منظومه شمسی — تصویر نجومی روز

۲۹ تیر ۱۳۹۵، در محل سیاره «عطارد» (Mercury) و «زحل» (Saturn) که دو تا از سیاره‌های «منظومه شمسی» (Solar System) هستند، از زمین عکاسی شد. یکی از تصاویر گرفته شده از زمین، توسط «فضاپیمای رباتیک کاسینی» (Robotic Cassini Spacecraft) ثبت شده است که در مدار زحل، این «غول گازی» (Gas Giant)، قرار دارد. در همان روز، جمعیت زیادی از ساکنین زمین نیز، از داخل این سیاره، به عکاسی از زحل پرداختند.

نمای زمین از دیگر سیارات منظومه شمسی -- تصویر نجومی روز

در تصویری که در سمت راست قرار دارد، قمر زمین یعنی ماه، در پس‌زمینه تاریک فضایی قرار دارد. این تصویر، توسط «فضاپیمای رباتیک مسنجر» (Robotic MESSENGER Spacecraft) که در مدار عطارد قرار دارد، گرفته شده است. عکس بالا، به عنوان بخشی از پروژه جستجوی برای «ماهواره‌های طبیعی» (Natural Satellites) (منظور از آن، قمر است) عطارد، ثبت شده است. عطارد کوچک‌ترین سیاره منظومه شمسی است و قمری ندارد؛ انتظار می‌رود که این سیاره، قمرهای بسیار تیره و تاری داشته باشد.

در تصویری که در محل عطارد و از سیاره زمین گرفته شده است، زمین در سمت چپ و ماه در سمت راست قرار دارند و با توجه به قرار داشتن این دو در معرض تابش خورشید، درخشان به نظر می‌رسند. فضاپیماهای کاسینی و منسجر، پس از بازنشستگی از ماموریت‌های خود در منظومه شمسی، به زادگاه خود یعنی زمین باز نگشتند.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *