نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت |‌ به زبان ساده

۱۲۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت |‌ به زبان ساده

زمانی که در گوگل شیت متنی را درون یک سلول وارد می‌کنید، شیت به صورت خودکار بخشی از متن را که از محدوده سلول تجاوز کند، پنهان خواهد ساخت. اگر نمی‌خواهید برای دیدن محتوای هر سلول روی آن دابل-کلیک کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه این راهنما با روش نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت آشنا شوید.

به صورت پیش‌فرض هر زمان که یک سلول حاوی کاراکترهایی بیش از گنجایش فیزیکی خودش باشد، به جای سرریز شدن متن به خط بعدی، کاراکترهای اضافی را از دید پنهان می‌شوند. برای نمایش کامل متن درون سلول‌های گوگل شیت باید از قابلیت wrap text برای فرمت‌بندی و دیدن همه محتوای سلول بهره بگیریم.

مرورگر خود را باز کنید، به صفحه اصلی گوگل شیت بروید و یک شیت موجود را باز کرده و یا شیت جدیدی ایجاد کنید. روی یک سلول خالی کلیک کرده و متنی را در آن وارد کنید.

مطمئن شوید که کاراکترهای متن شما از فضای سلول فراتر می‌رود تا گوگل شیت بخش اضافی را پنهان سازد.

نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت

اگر یک اسپردشیت را که از قبل حاوی داده‌هایی بوده‌ است باز کنید، می‌توانید سلولی یا سلول‌هایی که می‌خواهید قالب‌بندی نمایش کامل متن را داشته باشند انتخاب کنید.

نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت

سپس به منوی Format > Text Wrapping بروید و روی گزینه Wrap کلیک کنید تا سلول فرمت شود.

نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت

در ادامه سلول‌هایی که برای فرمت‌بندی انتخاب شده‌اند، دیگر کاراکترهای اضافی مازاد بر فضای سلول را پنهان نمی‌کنند. در این حالت کاراکترها به خط جدید می‌شکنند و فضای سلول بسط می‌یابد تا همه متن را نمایش دهد.

نمایش کامل متن درون سلول های گوگل شیت

فرایند کار به همین سادگی است. هر زمان که لازم بود بی‌درنگ همه داده‌ها را درون یک سلول نمایش دهید، می‌توانید از قابلیت قالب‌بندی wrap text برای اجرای آسان این کار استفاده کنید. شما می‌توانید هر گونه دیدگاه یا پیشنهاد خود را در خصوص این نوشته در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان فرادرس در میان بگذارید.

بر اساس رای ۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *