معرفی ۷ نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان

۱۶۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
معرفی ۷ نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان

احتمالا در حال حاضر صدها یا هزاران نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان در فروشگاه‌های مختلف برنامه‌های کاربردی، وجود دارد. با وجود این تعداد زیاد، انتخاب برنامه‌ای که مناسب باشد و به خوبی کار کند، کمی سخت می‌شود. به همین دلیل در ادامه این مطلب به معرفی 7 نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان پرداخته‌ایم که به نسبت عملکرد خوبی دارند و کاربران از کار با آن‌ها راضی بوده‌اند. این انتخاب‌ها ترتیب خاصی ندارند اما سعی کرده‌ایم آن‌ها را بر حسب نیازهای مختلفی که ممکن است در یک برنامه ویرایش عکس داشته باشید، کنار هم بچینیم.

997696

نرم افزار Canva: بهترین برنامه برای شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و تبلیغات

معمولا کمپین‌هایی که در فضای مجازی اجرا می‌شوند، برای جلب نظر مخاطب نیاز به تصاویر جذاب و رنگارنگ دارند. برنامه Canva با فراهم کردن هزاران نمونه گرافیکی و عناصر تصویری، در این زمینه بسیار کاربردی ظاهر می‌شود.

نمونه‌های گرافیکی این نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان برای هر شبکه اجتماعی که به فکرتان می‌رسد (از یوتیوب و تیک تاک تا فیسبوک و توئیتر و حتی لینکداین) بهینه شده‌اند و در دسترس هستند.

نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان Canva

 

استفاده از این برنامه نیاز به دانش خاصی ندارد. کافی است عکس مورد نظر را در در Canva باز کنید و سپس به کمک قابلیت‌های مختلف برنامه، تنها در چند دقیقه، روشی منحصر به فرد برای ویرایش آن بیابید. همچنین در Canva می‌توانید همراه با تیم خود در پلتفرم‌های مختلف برای پروژه‌ها همکاری کنید.

نسخه رایگان این برنامه به حد کافی خوب است اما اگر نسخه پولی را بخرید، می‌توانید حتی به ابزار و نمونه‌های بیشتر و بهتری مانند ویژگی پاک کردن پس زمینه و تغییر اندازه فوری عکس یا پروژه موجود نیز دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از Canva (+) برای دسترسی به پروژه‌های خود، باید در این برنامه یک حساب کاربری بسازید. همچنین این نرم‌افزار برای گوشي‌های IOS هم موجود است و یک نسخه وب دارد. همچنین پیش از این در مجله فرادرس یک مطلب بسیار مفصل در مورد استفاده از برنامه Canva منتشر شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

برنامه Adobe Express: بهترین نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان همه جانبه

Adobe مجموعه متنوعی از برنامه‌های ویرایش تصویر موبایل دارد اما Adobe Express در بین آن‌ها، از بقیه بهتر است. با اینکه باقی برنامه‌های Adobe نیز بسیار خوب هستند اما بیشتر برای حرفه‌ای‌ها مناسبند. در این بین، استفاده از Adobe Express برای انجام پروژه‌های کوچک مناسب‌تر است و راحت‌تر می‌شود با آن کار کرد.

برجسته‌ترین قابلیت این نرم‌افزار، ابزار عالی و کاملی است که برای پاک کردن پس زمینه دارد و به طور رایگان در دسترس است، در حالی که برای استفاده از همین ابزار در سایر برنامه‌های مشابه، باید نسخه پولی را بخرید. همچنین این برنامه برای افزودن متون ساده با رنگ‌های جذاب عالی است و مجموعه‌ای بزرگ از انواع فونت‌های زیبا دارد.

نرم افزار Adobe Express موبایل

Adobe Express همچنین مجموعه متنوعی از نمونه‌های آماده رایگان را ارائه می‌دهد اما در این زمینه به پای Canva نمی‌رسد. در این برنامه می‌توانید در کمترین زمان ممکن، تصاویر خود را برای هر پلتفرمی، تغییر اندازه دهید یا قبل از شروع پروژه، ابعاد مورد نظر خود را تنظیم کنید.

همچنین بهتر است در کنار تنظیم کنتراست، میزان روشنایی، اشباع رنگ، گرمی و وضوح عکس، فیلترهای مختلف را نیز در این برنامه امتحان کنید. همچنین اگر بخواهید می توانید به کمک شش گزینه انیمیشنی موجود در Adobe Express (+)، انیمیشن‌های خلاقانه به پروژه‌های خود اضافه کنید.

برنامه ScreenMaster: بهترین برنامه برای ویرایش اسکرین شات

ممکن است به هر دلیلی نیاز به انتشار تصاویر اسکرین شات از گوشی خود داشته باشید، اما ممکن است با این کار، اطلاعات حساسی را به صورت ناخواسته منتشر کنید که امنیتتان را به خطر می‌اندازند. نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان ScreenMaster، ابزاری دارد که به شما کمک می‌کند پیش از انتشار تصاویر اسکرین شات، اطلاعات حساس را بپوشانید. این مورد هنگام ضبط صفحه نمایش در اندروید نیز صدق می‌کند.

نرم افزار ScreenMaster

این برنامه سه عملکرد کلی دارد: اصلاح تصاویر یا Markup Photo، ادغام تصاویر یا Stitch Photo و تسخیر وب یا Web capture. این ویژگی‌ها به ترتیب به سانسور کردن اطلاعات حساس، ترکیب چند عکس و تسخیر و جذب نظر مخاطب در صفحات وب کمک می‌کنند.

تنها نکته منفی‌ای که ممکن است هنگام استفاده از ScreenMaster‌ آزاردهنده باشد، حضور ثابت و دائمی تبلیغات است. برای رهایی از این مشکل باید یک بار درون برنامه خرید کنید یا هزینه‌ای به صورت ماهانه یا سالانه بپردازید و اشتراک آن را بخرید.

 

نرم‌افزار Snapseed:‌ بهترین نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان برای تصاویر سلفی

سادگی استفاده، ویژگی برجسته و مهم نرم‌افزار Snapseed است، یک ویرایشگر عکس بی‌نقص که بدون حاشیه و حرف اضافه، کارش را می‌کند. چه یک گرافیست حرفه‌ای باشید و چه بخواهید یک تغییر کوچک روی عکس سلفی خود ایجاد کنید، Snapseed(+) تمام ابزار لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم افزار Snapseed

می‌توانید در این برنامه به طور همزمان، وضوح عکس‌ها را بیشتر کنید، آن‌ها را برش دهید، فیلتر‌های مختلف را امتحان کنید، دور تصاویر را قاب بگیرید یا نور آن‌ها را افزایش دهید. این برنامه همچنین ابزارهای حرفه‌ای‌تر را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. مثلا اگر می‌خواهید جزئیات بهتری در عکس‌ها داشته باشید، به کمک ابزار Selective می‌توانید تمرکز خود را روی بخش خاصی از عکس بگذارید.

برنامه PhotoDirector: بهترین برنامه ویرایش عکس برای حرفه‌ای‌ها

در بین تمام نرم افزار های ویرایش عکس اندروید رایگانی که در این مقاله معرفی کردیم، PhotoDirector بیشترین شباهت را به نرم‌افزارهای حرفه‌ای گرافیک کامپیوتر دارد. اگر در این زمینه حرفه‌ای هستید، به کمک ابزارهای پیشرفته PhotoDirector، می‌توانید کارهای خلاقانه‌ای مانند انیمیشنی کردن اشیا و روتوش مناطق خاص را انجام دهید.

نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان Photodirector

از طرفی به عنوان یک کاربر معمولی قادر خواهید بود از ابزارهای مختلف PhotoDirector(+) برای تغییر کنتراست و روشنایی، برش تصاویر، تغییر پس زمینه و موارد بسیار دیگر، استفاده کنید. همچنین اگر کار ویرایش تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهید، استفاده از نمونه‌های آماده این برنامه بسیار کمک خوبی برای شما خواهد بود.

رابط کاربری این نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان بسیار کاربرد پسند است و می‌توانید در مدت زمانی بسیار کم، در کار با آن، حرفه‌ای شوید. البته مد نظر داشته باشید که با خرید اشتراک این برنامه، نمونه‌ها و عناصر بیشتری نیز در دسترس‌تان قرار خواهند گرفت.

برنامه Samsung Photo Editor: بهترین نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان برای کاربران سامسونگ گلکسی

اگر دستگاه گلکسی سامسونگ دارید، نیازی نیست از برنامه‌های ویرایشی شخص ثالث استفاده کنید. برنامه داخلی ویرایش عکس گالری سامسونگ برای انجام تنظیمات ساده به خوبی کار می‌کند. این برنامه به شما امکان می‌دهد عکس‌های مختلف بگیرید و همزمان به ویرایش آن‌ها بپردازید.

برنامه ویرایش عکس سامسونگ

برنامه ویرایشگر عکس سامسونگ قابلیت‌هایی برای افزودن متن، برش، چرخاندن، افزایش روشنایی و نور، تغییر کنتراست و انواع فیلترهای مختلف دارد. همچنین می‌توانید در این برنامه، ایموجی یا شکلک‌های دلخواه بسازید و حین ویرایش عکس‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به ویرایش سریع و کوتاه علاقه دارند، می‌توانید از این برنامه داخلی سامسونگ نهایت استفاده را ببرید و کارهای خود را بدون نیاز به نصب هیچ برنامه دیگری، انجام دهید.

 

برنامه Google Photos: برنامه ویرایش عکس رایگان با بهترین رابط کاربری

مانند برنامه ویرایش عکس اندروید، برنامه Google Photos نیز به طور پیش فرض روی اکثر گوشی‌های اندرویدی نصب است. به این ترتیب، یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش عکس اندروید رایگان را روی گوشی خود دارید. استفاده از این برنامه بسیار راحت است و تمام ابزار مورد نیاز برای کار با تصاویر را در کنار هم دارد.

این ابزارها برای برش، اصلاح، افزودن فیلتر و تنظیم نور و رنگ عکس‌ها هستند. همچنین بعد از اتمام کار و ذخیره عکس در Google Photo (+) می‌توانید با سایر دستگاه‌های خود نیز به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان کدام است؟‌

اگر پروژه‌های گرافیکی مربوط به شبکه‌های اجتماعی مجازی و وب‌سایت‌ها را انجام می‌دهید، نرم‌افزار Canva می‌تواند تمام نیازهای شما را در سیستم عامل اندروید براورده کند. در حالی که اگر نیاز به خلق انیمیشن در کارهای خود دارید بهتر است از Adobe Exprss استفاده کنید. از طرفی، نرم‌افزارهای ویرایش عکس سامسونگ و Google photo که به طور پیش‌فرض روی بیشتر گوشی‌های اندرویدی نصب هستند، ابزار کاملی برای ویرایش‌های ساده‌تر دارند که کاربران این سیستم عامل را از هر برنامه دیگری بی‌نیاز می‌کند.

چطور عکس‌های خود را به طور حرفه‌ای در اندروید ویرایش کنیم؟‌

برنامه‌های مختلفی برای ویرایش عکس در اندروید موجود هستند که هم برای کاربران حرفه‌ای و هم تازه‌کارها کاربرد دارند. در حالی که برنامه‌های ساده‌تری مانند Google Photos و ویرایشگر عکس داخلی سامسونگ، نیاز کاربران آماتور را برآورده می‌کنند، برنامه‌هایی مانند PhotoDirector نیز در دسترس‌اند که ابزاری پیشرفته مانند برنامه‌های گرافیکی کامپیوتر دارند. اگر گرافیست حرفه‌ای هستید، از کار با این برنامه اندرویدی لذت خواهید برد.

جمع بندی

با کمک کمی خلاقیت و یک برنامه مناسب، بدون پرداخت هزینه اضافه، عکس‌های خود را به سادگی ویرایش کنید. در این مقاله به معرفی چند نرم افزار ویرایش عکس اندروید رایگان پرداختیم که بیشتر مورد استفاده هستند و می‌توانید به کمک آن‌ها، کارهای مورد نیاز خود در این زمینه را انجام دهید.

مثلا اگر کارهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت انجام می‌دهید، برنامه Canva مجموعه کامل و مفیدی از نمونه‌های آماده دارد که برای شما بسیار مناسب هستند. از طرفی اگر پروژه‌های گرافیکی حرفه‌ای انجام می‌دهید برنامه PhotoDirect می‌تواند برایتان مفید واقع شود. امیدواریم برنامه مناسب خود را در این لیست پیدا کنید و از این پس بدون مشکل، پروژه‌های گرافیکی خود را پیش ببرید.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *