آموزش حذف رمز پی دی اف PDF — سریع و کاملا رایگان + فیلم آموزشی

۶۰۰۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
آموزش حذف رمز پی دی اف PDF — سریع و کاملا رایگان + فیلم آموزشی

اگر به صورت دائمی و مکرر با اسناد PDF از هر منبعی کار می‌کنید، حذف رمز پی دی اف می‌تواند برای شما امری مفید و راه‌گشا باشد. در این مقاله به معرفی ابزار FreeMyPDF می‌پردازیم که برنامه‌ای تحت وب است و به شما اجازه می‌دهد یک فایل PDF را که برای باز کردن یا تغییر آن به رمز عبور یا مجوزهای خاصی نیاز دارد، بارگذاری کنید.

فیلم آموزشی حذف رمز فایل PDF

دانلود ویدیو

 FreeMyPDF، ابزاری برای حذف رمز پی دی اف

هدف از ساخت FreeMyPDF (+)، رفع محدودیت‌های ویرایش، مشاهده یا چاپ فایل‌های PDF بوده است. همچنین با بهره‌گیری از این نرم‌افزار قادر خواهید بود هر نوع تدابیر محافظتی با رمز روی یک فایل PDF که به روش‌های دیگر  قابل مشاهده است را دور بزنید (اما نمی‌توانید از آن برای شکستن قفل فایل‌های پی دی افی که به هیچ‌وجه بدون رمز صحیح قابل مشاهده نیستند، استفاده کنید).

استفاده از این ابزار بسیار ساده است و می‌توان بدون نیاز به دانلود یا ثبت نام، به طور مستقیم و از طریق مرورگر دلخواه از آن بهره گرفت.

نحوه استفاده از نرم‌افزار FreeMyPDF

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد فرایند استفاده از FreeMyPDF بسیار آسان است. برای شروع از گزینه Choose File جهت آپلود فایل PDF خود استفاده کنید، در این ابزار امکان بارگذاری فایل‌هایی تا سقف ۴۰۰ مگابایت وجود دارد.

حذف رمز پی دی اف

هنگامی که نگاهی به تمام متون سلب مسئولیت‌های قانونی که این سایت را تزیین می‌کنند انداختید، گزینه‌ای را که دقیقاً پایین آن قرار گرفته، یعنی «موافقم، انجامش دهید» (!I Agree, Do It) را بزنید.

وقتی این مرحله را پشت سر می‌گذارید، در ابتدا هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. اما لازم است به ابزار مورد نظرمان کمی زمان بدهید، چرا که فایل PDF شما در حال پردازش است، اگرچه رابط کاربری هیچ نشانه‌ای از این موضوع ارائه به نمایش نمی‌گذارد.

در کمتر از چند دقیقه، دانلود فایل PDF به طور خودکار شروع می‌شود.

در قسمت پوشه دانلودها (Downloads folder)، خواهید دید که روی فایل شما یک برچسب با عنوان [Unlocked by www.freemypdf.com] چسبانده شده است که خوشبختانه از جایگزین شدن آن با فایل اصلی جلوگیری می‌کند.

  • مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

آیا FreeMyPDF امن است؟

سازندگان این برنامه حذف رمز پی دی اف ادعا می‌کنند که محتویات فایل‌های PDF شما را روی سرورهای خود ذخیره نمی‌سازند. اما به وضوح نوشته که که جزئیاتی مانند زمان آپلود، حجم سند، موفقیت تراکنش فایل و آدرس آی‌پی شما از طریق سرویس‌های Google Analytics و AdSense ثبت می‌شوند.

مانند هر سرویس شخص ثالث و مبتنی بر مرورگر دیگری، بهتر است هر زمان که سندی حاوی اطلاعات شخصی و هویتی در اختیار دارید، تدابیر امنیتی لازم را در پیش بگیرید تا در آینده از وقوع اتفاقی ناخوشایند جلوگیری شود.

توصیه ما این است مراقب فایلی که برای آپلود انتخاب می‌کنید باشید. این سایت همچنین به کاربران توصیه می‌کند که از این سرویس برای اهداف «غیرقانونی» یا «غیر اخلاقی» استفاده نکنند.

سخن پایانی راحع به حذف رمز پی دی اف

اگر محتوای سند شما خیلی حساس نیست یا صرفا مطلبی است که قصد دارید برای سرگرمی بخوانید، آنچه در بالا آورده‌ایم، یک راه آسان برای حذف رمز پی دی اف تکالیف مدرسه یا فایل‌های PDF قفل شده از سوی همکارانی است که احتمالا در روزهای پاندمی کرونا، به دورکاری روی آورده‌اند. همچنین اگر به دنبال روش‌های دیگری برای این موضوع هستید، می‌توانید از ۵ روشی که در پست حذف قفل PDF مجله فرادرس توضیح داده‌ایم بهره بگیرید و یکی از این روش‌ها را بر حسب نیاز خود به کار بگیرید.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *