ترجمه فایل ورد — راهنمای کاربردی + فیلم آموزشی رایگان

۱۷۶۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
ترجمه فایل ورد — راهنمای کاربردی + فیلم آموزشی رایگان

اگر با زبان‌های مختلفی کار می‌کنید، اما مهارت‌های زبانی‌تان اندک است، می‌توانید از یک ابزار نرم‌افزاری برای ترجمه بهره بگیرید. مایکروسافت آفیس یک چنین ابزاری را عرضه کرده است که به شما امکان می‌دهد یک سند ورد را به سادگی درون خود محیط ورد ترجمه کنید. در این مقاله با روش ترجمه فایل ورد آشنا خواهیم شد و راهکاری که اشاره شد را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فیلم آموزشی ترجمه متن توسط MS-Word

دانلود ویدیو

دستورالعمل‌هایی که در ادامه ارائه می‌شوند، مربوط به جدیدترین نسخه نرم‌افزار ورد هستند. در مورد نسخه‌های قدیمی‌تر ورد، این دستورالعمل‌ها و مراحل ممکن است اندکی متفاوت باشند، اما شما می‌توانید بخش‌های از متن را نیز به روش مشابهی همانند ترجمه کل سند، ترجمه کنید.

ترجمه بخش‌های خاصی از متن سند ورد

شما می‌توانید در نرم‌افزار ورد، بخش‌های کوچکی از یک جمله یا عبارت را برای ترجمه انتخاب کنید و یا این که بخش زیادی از متن را به این منظور استفاده کنید. با این که ورد به صورت خودکار تلاش می‌کند تا زبان متن را تشخیص دهد، اما شما می‌توانید در صورت نیاز، زبان متن را به صورت دستی نیز تعیین کنید.

برای شروع، یک سند ورد را باز کرده و متنی را که می‌خواهید ترجمه شود، انتخاب کنید. زمانی که آماده بودید، روی زبانه Review در نوار ریبون ورد کلیک کرده و دکمه Translate را بزنید. سپس در گزینه‌های منوی بازشدنی Translate روی گزینه Translate Selection کلیک کنید.

ترجمه فایل ورد

به این ترتیب منوی Translator در سمت راست ظاهر می‌شود. چنان که اشاره کردیم، ورد می‌تواند به صورت خودکار زبان متن را تشخیص دهید. اگر این تشخیص نادرست است، آن را به صورت دستی از طریق منوی بازشدنی From تعیین کنید.

ترجمه فایل ورد

در بخش To در زیر این گزینه، زبانی که می‌خواهید متن به آن ترجمه شود را انتخاب کنید. ورد تلاش می‌کند تا زبانی که می‌خواهید به آن ترجمه کنید را نیز حدس بزند، اما شما می‌توانید این زبان را از طریق منوی بازشدنی To به زبان مطلوب خود تغییر دهید.

ترجمه فایل ورد

زمانی که این گزینه‌ها را انتخاب کردید، یک پیش‌نمایش سریع از ترجمه در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر از نتیجه ترجمه رضایت داشتید و خواستید متن اصلی را با متن ترجمه شده جایگزین کنید، دکمه Insert را بزنید.

ترجمه فایل ورد

ورد متن اصلی را با ترجمه عوض می‌کند. اگر بخواهید به نسخه اصلی بازگردید، کافی است کلیدهای Ctrl+Z (در مک کلیدهای Cmd+Z) را بزنید و یا این که دکمه Undo را در گوشه بالا-چپ ورد انتخاب کنید.

ترجمه فایل ورد

اگر متن سند ورد به کلی به زبان متفاوتی است، می‌توانید آن را بدون تعویض متن اصلی ترجمه کنید. بدین ترتیب ورد پس از ترجمه متن، یک سند جدید باز می‌کند تا ترجمه را در آن قرار دهد. در ادامه می‌توانید آن را به صورت مستقل ذخیره کنید.

به این منظور سند ورد را باز کرده و به منوی Review > Translate > Translate Document بروید.

ترجمه فایل ورد

به این ترتیب منوی گزینه‌های Translator در سمت راست ظاهر می‌شود و ورد تلاش می‌کند تا به صورت خودکار زبان مورد استفاده در سند را تشخیص دهد. اگر ترجیح می‌دهید خودتان این زبان را تعیین کنید، می‌توانید گزینه From را از Auto-detect به زبانی که مورد نظرتان است تغییر دهید.

در ادامه منوی بازشدنی To را کلیک کنید تا زبان مقصد ترجمه سند را انتخاب کنید و سپس روی Translate کلیک کنید تا سند ترجمه شود.

ترجمه فایل ورد

زمانی که ورد کار ترجمه را به پایان رسانید، یک سند جدید را باز خواهد کرد. سپس می‌توانید این سند را از طریق منوی File > Save با فشردن آیکون Save در گوشه بالا-چپ ورد ذخیره کنید.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۱ دیدگاه برای «ترجمه فایل ورد — راهنمای کاربردی + فیلم آموزشی رایگان»

با احترام
خدا قوت
دو تا سوال داشتم:
-امکان شخصی سازی دیکشنری مترجم وجود داره؟
-چجوری میتونیم مشخص کنیم که یکسری کلمات رو ترجمه نکنه و همون زبان اصلی در متن استفاده کنه؟
سپاسگزارم از مطلب مفیدتون.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *