ایجاد فهرست جداول در ورد — به زبان ساده + فیلم آموزشی رایگان

۱۴۲۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
ایجاد فهرست جداول در ورد — به زبان ساده + فیلم آموزشی رایگان

فهرست جداول در ورد به یک لیست از عناوین جداول، تصاویر یا شکل‌ها در سند ورد گفته می‌شود که بر مبنای شماره صفحه مرتب شده است. فهرست جداول شبیه به فهرست مطالب در ورد است، اما از همه مواردی را در بر می‌گیرد که می‌توان برای آن‌ها توضیح یا اصطلاحاً Caption (کپشن) نوشت.

فیلم آموزشی ایجاد فهرست عناوین در Word

دانلود ویدیو

درج فهرست جداول در ورد

افزودن فهرست جداول از این جهت که به مخاطب امکان می‌دهد تا به سرعت به بخش‌های خاصی از سند حرکت کند، ابزار مفیدی محسوب می‌شود. این موضوع به خصوص در مورد سندهایی که حجم بالایی از رسانه دارند صدق می‌کند. با این حال باید اشاره کنیم که افزودن یک فهرست جداول تنها در صورتی ممکن است که به تصاویر، جداول و نمودارهای خود کپشن اضافه کرده باشیم. در این راهنما فرض می‌کنیم که از قبل کپشن‌های مناسبی به این موارد اضافه کرده‌اید.

زمانی که آماده درج فهرست جداول بودید، روی محلی در سند که قرار است این فهرست اضافه شود، کلیک کنید. سپس به زبانه References بروید و گزینه Insert Table of Figures را انتخاب کنید.

فهرست جداول در ورد

زمانی که آن را انتخاب کردید،‌ پنجره Table of Figures ظاهر می‌شود و پیش‌نمایش وب و پرینت فهرست جداول را نمایش می‌دهد. در این جا می‌توانید چندین گزینه را نیز تغییر داده و قالب‌بندی فهرست را سفارشی‌سازی کنید. پس از اعمال تنظیمات مورد نظر روی OK کلیک کنید.

فهرست جداول در ورد

اینک فهرست جداول در سند ورد درج شده است.

فهرست جداول در ورد

به‌روزرسانی فهرست جداول

ممکن است لازم باشد چیزی را به سند اضافه یا از آن حذف کنید و یا محتوا را ویرایش کنید. در این حالت یک روش سرراست برای به‌روزرسانی فهرست جداول و اعمال هر نوع تغییر در سند در آن وجود دارد.

برای به‌روزرسانی فهرست جداول، باید ابتدا آن را انتخاب کنید. اگر جدول را انتخاب نکنیم، ‌گزینه‌های به‌روزرسانی ظاهر نخواهند شد. پس از انتخاب کردن فهرست جداول به زبانه References بروید و روی گزینه Update Table کلیک کنید. همچنین می‌توانید کلید F9 را بزنید.

فهرست جداول در ورد

اکنون کادر محاوره‌ای Update Table of Figures ظاهر می‌شود. در این کادر می‌توانید کل جدول یا تنها شماره صفحات را به‌روزرسانی کنید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

فهرست جداول در ورد

اینک فهرست جداول شما به‌روز شده است و نسخه فعلی سند را نشان می‌دهد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۳۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۲ دیدگاه برای «ایجاد فهرست جداول در ورد — به زبان ساده + فیلم آموزشی رایگان»

درود
دوست عزیز وقتی متن زیر عکس رو به فارسی تایپ میکنم و بعدش میخوام لیست رو طبق صفحه بیارم ، خطا میده و پیغام میده که فونتش رو نمیخونه .
یعنی متن همیشه باید به صورت انگلیسی باشه ؟

سلام
وقت بخیر
من همه مراحل رو انجام دادم فقط یک مشکل کوچیک هست عنوان فهرست رو چیکار کنم درج نمیشه که؟؟؟؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *