گزارش عملکرد فرادرس در سال ۱۴۰۰

۴۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ شهریور ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
گزارش عملکرد فرادرس در سال ۱۴۰۰

فرادرس، به عنوان شاخص‌ترین و برترین بازیگر عرصه آموزش آنلاین کشور، همواره سعی کرده است با ارائه گزارش‌های منظم سالانه، شرحی شفاف از عملکردش را به اطلاع کاربران خود، جامعه دانشجویان و دانش‌آموزان کشور، فعالان اکوسیستم استارتاپی و فعالان و تصمیم‌گیرندگان عرصه آموزش کشور برساند؛ همچنین در این گزارش‌ها، همواره سعی شده است مروری نیز بر وضعیت صنعت آموزش آنلاین در جهان و آخرین تحولات آن صورت بگیرد. در همین راستا، فرادرس گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ را نیز تهیه و منتشر کرده است.

در این گزارش، تلاش شده است نقش فرادرس در تحول صنعت آموزش کشور و پرورش نیروی کار دارای مهارت و آماده ورود به بازار کار مورد بررسی قرار گیرد و سپس شرحی از جایگاه فرادرس در سطح بین‌الملل،‌ پتانسیل‌های صادرات آموزش، وضعیت بازار آموزش ایران و جهان و گام‌های برداشته شده در راستای تحقق عدالت آموزشی آمده است.

طبق گزارش عملکرد فرادرس در سال ۱۴۰۰، این مجموعه توانسته است ۳۰۸۸ عنوان آموزشی (غیر رایگان)، شامل ۱۸,238 ساعت ویدیو را به مخاطبان خود ارائه کند. تعداد دانشجویان فرادرس، اکنون به ۲,7 میلیون نفر رسیده‌اند و ۱۴۷۳ مدرس توانمند نیز در این مجموعه، اقدام به ارائه آموزش در زمینه‌های تخصصی خود کرده‌اند.

فرادرس اکنون یک مجموعه دانش‌بنیان است و تنوع محتوای آموزشی آن از هر زمان دیگری در قیاس با رقبایش در بازار آموزش آنلاین بیشتر شده است. «برنامه‌نویسی»، محبوب‌ترین دسته‌بندی آموزشی در بین کاربران فرادرس است و پس از برنامه‌نویسی نیز دسته‌های «مهندسی برق و کنترل» و «نرم‌افزارهای اداری» قرار دارند.

زبان برنامه‌نویسی پایتون، محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای یادگیری در بین کاربران فرادرس است، فتوشاپ در بین نرم‌افزارهای گرافیکی، وضعیت مشابهی را دارد و کاربران فرادرس، همانطور که انتظار می‌رود، در بین زبان‌های خارجی بیشتر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. در میان رشته‌های مهندسی نیز، مهندسی کامپیوتر و آموزش‌های مرتبط به آن بیشترین محبوبیت را دارند.

در سال ۱۴۰۰ به ترتیب، آموزش‌های «برنامه نویسی پایتون مقدماتی»، «آموزش آدوبی فتوشاپ مقدماتی»‌ و «آموزش وردپرس مقدماتی» بیشترین مخاطب را در بین سایر عناوین فرادرس داشته‌اند. همچنین، از ابتدای فعالیت فرادرس تا به امروز، به ترتیب «آموزش آدوبی پریمیر مقدماتی»،‌ «آموزش بازار بورس» و «آموزش پایتون» محبوب‌ترین عناوین آموزشی کاربران فرادرس بوده‌اند.

۱۳۰ نفر به صورت تمام وقت طی سال گذشته با فرادرس همکاری مستقیم داشته‌اند و همچنین فرادرس، بخشی از امور خود را نیز به ۵۰ نفر برون‌سپاری کرده است؛ در مجموع ۱,4 میلیون نفر ساعت کار در سال ۱۴۰۰ در فرادرس انجام شده است.

وقتی در گزارش سالانه فرادرس به آمارهای سایت این مجموعه نیز نگاه می‌کنیم با اعداد و ارقام جالبی مواجه می‌شویم. وبسایت فرادرس در سال ۱۴۰۰، میزبان بیش از ۳۳ میلیون بازدید‌کننده یکتا بوده است. این بازدیدکنندگان بیش از ۸۴ میلیون نشست ایجاد کرده‌اند و با صرف زمانی برابر ۳۷۱ سال، بیش از ۱۸۰ میلیون بار صفحات سایت فرادرس را مرور کرده‌اند.

بیش از یک میلیون آموزش در سال ۱۴۰۰ از فرادرس خریداری شده است، این آموزش‌ها فرصت ۹۲۴ سال مطالعه و یادگیری را فراهم کرده‌اند؛ همچنین این عدد گواهی می‌دهد که به طور متوسط هر کابر فرادرس، ۳ عنوان آموزشی از کتابخانه آموزش‌های این مجموعه تهیه کرده است.

واحد پشتیبانی فرادرس پاسخگوی ۱۳ هزار تماس تلفنی، ۴۹ هزار گفتگوی آنلاین، بیش از ۱۴ هزار مکاتبه ایمیلی و ۱۰۶۱ تیکت بوده تا رضایت مخاطبان این مجموعه را به بهترین شکل ممکن فراهم آورد.

در سال گذشته، پلتفرم آموزش‌های سازمانی فرادرس نیز در اختیار سازمان‌ها و نهادهای گوناگون قرار گرفت تا بتوانند دانش نیروی کار خود را به بهترین شکل ممکن به روز نگهدارند. همچنین، اپلیکیشن موبایل فرادرس برای پلتفرم اندروید نیز عرضه شد تا برای کاربران دسترسی به آموزش‌های این مجموعه از هر زمان دیگری ساده‌تر باشد.

تعداد مقالات علمی-آموزشی منتشر شده در مجله فرادرس در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار عدد رسید و این رسانه که روی آن بیش از ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، میزبان بیش از ۲۸ میلیون بازدید کننده یکتا بود. مخاطبان مجله فرادرس با ایجاد بیش از ۶۲ میلیون نشست و با صرف زمانی معادل ۲۲۳ سال، بیش از ۸۶ میلیون بار صفحات آن را مطالعه کردند.

گزارش سال ۱۴۰۰ فرادرس به موضوعات متنوع دیگری از جمله، جایگاه بین‌المللی فرادرس در صنعت آموزش، تنوع سنی و جسنیتی مخاطبین فرادرس، اثرگذاری این مجموعه بر عدالت آموزشی در کشور، فناوری‌های توسعه یافته در فرادرس و غیره نیز می‌پردازد.

در ادامه مروری سریع داریم بر برخی از آمارها و نمودارهای ارائه شده در این گزارش و نسخه کامل آن را نیز می‌توانید در انتهای همین مطلب دانلود کنید.

دستاوردهای فرادرس در سال ۱۴۰۰

محبوب‌ترین دسته‌های محتوای آموزشی در فرادرس

10 آموزش دارای بیشترین مخاطب در سال ۱۴۰۰

وضعیت اشتغال‌زایی توسط فرادرس

آمار آموزش‌های ارائه شده در فرادرس

آمار وبینارهای برگزار شده توسط فرادرس

آمارهای ثبت شده از کاربران و دانشجویان فرادرس

وضعیت جایگاه بین‌المللی فرادرس

آمارهای عملکرد مجله فرادرس

آمارهای طرح‌های ویژه برگزار شده توسط فرادرس

نگاهی به بازار آموزش آنلاین در ایران

دانلود نسخه کامل گزارش عملکرد فرادرس در سال ۱۴۰۰

برای دریافت نسخه کامل گزارش عملکرد فرادرس در سال ۱۴۰۰ در قالب PDF، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود فایل کامل گزارش (+کلیک کنید)

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *