کهکشان زن بر زنجیر — تصویر نجومی روز

۲۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مهر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
کهکشان زن بر زنجیر — تصویر نجومی روز

«کهکشان آندرومِدا» (Andromeda Galaxy) که به آن زن بر زنجیر، «مسیه ۳۱» (Messier 31)، سحابی آندرومدا و سحابی زن بَرزَنجیر نیز گفته می‌شود، یک «کهکشان مارپیچی» (Spiral Galaxy) است که ۲/۵ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد و نزدیک‌ترین کهکشان بزرگ به «کهکشان راه شیری» (Milky Way Galaxy) محسوب می‌شود.

تصویر زیر، با استفاده از نوردهی طولانی مدت و دوربین دیجیتال، از آسمان شلوغ زمین گرفته شده است. در واقع، تصویری که مشاهده می‌کنید، پشته‌ای از ۲۲۳ تصویر است که هر یک با ۳۰۰ ثانیه نوردهی و از یک رصدخانه خانگی در پرتغال و طی سال گذشته گرفته شده است. این تصویر نواقصی دارد که از این جمله می‌توان به وجود مسیرهای موازی حرکت هواپیما، مسیرهای بلند و ممتد ماهواره‌ها، رگه‌های کوتاه پرتوهای کیهانی و پیکسل‌های بد اشاره کرد.

<a href="https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2019/10/M31Before_Scherer_4298.jpg">تصویر پیش از ویرایش (برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی، کلیک کنید.)</a>

نواقص بیان شده، با استفاده از فتوشاپ رفع نشده‌اند، اما با استفاده از چند نرم‌افزار که از این جمله می‌توان به DeepSkyStacker ،Astro Pixel Processor و PixInsight اشاره کرد، ویرایش‌هایی روی آن انجام شده است.

کهکشان زن بر زنجیر -- تصویر نجومی روز
تصویر پس از ویرایش

این کارها برای فریب دادن مخاطب و ایجاد یک تصویر خیالی انجام نشده، بلکه هدف از انجام آن، به حداقل رساندن آثار مصنوعی مربوط به کره زمین است که ارتباطی به کهکشان‌های دوردستی مانند زن بر زنجیر ندارند.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
NASA
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *