پی پال (PayPal) چیست و چگونه کار می کند؟

۴۳۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
پی پال (PayPal) چیست و چگونه کار می کند؟

پی پال، یک ابزار امن و مطمئن برای پرداخت آنلاین ارزی در اینترنت است. پی پال درواقع یک سرویس پرداخت آنلاین است و به کاربران خود اجازه می‌دهد از طریق ایجاد حساب‌های مجازی یا الکترونیکی، به انتقال وجه و یا تبدیل و انتقال ارزهای مختلف بپردازند. این حساب‌های مجازی می‌توانند با یک آدرس ایمیل و یا شماره موبایل ایجاد شوند.

فهرست مطالب این نوشته

پی پال چگونه کار می‌کند؟

مراحل مختلف انتقال و تبدیل ارز از طریق سایت PayPal (+) انجام می‌گیرد. اگر قبلا در پی پال ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا باید اکانت خود را در آن بسازید.

در صورتیکه قبلا ثبت‌نام داشته‌اید در صفحه ابتدایی سایت پی پال، از طریق گزینه Log In می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و در غیر اینصورت از طریق گزینه Sign Up ابتدا باید ثبت‌نام کنید.

ثبت نام یا لاگین در پی پال

در ادامه برای ثبت‌نام و بعد از ورود به بخش Sign Up، می‌توانید انتخاب کنید که اکانت برای یک شخص حقیقی و یا حقوقی باشد؛ سپس دکمه Continue را می‌زنید.

انتخاب اکانت حقیقی و حقوقی در پی پال

بعد از آن اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و دکمه Next را می‌زنید. در آخر بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی و تکمیل سایر موارد و همچنین موافقت با شرایط و قوانین موجود، دکمه «Agree And Create Acount» را فشرده و به این ترتیب اکانت شما در پی پال ساخته می‌شود.

ساخت اکانت پی پال

اگر قبلا در پی پال اکانت خود را ساخته‌اید از قسمت Log In وارد حساب کاربری خود شوید. طبق تصویر سمت راست، در مرحله بعد گزینه Pay Or Send Payments و یا تب Send Payments را انتخاب کنید. سپس مانند تصویر سمت چپ، آدرس ایمیل مقصد و یا نام شخص یا شرکتی که می‌خواهید برای آن پول واریز کنید را بنویسید (مثلاً icasite.info@gmail.com برای پرداخت‌های ارزی فرادرس).

انجام پرداخت پی پال

بعد از آن باید مبلغ و همچنین واحد پولی که می‌خواهید پرداخت کنید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این قسمت می‌توان هزینه و مبلغ را به ارزهای دیگر هم تبدیل کرده و در نهایت هزینه تبدیل شده را ببینید. همچنین می‌توانید در قسمت Add a note توضیحاتی بنویسید به طور مثال: «سفارش شماره ___ مربوط به ....»

مشخص کردن میزان پرداخت در پی پال

سپس در مرحله بعد بین دو گزینه Purchase و Personal باید یکی را انتخاب کنید. (تصویر شماره ۱) برای پرداخت هزینه به صورت ارزی از گزینه «Personal» می‌توانید استفاده کنید. بعد از آن روی گزینه Continue کلیک کنید و منتظر بمانید تا صفحه بعدی لود شود (تصویر شماره 2).

در صفحه بعد می‌توانید اطلاعات پرداخت را به طور کامل بررسی کنید که اشتباهی رخ نداده باشد. (تصویر شماره ۳) توجه کنید که مبلغ موجود در حساب شما از مبلغ قابل پرداخت که همان هزینه سفارش است، کمتر نباشد‎. در صورتی که مبلغ قابل پرداخت از مبلغ موجودی حساب شما کمتر بود، با گزینه Please add a funding source می‌توانید منبع دیگری برای پرداخت، به طور مثال حساب‌های متصل دیگر به پی پال را انتخاب کنید.

در صورتیکه از تمامی اطلاعات وارد شده مطمئن هستید روی گزینه Send Payment Now کلیک کنید تا پرداخت کامل شود (تصویر شماره 4).

اضافه کردن منابع پرداخت در پی پال

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید به این فیلم‌های راهنما مراجعه و آن‌ها را نیز مشاهده بفرمایید:

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
PayPalWikiHow
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *