عمودی کردن اسلاید در پاورپوینت — به زبان ساده (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۲۰۱۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
عمودی کردن اسلاید در پاورپوینت — به زبان ساده (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

021زمانی که یک ارائه پاورپوینت را باز می‌کنید، اسلایدها به صورت افقی در حالت افقی هستند. با این حال می‌توانید در چند گام ساده آن‌ها را به صورت عمودی دربیاورید. در این مقاله با روش عمودی کردن اسلاید در پاورپوینت آشنا خواهیم شد.

فیلم آموزشی نمایش عمودی اسلایدها

دانلود ویدیو

تغییر اسلایدها از حالت افقی به عمودی

برای عمودی کردن اسلاید در پاورپوینت پیش از هر کاری ابتدا باید ارائه خود را باز کنید.

در گروه Customize زبانه Design گزینه Slide Size را انتخاب کنید. روی Custom Slide Size در منوی بازشدنی کلیک کنید. در سیستم‌های مک روی Page Setup باید کلیک کنید.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

به این ترتیب کادر محاوره‌ای Slide Size باز می‌شود. در گروه Slides بخش Orientation دکمه رادیویی کنار گزینه‌های Portrait یا Landscape را بزنید و سپس روی OK کلیک کنید.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

یک کادر محاوره‌ای جدید باز می‌شود. در این کادر می‌توانید محتوا را بیشینه کرد یا تغییر اندازه بدهید تا در جهت‌گیری جدید ارائه قرار گیرد. این گزینه را طوری انتخاب کنید که بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. به این ترتیب موفق به عموی کردن یک اسلاید در پاورپوینت شده‌اید.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

استفاده از اسلایدهای عمودی و افقی در یک ارائه منفرد

مایکروسافت این کارکرد را ارائه نمی‌کند. اما اگر ارائه‌ها را به هم لینک کرده باشید، می‌توانید این توهم را ایجاد کنید که هر دو اسلاید افقی و عمودی در یک ارائه قرار دارند. به خاطر داشته باشید که وقتی دو ارائه به هم لینک می‌شوند، در صورتی که هر یک از آن‌ها به مکان دیگری ایجاد شود، این لینک از کار می‌افتد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید هر دو ارائه را در یک پوشه حفظ کنید تا لینک بین آن‌ها همیشه برقرار باشد.

در این مثال فرض می‌کنیم که ارائه اول دارای اسلایدهای افقی و ارائه دوم دارای اسلایدهای عمودی است. ابتدا ارائه نخست را باز می‌کنیم و به اسلایدی می‌رویم که لینک در آن ایجاد شده است. سپس یک شیء را انتخاب کرده و از آن برای درج لینک استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید یک لینک را در متن، تصاویر یا اشیا قرار دهید. ما برای نمایش بهتر از یک کادر متنی استفاده کرده‌ایم.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

سپس به گروه Links در زبانه Insert می‌رویم و Action را انتخاب می‌کنیم.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

در کادر محاوره‌ای Action Settings که ظاهر می‌شود، دکمه رادیویی کنار Hyperlink to را انتخاب می‌کنیم. با باز کردن منوی بازشدنی و سپس انتخاب گزینه Other PowerPoint Presentation فایل اکسپلورر را باز می‌کنیم.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

در فایل اکسپلورر ارائه‌ای را که می‌خواهیم به آن لینک بدهیم انتخاب می‌کنیم و سپس روی OK کلیک می‌کنیم.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

وقتی به کادر محاوره‌ای Actions Settings بازگردید، مسیر فایل ارائه دوم در کادر Hyperlink to ظاهر می‌شود. اگر همه چیز درست باشد، روی OK کلیک کنید.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

به این ترتیب لینک در شیء انتخابی ظاهر می‌شود.

عمودی کردن اسلایدهای پاورپوینت

زمانی که روی این لینک کلیک کنید، بی‌درنگ به ارائه دوم منتقل می‌شوید. در نمای اسلایدشو این امر موجب می‌شود کاربر فکر کند که ارائه شما اسلاید‌هایی از هر دو نوع افقی و عمودی دارد. با این حال اگر بخواهید به ارائه اول بازگردید، باید یک لینک از ارائه دوم به ارائه اول نیز ایجاد کنید. همچنین با تغییر اندازه اسلاید پاورپوینت و یا گذاشتن واترمارک در پاورپوینت نیز می‌توانید آن را سفارشی کنید.

بر اساس رای ۲۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۵ دیدگاه برای «عمودی کردن اسلاید در پاورپوینت — به زبان ساده (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

بسیار کاربردی و خوب. ممنون

عالی ❤️

تشکر از شما عااالی

مرسی تشکرررررر

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *