نحوه تغییر رنگ صفحه در ورد — راهنمای تصویری + فیلم آموزشی رایگان

۱۰۳۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
نحوه تغییر رنگ صفحه در ورد — راهنمای تصویری + فیلم آموزشی رایگان

اگر به دنبال راهی آسان برای جذاب‌تر کردن اسناد خود در نرم‌افزار ورد هستید، پیشنهاد ما به شما، تغییر رنگ صفحه در ورد است. به طور پیش فرض، ورد از رنگ سفید در  پس‌زمینه استفاده می‌کند، اما می‌توانید رنگ صفحه را در ورد به هر رنگ دیگری که می‌خواهید تغییر دهید.

فیلم آموزشی تغییر رنگ صفحه در Word

دانلود ویدیو

در واقع حتی قادر خواهید بود پس‌زمینه یک صفحه را به الگو، بافت، تصویر یا گرادیان (Gradient) تغییر دهید. در ادامه این مقاله همه نکاتی که باید در مورد نحوه تغییر رنگ صفحه در ورد مایکروسافت بدانید را پوشش داده‌ایم.

نحوه تغییر رنگ صفحه در ورد

تغییر رنگ صفحه در ورد

1. از منوی بالای صفحه ورد، روی زبانه Design کلیک کنید.

2. در بخش Page Background، روی گزینه Page Color بزنید.

3. رنگ دلخواه خود را از بخش Theme Colors یا Standard Colors انتخاب کنید. برای مشاهده پیش‌نمایش ظاهری که سند پیدا می‌کند، ماوس را روی رنگ مورد نظر شناور کنید. برای حذف رنگ صفحه، گزینه No Color را برگزینید.

4. اگر رنگ مورد نظرتان را نمی‌بینید روی گزینه More Colors بزنید.

در زبانه Standard می‌توانید طیف وسیع‌تری از رنگ‌های گوناگون را انتخاب کنید. همچنین، در زبانه Custom می توانید مقدار hex را از طریق گزینه‌های RGB یا HSL خاص مشخص کنید.

5. هنگامی که انتخاب خود را نهایی کردید، گزینه OK را برگزینید.

اگر ظاهر شیک‌تری می‌خواهید، گزینه Fill Effects را از فهرست کشویی Page Color انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید بین گزینه‌های Gradient ،Texture ،Pattern و Picture یکی را انتخاب کنید.

1. Gradient: این امکان را می‌دهد که به نرمی دو رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌ها را از میان مجموعه‌ای از گزینه‌های پیش‌فرض برگزینید.

2. Texture: تکسچر یا بافت طیف وسیعی از گزینه‌های تصویری را ارائه می‌کند که برای سال‌ها در ورد بدون تغییر باقی مانده‌اند، مانند بافت کاغذ روزنامه، سنگ مرمر سبز و پاپیروس.

3. Pattern: پترن یا الگو به شما اجازه می‌دهد رنگ پیش‌زمینه و پس‌زمینه را در قالب طیف وسیعی از الگوها مانند نقطه‌چین، موج و مشبک انتخاب کنید.

4. Picture: با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود تصویر مد نظر خود را آپلود یا آن را به صورت آنلاین بیابید و در پس‌زمینه سند خود قرار دهید.

اگر قصد چاپ سند ورد را دارید، حتما به این فکر کنید که سند انتخابی شما چه مقدار جوهر مصرف می‌کند و چگونه در برابر رنگ کاغذ ظاهر می‌شود.

سخن پایانی راجع به تغییر رنگ صفحه در ورد

اگر قصد دارید تغییر رنگ صفحه در ورد را فقط برای یک‌بار عملی کنید، هیچ مشکلی نیست و راهنمای بالا دقیقا برای شما نوشته شده. با این‌حال، اگر طرح شما به‌گونه‌ای است که مایل هستید بارها و بارها به آن بازگردید، ایجاد یک قالب در ورد را در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود مجبور نباشید هر بار رنگ صفحه را به صورت دستی تنظیم کنید.

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use of
۲ دیدگاه برای «نحوه تغییر رنگ صفحه در ورد — راهنمای تصویری + فیلم آموزشی رایگان»

سلام
چطور می تونیم فقط رنگ یک صفحه رو عوض کنیم

عالی ممنون از شما

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *