ادامه دانلود قطع شده در کروم — راهنمای کاربردی

۵۶۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
ادامه دانلود قطع شده در کروم — راهنمای کاربردی

برخی اوقات اتصال‌های اینترنتی ممکن است غیرقابل‌پیش‌بینی باشند. قطع شدن ناگهانی اتصال اینترنتی در زمان دانلود کردن یک فایل بزرگ می‌تواند ترسناک باشد. با این حال مرورگر گوگل کروم امکان ازسرگیری دانلود را در صورت توقف غیرمنتظره فراهم ساخته است. در این مطلب قصد داریم به همین موضوع یعنی ادامه دانلود قطع شده در کروم بپردازیم.

ادامه دانلود قطع شده در کروم با دانلود منیجر

گوگل کروم از یک دانلود منیجر یا ابزار مدیریت دانلود داخلی برخوردار است که همه دانلودها را چه فعال، ناموفق، لغو شده یا کامل شده باشند نمایش می‌دهد. این ابزار در یک زبانه جدید باز می‌شود و فهرستی از همه فایل‌هایی که هر زمان تلاش کرده‌اید دانلود کنید را نمایش می‌دهد.

نکته: توجه داشته باشید که برخی وب‌سایت‌ها امکان ازسرگیری دانلود یک فایل را در صورت عدم موفقیت در اولین بار نمی‌دهند. برخی وب‌سرورها درخواست دانلود شما را به خاطر نمی‌سپارند و بدین ترتیب باید دانلود خود را از نو آغاز کنید.

برای باز کردن ابزار دانلود منیجر، آدرس chrome://downloads را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. همچنین می‌توانید کلیدهای Ctrl+J را روی ویندوز و Command+J را روی macOS بگیرید.

ازسرگیری دانلود در کروم

در فهرست دانلودها، آیتم ناموفق را پیدا کرده و روی Resume کلیک کنید.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، دانلود شما از جایی که قبل از قطع شدن اتصال، باقی مانده بود، از سر گرفته می‌شود.

ازسرگیری دانلود

ادامه دانلود قطع شده در کروم با WGet

اگر ادامه دانلود قطع شده در کروم پس از کلیک روی دکمه Resume ناموفق بود، می‌توانید یک روش دیگر را امتحان کنید. برای این روش به ابزار خط فرمان، یک نرم‌افزار رایگان و البته فایلی که دانلود آن نیمه‌کاره باقیمانده است نیاز داریم. با این که استفاده از خط فرمان ممکن است برای برخی افراد کمی سخت باشد، اما در ادامه فرایند کار را به صورت گام به گام معرفی می‌کنیم تا بتوانید به سهولت آن را پیگیری کنید.

WGet یک اپلیکیشن متن-باز برای لینوکس، macOS و ویندوز است که بخشی از پروژه GNU محسوب می‌شود و فایل‌ها را از اینترنت دریافت می‌کند. این ابزار خط فرمان امکان ازسرگیری دانلودهای قطع شده را مستقیماً از وب‌سرور فراهم می‌سازد.

به صفحه دانلود WGet (+) بروید و پکیجی که مناسب سیستم‌تان است را دریافت کنید. ما در این راهنما از نسخه ویندوز استفاده می‌کنیم، اما روش کار در همه سیستم‌های عامل یکسان است.

پس از دانلود شدن WGet، آن را نصب کنید یا محتوای پوشه فشرده را در پوشه‌ای که در دسترس باشد استخراج کنید. از آنجا که کاربرد اصلی این برنامه ادامه دانلودهای قطع شده در کروم است، آن را در پوشه پیش‌فرض دانلود کروم قرار می‌دهیم.

با زدن کلیدهای Ctrl+J ابزار دانلود منیجر کروم را باز کنید، به دنبال فایلی بگردید که دانلود آن در کروم نیمه‌کاره باقیمانده است، روی سورس یا همان آدرس وب‌سایت فایل راست-کلیک کنید و سپس گزینه Copy Link Address را انتخاب نمایید.

ازسرگیری دانلود

اکنون روی More (منوی سه‌نقطه) کلیک کرده و سپس گزینه Open Downloads Folder را انتخاب کنید.

ازسرگیری دانلود

به دنبال فایل بگردید و روی آن راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.

ازسرگیری دانلود

پسوند‎.crdownload را از انتهای فایل بردارید و کلید اینتر را بزنید.

ازسرگیری دانلود در کروم

گاهی اوقات کروم نام پیش‌فرض دانلود را به صورت Unconfirmed.crdownload تعیین می‌کند. اگر این اتفاق افتاد، باید نام کل فایل را عوض کنید. نام اصلی فایل را می‌توانید از URL مبدأ که قبلاً کپی کرده‌اید به دست آورید. برای نمونه URL مبدأ ما به صورت زیر است:

http://website.com/your/file/here/6.7.1.9.exe

که نام فایل به صورت زیر است.

6.7.1.9.exe

ازسرگیری دانلود در کروم

در این هنگام پیامی باز می‌شود که به شما هشدار می‌دهد، در صورت تغییر دادن پسوند فایل، ممکن است آن فایل غیر قابل استفاده شود. روی Yes کلیک کنید.

ازسرگیری دانلود در کروم

اکنون برنامه اعلان فرمان (ویندوز) یا ترمینال (macOS) را باز کرده و به پوشه دانلود یعنی مسیر C:\Users\User\Downloads بروید. در این مسیر فایل مورد نظر و برنامه WGet قرار دارند. در این زمان دستوری به صورت زیر وارد می‌کنیم:

wget -c <theSourceFilesDownloadWebsite>

در این مثال دستور مورد نظر به صورت زیر است:

wget -c http://source.website.com/incompleteFile.exe

کلید اینتر را بزنید و در صورتی که سرور اجازه بدهد، دانلود فایل از جایی که در کروم باقی مانده بود ازسرگیری می‌شود. در غیر این صورت دانلود از ابتدا آغاز خواهد شد.

ازسرگیری دانلود در کروم

پس از این که دانلود پایان یافت، می‌توانید اعلان فرمان یا ترمینال را ببندید و فایل را به طور معمول گویی که نخستین بار با موفقیت دانلود شده بود باز کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۲۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۳ دیدگاه برای «ادامه دانلود قطع شده در کروم — راهنمای کاربردی»

باسلام
فقط کمکتون و میخوام تا این اپلیکیشن رو توی گوشیم نصب کنم
ممنون ومتشکرم.امیر صفری بارنجی از تبریز
یاحق.

سلام من یه فایل دانلود کردم که سخت پیدا شد
بعد متوقف شده بود و حرکت نمی‌کرد
من فایل رو قطع و وصل کردم و پاک شد
الان هرچی دنبال اون میگردم تا دوباره پیداش کنم هیچ جا نیست
و خیلی نیازش دارم
راهی هست که دوباره برش گردونم؟ چون توی دانلود های گوگل نیست و پاک شده

سللم وقتتون بخیر
من یک فایلی رو میخوام دانلود کنم تا ۸۰ درصد هم جلو میره ولی یهو خودش استاپ میشه و وقتی میزنم resume فایل از ۰ درصد شروع میشه.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
تبلت اندروید گوگل کروم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *