شما می توانید به توسعه فرادرس کمک کنید

۵۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ آبان ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
شما می توانید به توسعه فرادرس کمک کنید

faradars

 

فرادرس را می توان بزرگترین حرکت عمده دانشگاهی در کشور در نظر گرفت که به صورت کاملا مردمی (دانشجویان) و بدون هیچ گونه کمک و حمایت رسمی ایجاد و به پیش رفته است. دانشجویان محور توسعه فرادرس هستند و می توان گفت تمام مسیر توسعه آن را دانشجویان پیموده اند.

برخی مواقع، علاوه بر کمک های داوطلبانه و بدون هماهنگی، دانشجویان عضو فرادرس که ما از آنها به عنوان «فرادرسی ها» یاد می کنیم، با ما مکاتبه می کنند و این سوال را مطرح  می کنند که چگونه می توانند به فرادرس بیشتر کمک کنند.

این پست را در پاسخ به سوال این دسته که برای کمک به توسعه بزرگترین حرکت آموزشی کشور در بستر وب، مرز نمی شناسند، آماده کردیم تا در چند محور عمده مسیر کمک های بیشتر به فرادرس نشان دهیم. همانقدر که در توسعه فرادرس از هیچ کمک رسمی استفاده نشده است؛ به همان میزان و حتی بیشتر ما مفتخر هستیم که به دانشجویان بگوییم: «به کمک شما برای توسعه این پروژه بزرگ آموزشی نیاز داریم».

لطفا با ما همراه باشید و به ما کمک کنید.

در ادامه محور های اساسی کمک شما به توسعه فرادرس آمده است.

 

تهیه آموزش ها و آموختن بیشتر

شما با تهیه و استفاده از آموزش های فرادرس نه تنها بیشتر می آموزید و دایره دانش خود را توسعه می دهید؛ بلکه به فرادرس کمک می کنید تا آموزش های جدیدتری را ارائه نماید. از این جهت هنگام استفاده از آموزش های رایگان و غیررایگان فرادرس همیشه این دید را با خود داشته باشید: «شما با تهیه و استفاده از آموزش های فرادرس به رشد بیشتر بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور کمک می کنید».

 

معرفی فرادرس به دوستان خود

مهم ترین مشکل فرادرس که در موارد موجب اتلاف انرژی بسیار در مسیر توسعه آن می شود؛ این است که این پروژه در عین جایگاه پرهویت خود در میان دانشجویان فرادرسی، هنوز هم برای دسته بسیاری از دانشجویان شناخته شده نیست. در این مسیر نیز هیچ کس به اندازه دانشجویان کنونی فرادرس نمی تواند کمک کند.

همین الان در مورد فرادرس:

١) به دوستان خود ایمیل بزنید.

٢) در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۳) با ابزارهای پیام رسان موبایل به گروه های مختلفی که در آن عضو هستید، اطلاع دهید.

۴) و ...

 

نقد و بررسی و ارائه نظر در مورد آموزش ها

شما با نقد و بررسی و ارائه نظر خود در مورد آموزشهای فرادرس همه فیدبک خود را به ما منتقل می کنید تا آموزش های بهتری ارائه کنیم و هم اینکه به دانشجویان دیگر برای انتخاب آموزش های مناسب خود کمک می کنید. به صورت خلاصه، شما با بیان نظر خود به فرادرس کمک می کنید.

هم اکنون به یکی از آموزش های رایگان یا غیررایگان فرادرس مراجعه کرده و نظر خود را ثبت کنید.

دنبال کردن فرادرس در شبکه های فرادرس

با دنبال کردن فرادرس در شبکه های مختلف اجتماعی آن، نه تنها از آخرین اخبار مرتبط به آموزش های آن مطلع می شوید؛ بلکه کمک می کنید تا فرادرس توسط دیگر دانشجویان مشتاق آموختن، شناخته شود.

هم اکنون به این لینک (+) از فرادرس مراجعه نمایید و شبکه های فرادرس را دنبال نمایید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «شما می توانید به توسعه فرادرس کمک کنید»

به نظرم خیلی خوبه ممنونم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *