کلودسیم چیست؟ – مبانی اولیه

۹۷۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
کلودسیم چیست؟ – مبانی اولیه

کلودسیم یک toolkit (کتابخانه) منبع‌باز و رایگان برای شبیه‌سازی سناریوهای محاسبات ابری است که در آزمایشگاه CLOUDS در دپارتمان علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار دانشگاه ملبورن طراحی شده است.

کلودسیم چه کارهایی را می‌کند و چه کارهایی را نمی‌کند؟

کتابخانه کلودسیم کلاس‌های اصلی برای تعریف مراکز داده، ماشین‌های مجازی، کاربردها، کاربرها، منابع محاسباتی و سیاست‌هایی برای مدیریت بخش‌های متنوع یک سیستم (برای مثال زمان‌بندی) را فراهم می‌کند.

این اجزا می‌توانند توسط کاربران برای ارزیابی استراتژی‌های جدید در بکارگیری ابرها (سیاست‌ها، الگوریتم‌ها زمانبندی، سیاست‌های توزیع بار و نگاشت، و غیره) کنار همدیگر قرار بگیرند. کلودسیم همچنین می‌تواند برای ارزیابی موثر بودن استراتژی‌ها از نقطه نظرهای مختلف به کار رود؛ از هزینه/سود گرفته تا تسریع زمان اجرای کاربرد. کلودسیم همچنین از ارزیابی سیاست‌های Green IT پشتیبانی می‌کند.

هیچ محدودیتی در بکارگیری کلودسیم وجود ندارد: کلاس‌ها می‌توانند توسعه یابند و یا جایگزین شوند، سیاست‌های جدید می‌توانند افزوده شده و سناریوهای جدید می‌توانند نوشته شوند. کلودسیم مثل بلوک‌های سازنده‌ای می‌ماند که با آن می‌توانید محیط ابری شبیه‌سازی خودتان را بسازید.

بنابراین، کلودسیم یک راه حل آماده برای استفاده نیست که شما پارامترها را تنظیم کنید و سپس نتایج را برای استفاده در پروژه‌تان جمع‌آوری کنید. کلودسیم یک کتابخانه است و شما باید یک برنامه جاوا بنویسید که از اجزاء کلودسیم استفاده کند و بدین ترتیب بتوانید سناریوهای دلخواهتان را طراحی کنید.

برای استفاده از کلودسیم به چه چیزهایی نیاز دارید؟

تنها دانش پیشینی که برای استفاده از کلودسیم بدان نیاز دارید، برنامه‌نویسی جاوا (از آنجا که کلودسیم به زبان جاوا نوشته شده است) و کمی دانش پایه در مورد محاسبات ابری است. داشتن دانش برنامه‌نویسی IDE همچون Eclipse یا NetBeans نیز از آنجا که بسیاری از وظایف توسعه کاربردها را ساده می‌کند، مفید خواهد بود.

کلودسیم چگونه نصب می‌شود؟

کلودسیم نیازی به نصب ندارد: تنها باید پکیج دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید و در یک دایرکتوری قرار دهید، سپس به classpath جاوا اضافه‌اش کنید. اگر از Eclips یا NetBeans استفاده می‌کنید می‌توانید کلودسیم را به صورت یک پروژه اضافه کنید و بعد از آن برای پروژه‌های ایجاد شده بعدی از طریق IDE قابل دسترس خواهد بود.

چطور می‌توانید در مورد کلودسیم بیشتر بیاموزید؟

می‌توانید با مثال‌های در دسترس، در پکیج کلودسیم شروع کنید. این مثال‌ها شامل سناریوهای ساده تا پیچیده هستند. بعد از آن تا اندازه زیادی می‌دانید که چطور باید اجزا را در کنار هم قرار دهید تا سناریوهای خودتان را بسازید.

اگر اجزاء اصلی برای پروژه شما کافی نیستند، می‌توانید API را مطالعه کنید تا بدین ترتیب قادر به استفاده از ویژگی‌های پیشرفته باشید و بتوانید اجزاء را بسط داده و یا جایگزین کنید.

همچنین می‌توانید از آموزش‌های ویدئویی دوره آنلاین کلودسیم نیز استفاده کنید.

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CloudbusGoogle Code
۲ دیدگاه برای «کلودسیم چیست؟ – مبانی اولیه»

سلام پروژه ای از netbeans هستش پس می تونه پسوند همان را بگیره

سلام پسوند فایل کلود سیم چیه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *