سریع‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان مدیریت دانلود اندروید

۱۸۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
سریع‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان مدیریت دانلود اندروید

با ظهور آخرین فن‌آوری در میان توده‌های مردم، اصطلاحاتی مانند «اندروید» (Android) برای هر خانواده‌ای بسیار شناخته شده است. افراد برای برقراری ارتباط با کسانی که دوستشان دارند و همچنین دسترسی به آخرین دانش، به وسایل دستی (گوشی‌های تلفن همراه و تبلت و ...) استفاده می‌کنند.

از آنجا که کاربران اینترنت (netizens) مطالب مورد علاقه خود را برای استفاده در آینده، روی دستگاه‌هایشان دانلود (Download) می‌کنند و همین مسأله باعث تکامل اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود (Download Manager) شده است. اگر چه بسیاری از ما هنوز هم از اپلیکیشن‌های قدیمی و از پیش نصب شده روی دستگاه اندرویدی خود برای مدیریت دانلود استفاده می‌کنیم، اما اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود نسل جدید تجربه دانلودی بسیار آسان و کارآمد را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند.

سریع‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود برای اندروید

1- دانلود منیجر ADM

«دانلود منیجر پیشرفته» (Advanced Download Manager) که به آن ADM هم گفته می‌شود، مدرن‌ترین اپلیکیشن مدیریت دانلود طراحی شده برای «مرورگرهای وب» (Web Browsers) امروزی است. ADM طور خودکار قادر است لینک‌ها و فایل‌های قابل دانلود از مرورگر شما را بشناسد. این اپلیکیشن مدیریت دانلود می‌تواند با مرورگر دلفین (Dolphin)، بوت براوزر (Boat Browser)، کروم (Chrome) یا هر مرورگر دیگری سازگار شود.

ADM می‌تواند تا 3 فایل را به‌طور هم‌زمان دانلود کند، و از آنجا که تمام دانلودها در پس زمینه انجام می‌شوند، در مرورگر شما وقفه ایجاد نمی‌شود، اما بهترین بخش اپلیکیشن این است که برای سرعت بخشیدن به دانلود می‌توان از ویژگی چند اتصالی استفاده کرد و همچنین گزینه‌های تلاش مجدد خودکار (auto-retry)، شروع (start)، مکث (pause) و ادامه (resume) را برای دانلودها ارائه می‌دهد.

2- دانلود منیجر Loader Droid

این اپلیکیشن مدیریت دانلود ممکن است مانند ADM به نظر برسد، اما Loader Droid یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود سطح جهانی است که مخصوص پلتفرم اندروید ساخته شده است. این اپلیکیشن قادر است فایل‌ها را از طریق 3G، 2G و 4G به خوبی Wi-Fi دانلود کند. همچنین در این اپلیکیشن، گزینه‌ای برای ایجاد و تعیین کانکشن خاص برای تک تک دانلودها وجود دارد.

در این اپلیکیشن گزینه جالبی وجود دارد به این صورت که با قطع اینترنت، دانلود متوقف می‌شود و به محض این‌که دستگاه شما به اینترنت متصل شود، دانلود ادامه پیدا می‌کند. همچنین می‌تواند لینک‌هایی را که به طور خودکار دانلود می‌شوند، شناسایی کند و همچنین قادر به زمان‌بندی دانلودها برای شروع در زمانی خاص از آینده است

3- دانلود منیجر Turbo Download Manager

از دیگر اپلیکیشن‌‌های مدیریت دانلود می‌توان به (Turbo Download Manager) اشاره کرد. شرکت سازنده این اپلیکیشن ادعا می‌کند که به دلیل استفاده از چندین کانکشن HTTP، سرعت دانلود را تا 5 برابر سرعت نخستین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود افزایش داده‌اند. برای افزایش بیشتر یا شتاب دادن به سرعت دانلود، کاربر برای هر دانلود می‌تواند حداکثر تعداد اتصالات را انتخاب کند.

سایر ویژگی‌های متمایز این برنامه:

  • عدم وجود محدودیت حجمی برای دانلود فایل‌ها
  • حفظ تاریخچه دانلود‌ها
  • امکان پیکربندی دایرکتوری مکان

4- دانلود منیجر Easy Downloader Pro

Easy Downloader Pro یک نرم افزار مدیریت دانلود بسیار کاربرپسند و در عین حال بسیار سطح بالا برای دستگاه‌های اندرویدی است. در هنگام نصب اولیه، این برنامه یک تور سریع را جهت راهنمایی و معرفی رابط کاربری ارائه می‌دهد تا کاربر بتواند بدون هیچ زحمتی از ویژگی‌های آن استفاده کند.

فایل‌ها را می‌توان با استفاده از روش کپی و پیست (Copy and Paste) که برای کاربران تمام سنین بسیار راحت است، دانلود کرد. این اپلیکیشن از چندین پروتکل پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، کاربران می‌توانند فایل با هر فرمتی را دانلود کنند. این اپلیکیشن قادر است به طور هم‌زمان تا 10 فایل را دانلود کند و هر یک از فایل‌های دانلود شده را در مکان‌های متفاوتی ذخیره کند و گزینه‌ای نیز برای تغییر نام این فایل‌ها وجود دارد.

5- دانلود منیجر Download Manager

Download Manager برای اندروید به صورت رایگان و همراه با رابط کاربری بسیار آسان و بدون دردسر در دسترس است. این اپلیکیشن با داشتن بیش از 10 میلیون کاربر، قادر به دانلود انواع فایل‌ها با سرعت سه برابری نسبت به اپلیکیشن‌های قدیمی مدیریت دانلود است. غیر از ویژگی مدیریت بوکمارک‌ها (bookmark)، دانلود ویدئوها و صفحات HTML 5 به کمک این اپلیکیشن بسیار راحت است. همچنین این اپلیکیشن گزینه‌های لغو (cancel)، مکث (pause) و ادامه (resume) را برای انواع دانلودها ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن از تشخیص صدا و گفتار یا گزینه‌های جستجو  پشتیبانی می‌کند و برای موتورهای جستجو مانند یاهو (Yahoo)، گوگل (Google) و توییتر (Twitter) بسیار مناسب است. و با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های دانلود شده خود را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

6- دانلود منیجر IDM

IDM در واقع همان‌گونه که برای کاربران نسخه دسکتاپ یک اپلیکیشن مدیریت دانلود بسیار محبوب است برای اندروید نیز چنین است. این اپلیکیشن دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال بسیار سازمان‌یافته است و هر نوع یافته‌ای را با سرعتی عالی دانلود می‌کند. غیر از توانایی دانلود از صفحات HTML5 و ویدئوها، این اپلیکیشن از جاوا اسکریپت‌ها (Java scripts) نیز پشتیبانی می‌کند.

در ساختمان جستجوی گوگل ساخته شده و قادر به گمراه کردن مرورگر کاربر-عامل (User-Agent) است، همین است که IDM را به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب مدیریت دانلود برای علاقه‌مندان به دانلود کرده است.

7- دانلود منیجر Get Them All

Get Them All یک اپلیکیشن ساده و در عین حال هوشمند مدیریت دانلود است. این اپلیکیشن به روش پیچیده کپی-پیست برای دانلود افتخار نمی‌کند، اما با مرورگر شما یکپارچه می‌شود و هنگام گشت و گذار، لیستی از تمام فایل‌های قابل دانلود موجود در یک صفحه خاص را پیشنهاد می‌دهد. تنها با یک بار لمس صفحه، فایل مورد نظر به دستگاه شما ارسال می‌شود.

این اپلیکیشن غیر از این روش ساده برای دانلود، گزینه‌هایی را برای انتقال فایل از دسکتاپ به دستگاه اندرویدی نیز ارائه می‌دهد که این اپلیکیشن را برای کسانی که دائم در حرکت هستند بسیار مناسب کرده است.

8- دانلود منیجر Fast Download Manager

Fast Download Manager مناسب‌ترین اپلیکیشن مدیریت دانلود برای کاربرانی است که دوست دارند بدون حواس پرتی از صفحه وبی که آن را مرور می‌کنند مطالب مورد نظرشان را دانلود و کنترل کنند. ضمن حفظ کارایی در دانلود انواع فایل‌ها با سرعت بسیار بالا و رقابتی، دارای یک مرورگر داخلی است که کاربر را قادر به جستجو در دنیای بی‌پایان اینترنت و دانلود سریع و کارآمد از یک صفحه وب و همچنین از سایت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

در این اپلیکیشن گزینه‌ای برای ذخیره وب سایت‌های مورد علاقه وجود دارد که اغلب برای دانلود در دسترس قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن با تمام مرورگرها سازگار است و به شما امکان مرور می‌دهد و با Fast Download Manager برای اندروید می‌توانید تمام فایل‌های خود را دانلود و مدیریت کنید. این اپلیکیشن ضمن داشتن ویژگی‌هایی از این دست، دارای یک رابط کاربری بسیار جذاب است و شیک‌ترین اپلیکیشن در بین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود است.

9- دانلود منیجر Download Accelerator Plus

Download Accelerator Plus یک ابزار مدیریت دانلود قدرتمند برای دستگاه‌های اندروید است. این اپلیکیشن از سایر اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود چیزی کم ندارد، تمامی فرمت‌ها را بدون محدودیت حجم، دانلود می‌کند و برای افزایش سرعت دانلود، هر یک از فایل‌های در حال دانلود را به سه بخش جداگانه تقسیم می‌کند. در صورت عدم دسترسی به شبکه به طور خودکار دانلود متوقف می‌شود و پس از اتصال مجدد، دانلود خود به خود ادامه می‌یابد. این اپلیکیشن دارای مرورگری داخلی با گزینه تاریخچه و بوکمارک‌ها است.

طراحی رابط کاربری با نوار پیشرفت دانلود بسیار دقیق، به این اپلیکیشن ظاهری فوق‌العاده جذاب داده است و روی هم رفته Download Accelerator Plus یک اپلیکیشن عالی برای علاقه‌مندان به دانلود است.

10- دانلود منیجر Downloader and Private Browser

Downloader and Private Browser یکی دیگر از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب مدیریت دانلود در میان کاربران اندروید است. این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن‌های منحصر به فرد در زمینه مدیریت دانلود است. برای دانلود موسیقی، ویدئو یا فایل‌ها، شما باید به مرورگری که از تمامی فرمت‌های موسیقی و فایل‌ها پشتیبانی کند، دسترسی داشته باشید.

Downloader and Private Browser برای حفاظت از فایل‌های دانلود شده محرمانه، دارای رمز عبور حفاظتی است و در کنار این ویژگی‌های جالب دارای پخش‌کننده موسیقی و ویدئو برای تمام فایل‌های رسانه‌ای دانلود شده است.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

منبع

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *