برنامه‌نویس اندروید چگونه باید دانش خود را به روز نگه دارد؟

۵۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
برنامه‌نویس اندروید چگونه باید دانش خود را به روز نگه دارد؟

شما به عنوان یک برنامه‌نویس اندروید باید همواره نسبت به جدیدترین ابزارها، نکات و روندها مطلع باشید. در این مقاله قصد داریم برخی روش‌هایی توضیح دهیم که سؤال برنامه‌نویس اندروید چگونه باید دانش خود را به روز نگه دارد؟ را پاسخ می‌دهند.

خبرنامه هفتگی اندروید

«خبرنامه هفتگی اندروید» (Android Weekly Newsletter) (+) احتمالاً یکی از بهترین روش‌ها برای به‌روز ماندن در مورد اندروید است، زیرا محتوای مختلف را به صورت هفتگی در یکجا تجمیع می‌کند. با بررسی مختصر عناوین مطالب و مطالعه یک یا دو لینک در هفته می‌توانید درک خود را از ابزارها، نکات و روندهای جدید به‌روز نگه دارید.

پادکست‌ها

به طور خاص دو پادکست در خصوص اندروید وجود دارند که با گوش دادن به آن‌ها می‌توانید دانش خود را در خصوص برنامه‌نویسی اندروید ارتقا بدهید. این دو پادکست به ترتیب «Fragmented Podcast» (+) و «Android Developers Backstage» (+) نام دارند. این پادکست‌ها وارد جزییات مباحث فنی می‌شوند و از طرف دیگر همه گستره وسیع پلتفرم اندروید را پوشش می‌دهند.

یوتیوب

برخی از مطالب و آموزش‌های ویدئویی که روی یوتیوب قرار دارند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور خاص کانال Android Dialogs (+) و کانال Google’s Android Developers (+) دو نمونه از این کانال‌های ویدئویی هستند. مورد اول یعنی Android Dialogs یک کانال ویدئویی است که از سوی جامعه‌ای از کاربران اداره می‌شود و روی گفتگوهای کوتاه مدت با توسعه‌دهندگان اندروید متمرکز شده است.

از طرف دیگر کانال «توسعه‌دهندگان اندروید» منبعی عالی برای همه موارد مرتبط با اندروید است که از سوی گوگل تأسیس شده و به‌روز می‌شود.

برنامه‌نویس اندروید چگونه باید دانش خود را به روز نگه دارد؟

بلاگ‌ها و جراید

بلاگ‌های بسیار زیاد عالی در دنیای توسعه اندروید وجود دارند که در ادامه فهرست اجمالی برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • بلاگ androidstudio (+)
  • بلاگ توسعه‌دهندگان اندروید (+)
  • انتشارات مدیوم توسعه‌دهندگان گوگل (+)
  • انتشارات مدیوم ProAndroidDev (+)
  • انتشارات مدیوم AndroidPub (+)

به صورت خاص انتشارات مربوط به مدیوم بسیار مفید هستند، زیرا شامل مطالب زیادی هستند که از سوی افراد مختلفی نوشته شده‌اند و جنبه‌های گوناگون موضوعات مختلف را پوشش می‌دهند.

لیست‌های توییتری

جامعه توسعه‌دهندگان اندروید در توییتر کاملاً فعال هستند. در ادامه سه لیست از کارشناسان توسعه‌دهنده گوگل و خبرگان توسعه‌دهنده اندروید را می‌بینید که در توییتر فعال هستند و به طور مرتب اطلاعات مفیدی را به اشتراک می‌گذارند:

  • لیست توییتری Android GDE (+)
  • لیست توییتری Android Developer Advocates (+)
  • لیست توییتری Kotlin GDE (+)

ویدئو کنفرانس

کنفرانس‌هایی وجود دارند که ویدئوهای ضبط‌شده خود را به صورت آنلاین برای تماشای عموم عرضه می‌کنند. اگر به صورت حضوری در این کنفرانس‌ها حضور پیدا نمی‌کنید، یا حتی اگر می‌خواهید آن‌ها را دوباره تماشا کنید، می‌توانید از این نوع کانال‌های ویدئویی بهره بگیرید. در ادامه دو مورد از کانال‌های از این دست را ارائه کرده‌ایم:

  • ویدئوهای DroidconNYC ’18 (+)
  • ویدئوهای Google I/O ’19 (+)

شما می‌توانید این ویدئوها را به تنهایی یا در یک گردهمایی تماشا کنید و یک برنامه هفتگی داشته باشید تا مطمئن شوید که همه افراد اطلاعات به‌روزی دارند.

سخن پایانی

به این ترتیب به پایان این مقاله با موضوع معرفی روش‌های کسب اطلاع در خصوص برنامه‌نویسی اندروید رسیدیم. شما از چه روش‌هایی برای به‌روزرسانی اطلاعات خود در خصوص توسعه اندروید استفاده می‌کنید؟ لطفاً پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات این نوشته با ما در میان بگذارید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
n8ebel
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *