مجموعه آموزش‌ های قابلیت های جدید آفیس ۲۰۱۹

۱۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
مجموعه آموزش‌ های قابلیت های جدید آفیس ۲۰۱۹

بسته نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ یک مجموعه نرم‌افزار شناخته شده شرکت مایکروسافت است که پس از بسته 2016 ارائه شده است. این بسته مدتی است که برای ویندوز 10 و همچنین سیستم عامل macOS انتشار یافته است. برخی از امکاناتی که قبلاً محدود به آفیس 365 بود در این نسخه برای عموم افرادی که از سیستم کلود مایکروسافت استفاده نمی‌کنند نیز عرضه شده است.

امکانات جدید آفیس ۲۰۱۹

از جمله امکانات جدید آفیس 2019 بهبود ویژگی‌های inking، ویژگی‌های جدید انیمیشن در پاورپوینت شامل انیمیشن Morph و امکان زوم، و فرمول‌ها و نمودارهای جدید در اکسل برای تحلیل داده است. آفیس 2019 را تنها روی سیستم‌های عامل ویندوز 10، ویندوز سرور 2019 یا macOS Sierra به بعد می‌توان نصب کرد. دقت کنید که نسخه Pro Plus آفیس 2019 برای نصب به فضای دیسکی در حدود 10 گیگابایت نیاز دارد.

به بهانه انتشار این مجموعه پرکاربرد مایکروسافت، ما نیز در مجله فرادرس در طی برخی مقالات به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف این مجموعه نرم‌افزاری پرداخته‌ایم. در نوشته حاضر یک جمع‌بندی از مقالات ارائه شده در زمینه معرفی آفیس 2019 در مجله فرادرس ارائه شده است.

به منظور حل مشکل فرمول‌نویسی، شرکت مایکروسافت در نرم‌افزار ورد از مجموعه آفیس 2۰1۹، قابلیتی جدید را فراهم آورده که می‌توان با استفاده از آن، فرمول‌ها را مبتنی بر دستورات لاتک و به صورت مستقیم در این واژه‌پرداز درج کرد. در این نوشته به بررسی روش نوشتن فرمول‌های لاتک در نرم‌افزار ورد 2019 پرداخته‌ایم.

در نسخه اکسل 2۰1۹ توابع جدیدی اضافه و به امکانات محاسباتی اکسل افزوده شده است. در این مطالب آموزشی در مورد توابع جدید اکسل 2۰1۹ توضیحاتی ارائه شده است. این توابع جدید شامل تابع CONCAT به منظور الحاق عبارت‌های متنی به یکدیگر، تابع IFS به منظور جایگزینی برای توابع IF تو در تو، تابع MAXIFS به منظور محاسبه حداکثر مقدار در یک ناحیه با توجه به یک یا چند شرط، تابع MINIF به منشور محاسبه حداقل مقدار در یک ناحیه با توجه به چندین شرط و همچنین توابع SWITCH و TEXTJOIN است.

یکی از ویژگی‌های اکسل، وجود ابزار «جدول محوری» (Pivot Table) است که امکان محاسبات گسترده را برای گروه‌ یا دسته‌های مختلف به وجود آورده است. بیشتر افرادی که به تحلیل داده‌ها، مشغول هستند از این ابزار معروف اکسل استفاده می‌کنند. البته از نسخه‌های اولیه اکسل تا اکسل 2۰1۹، این ابزار دچار تغییرات زیادی شده است. در مقاله فوق به بررسی آخرین تغییرات این امکان در اکسل 2019 پرداخته‌ایم.

با استفاده از ویژگی Morph در پاورپوینت می‌توان انیمیشن نرمی از یک اسلاید به اسلاید بعدی داشت. Morph Transition قابل اعمال بر تمامی اسلاید‌ها است و به وسیله آن می‌توان حس حرکت را برای موارد گوناگونی مانند متون، اشکال، تصاویر، گرافیک‌های SmartArt، نمودارها و غیره ایجاد کرد. ویژگی گذار Morph در نسخه 2019 پاورپوینت اضافه شده است.

Zoom یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار پاورپوینت است که در نسخه 2019 آن و همچنین در آفیس 3۶۵ ارائه شده است. با استفاده از جلوه زوم در PowerPoint خود، می‌توانید ارائه‌تان را پویا‌تر و هیجان‌انگیزتر بکنید. در مطلب فوق توضیحات جامعی در خصوص این ویژگی و همچنین راهنمای گام به گام بهره‌گیری از آن در نرم‌افزار پاورپوینت ارائه شده است.

نمودار به نوعی گرافیک گفته می‌شود که در آن داده‌های عددی به روشی فشرده با طرح‌بندی بصری نمایش می‌یابند و روابط اساسی بین داده‌ها مشخص می‌شوند. در اکسس 2019 می‌توان یک نمودار به فرم یا گزارش اضافه کرد تا داده‌ها به صورت بصری ارائه شوند و تصمیم‌های آگاهانه‌تری اتخاذ شود. می‌توان نمودار را به جدول یا کوئری اتصال داد تا به وسیله برخی مشخصه‌ها سفارشی‌سازی شود. حتی می‌توان نمودار را به حالت تعاملی درآورد. برای نمونه اگر یک فیلد دسته‌بندی خاص روی فرم یا گزارش انتخاب می‌شود، نمودار نیز بر مبنای آن فیلتر شود. در اکسس 2019 می‌توان یک نمودار ستونی، خطی، میله‌ای، دایره‌ای و یا ترکیبی ایجاد کرد.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که تمرکز مایکروسافت در طی سال‌های اخیر بر روی توسعه سرویس‌های مبتنی بر کلود بوده است و در واقع حرکت کلی این شرکت از فروش نرم‌افزار به سمت فروش خدمات در حال چرخش است. این شرکت از اعلام عمومی این روند نیز ابایی ندارد. بهینه‌سازی‌های اخیری که در مجموعه آفیس 2019 ارائه شده‌اند به اذعان خود مایکروسافت شامل زیرمجموعه‌ای بزرگ از تغییراتی هستند که در طی سه سال اخیر روی مجموعه آفیس 365 اعمال شده‌اند.

آفیس 2019 یک نرم‌افزار یک-بار-عرضه است و به‌روزرسانی‌های آتی امکانات را دریافت نخواهد کرد. شما می‌توانید این به‌روزرسانی‌ها شامل ابداعات کار تیمی، هوش مصنوعی، امنیت و موارد دیگر را در مجموعه آفیس 365 نسخه ProPlus به صورت ماهانه دریافت کنید. در واقع آفیس 2019 یک به‌روزرسانی برای افرادی است که به سرویس کلود مایکروسافت دسترسی ندارند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *