آموزش رفع خطای بازسازی رمز عبور در وردپرس — به زبان ساده

۱۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آموزش رفع خطای بازسازی رمز عبور در وردپرس — به زبان ساده

تابه‌حال با خطای «عدم بازسازی رمز عبور» در وردپرس مواجه شده‌اید؟! معمولا به این صورت نمایش داده می‌شود: (Could not save password reset key to database) خلاصه حرفش هم این است که «کاربر گرامی نمی‌توانی وارد شوی.» صریح و بدون رودربایستی!


این مدلی هم برای کاربرانی که زبان سیستم وردپرس‌شان فارسی است خط‌ونشان می‌کشد!

 چه زمانی خطای بازسازی رمز عبور رخ می‌دهد؟

این خطا معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که شما تلاش می‌کنید وارد پنل مدیریت سیستم وردپرس خود شوید اما ناگهان سایت قفل می‌کند. در این مقاله نحوه رفع عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

چرا خطای بازسازی رمز عبور رخ می‌دهد؟

این پیام خطا نشان می‌دهد که وردپرس قادر به نوشتن اطلاعات جدید در پایگاه داده وردپرس نیست. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که حساب میزبانی وردپرس شما از تمام فضای دیسک اختصاص‌یافته به‌حساب کاربری شما استفاده کرده است. اندازه پایگاه داده وردپرس شما بخشی از فضای دیسک اختصاص ‌داده‌شده به‌حساب کاربری‌تان است. ازآنجا‌که شما قبلا از فضای خود استفاده کرده‌اید، قادر نخواهید بود اطلاعات بیشتری به آن اضافه کنید.

اولین نشانه این خطا این است که شما نمی‌توانید وارد سایت وردپرسی خود شوید و صفحه به‌طور مداوم رفرش (Refresh) می‌شود. در این حالت اگر اقدام به بازنشانی رمز عبور کنید، وردپرس، یک پیام خطا به شما نشان می‌دهد: «نمی‌توان رمز عبور بازسازی‌شده را در پایگاه داده ذخیره کرد.» یا « Could not save password reset key to database». اگر شما این پیام خطا را نمی‌بینید، ممکن است وردپرس دقیقا زمانی که فکر می‌کنید پیروز شده‌اید در یک حرکت اساسی و پس از ورود به سیستم با مشکل‌های دیگری به استقبال شما بیاید!

چگونه از دست این خطا خلاص شویم؟

پرسش بسیار به‌جایی بود! برای حل مشکل عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس، باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا از طریق مدیریت فایل‌ها در سی‌پنل خود (cPanel) اقدام کنید. سپس به مسیر /wp-content/uploads/folder رجوع کنید و چند فایل تصویری بزرگ و بلااستفاده را حذف کنید تا فضای بیشتری آزاد شود. البته قبل از این کار حتما از فایل خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. بعدازاین کار می‌توانید وب‌سایت وردپرس خود را ببینید و مجددا وارد آن شوید. پس از وارد شدن، فایل‌های وردپرس خود را بررسی کنید و فایل‌های غیرضروری که فضای زیادی را اشغال کرده‌اند حذف کنید. معمولا این فایل‌ها در / wp-content / uploads / folder یا wp-content  ذخیره می‌شوند.

از حافظه پنهان غافل نشوید!

بسیاری از کاربران وردپرس افزونه‌هایی که دارای حافظه پنهان ‌کش هستند نصب می‌کنند اما از پاک کردن فایل‌های حافظه پنهان غافل می‌شوند. این فایل‌ها می‌توانند فضای اختصاص‌ داده‌شده به‌حساب میزبانی وردپرس را بیهوده اشغال کنند. یکی دیگر از مجرمان رایجی که فضای هاست شما را اشتغال می‌کند پلاگین پشتیبان‌ گیری وردپرس شما است. یادتان باشد اگر فایل‌های پشتیبان وردپرس را روی سرور خود ذخیره کنید پشتیبان‌ گیری ذخیره‌شده، مقداری فضای غیرضروری را در حساب میزبانی شما اشغال می‌کند. برای جلوگیری از این موضوع، همیشه فایل‌های پشتیبان وردپرس خود را در یک سرویس ذخیره‌سازی شخص ثالث مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

کنجکاوی هوشمندانه

اگر نمی‌توانید فضای بیشتری را پاک کنید، ممکن است زمان ارتقای سرویس میزبانی وبتان یا حتی زمان تجدیدنظر در مورد انتخاب میزبان فعلی سایتتان رسیده باشد. به‌هرحال، همیشه یک راه‌حل وجود دارد. گاهی در دنیای دیجیتال، چند ماجراجویی کنجکاوانه می‌تواند بهترین معلم ما باشد. البته اگر آماده یادگرفتن باشیم.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

منبع

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *