Daum PotPlayer نرم‌افزاری ارزشمند برای جایگزینی VLC و KMPlayer

۵۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
Daum PotPlayer نرم‌افزاری ارزشمند برای جایگزینی VLC و KMPlayer

در این نوشته می‌خواهیم به معرفی یک نرم‌افزار پخش‌کننده ارزشمند برای جایگزینی VLC و KMPlayer به نام Daum PotPlayer بپردازیم. قضاوت و بررسی در مورد یک پخش‌کننده رسانه، اغلب کاری چالش‌برانگیز است. در این خصوص مجموعه ویژگی‌های مختلفی وجود دارند و سطوح اولویت هر کاربر نیز متفاوت است. ممکن است یک نفر به سرعت بارگذاری، بیشتر از رابط زیبای کاربری اهمیت بدهد، در حالی‌ که کاربر دیگر اهمیت موارد ذکر شده را در برابر پشتیبانی از فرمت‌های مختلف پایین بداند.

با در نظر گرفتن همه این ملاحظات، پخش‌کننده جدید PotPlayer برای کاربران فایل‌های چندرسانه‌ای در سراسر جهان جذاب بوده است. رابط کاربری جالب همراه با امکانات پیشرفته، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف، کنترل کیفیت، و تأثیر بسیار کم بر عملکرد رایانه، همگی موجب شده‌اند که احترام همگان برای این نرم‌افزار نوظهور برانگیخته شود.  متأسفانه PotPlayer  برخلاف همتایان خود (مانند VLC Player یا مدیا پلیر کلاسیک) در حال حاضر تنها از ویندوز پشتیبانی می‌کند.

نصب نرم‌افزار

نصب نرم‌افزار راحت است و پس از آن یک صفحه خوشامدگویی ظاهر می‌شود که طراحی جذاب و مفیدی دارد. به علاوه مجموعه آیکون‌های برنامه هوشمند هستند، بدین معنی که بسته به نوع فرمت فایل تغییر می‌یابند.  فایل صوتی با فرمت OGG با یک آیکون قرمزرنگ نمایش می‌یابد درحالی‌که فایل‌های ویدیویی FLV  با آیکون بنفش نشان داده می‌شوند و فرمت هرکدام به طور مشخص قابل مشاهده است.  تاریخچه‌ی فایل‌های پخش‌شده در صفحه نخست برنامه جهت سهولت دسترسی نمایش می‌یابد.

با راست کلیک کردن بر روی صفحه اصلی برنامه یا منوی باز شونده در نوارابزار می‌توان به همه گزینه‌های برنامه دسترسی پیدا کرد.

Daum PotPlayer امکان بوکمارک کردن صحنه‌های موردعلاقه برای پخش مجدد را فراهم کرده است که از طریق گزینه بوکمارک ها قابل‌دسترسی است.

منوی برنامه

منوی راست کلیک با توجه به گزینه‌های موجود بسیار کامل است.  به‌علاوه طیف گسترده‌ای از کلیدهای میانبر وجود دارند که می‌توانید در وب‌سایت رسمی یا صفحه کمک برنامه ببینید. این پخش‌کننده رسانه امکان کاهش کیفیت ویدیو برای سیستم‌های با عملکرد پایین را ایجاد کرده است.  به‌راحتی با مراجعه به گزینه مربوط می‌توان پوسته‌ی نرم‌افزار را تغییر داد و بدون تأثیر زیادی بر روی عملکرد سیستم پوسته دلخواه را مورداستفاده داد.

می‌توان تردهای مختلفی را برای رسانه‌ها تعیین کرد تا از هرگونه کرش یا عملکرد کُند نرم‌افزار جلوگیری کرد. به‌علاوه هماهنگ‌سازی و جای‌گیری زیرنویس‌ها بر روی صفحه به‌آسانی صورت می‌گیرد و همچنین امکان ضبط صدای ویدیویی که پخش می‌شود وجود دارد.  علاوه بر این قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای پردازش صوتی و تصویری فراهم شده است که سطح پیشرفته‌ای از پیش و پس پردازش فایل‌های رسانه‌ای را ایجاد می‌کند.  همچنین قابلیت سفارشی‌سازی اسکرین شات وجود دارد. PotPlayer در مورد ارائه‌های شرکتی امکان قرار دادن لوگو بر روی ویدیو و همچنین قابلیت تکرار مداوم بخش خاصی از ویدیو را فراهم کرده است که به‌وسیله این امکان می‌توان نقاط شروع و انتهایی را روی یک ویدیو تعیین کرد تا به‌صورت مداوم بازپخش شود.  همچنین امکان ضبط برنامه‌های زنده تلویزیونی به‌راحتی و با پشتیبانی از کارت‌های تلویزیون آنالوگ و دیجیتال در این نرم‌افزار وجود دارد.

امکانات پیشرفته

Daum PotPlayer توانایی جذب کاربران معمولی و پیشرفته را بر اساس پشتیبانی از فرمت‌های مختلف، رابط کاربری، تنظیمات مختلف، پردازش صوت و تصویر، شتاب‌دهی گرافیکی و امکانات منحصربه‌فرد دیگر دارد.

 یکی از این امکانات ویژه گزینه خاموش کردن خودکار و تعیین یک کار خاص است که امکان تعریف فرمان‌های خاص برای پخش‌کننده پس از پایان گرفتن وظیفه کنونی را فراهم می‌کند.

همه این امکانات باعث می‌شوند که این برنامه شایسته توجه شما قرار بگیرد البته ممکن است امکانات بسیار گسترده آن برای کاربران مبتدی چندان خوشایند نباشد.  این نرم‌افزار برای ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی تست شده است و با ویندوزهای xp،  ویندوز ویستا،  ویندوز ۷ و ویندوز ۸ سازگار است.

اگر این نوشته مورد توجه قرار گرفته است، موارد زیر نیز احتمالاً برای شما جذاب خواهند بود:

==

بر اساس رای ۵۲۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
addictivetips
۱۱ دیدگاه برای «Daum PotPlayer نرم‌افزاری ارزشمند برای جایگزینی VLC و KMPlayer»

من از km و pot استفاده میکنم
ولی چندتا مشکل دارم باهاشون
کی ام گاهی اهسته میشه هنگ میکنه
بعد از اینکه استپ میکنم فیلم و لپ تاپ خاموش میکنم نمیتونم بزنم ادامه فیلم نرم افزار بسته میشه
کسی همچین مشکلی داره ؟

دنبال ویدیو پلیری میگردم که قابلیت تنظیم سرعت پخش ویدیو داشته باشه
این نرم افزار این قابلیتو داره؟یا نرم افزاری میشناسید که داشته باشه؟

دوستان گرامی هیچ فرقی بین Daum potplayer و potplayer وجود نداره و هر دو یکی هستن. ضمناً اونایی که Daum potplayer رو با km player و vlc مقایسه می کنن و از اونا تعریف کردن هنوز تجربه کار با Daum potplayer رو ندارن.
Daum potplayer دارای منو و آبشن بسیار قدرتمندی هست و همینطور میشه بصورت کامل شخصی سازیش کرد و حتی شبیهه km player بشه و یه نکته دیگه اینکه زیرنویس رو براحتی پخش می کنه.

چطور میشه کاری کنم این پلیر هم تابمنیل ویدو هارو توی فولدر نشون بده؟

دوستانی که به ظاهر گرافیکی برنامه گیر دادن مشخصه که توی همون دوره km player و vlc موندن و دیگه چیز های جدیدی رو تجربه نکردن

این برنامه از لحاظ سرعت بالا اومدن و امکانات خیلی سرتر از دوتا پلیر قبلی هست و پیشنهاد میکنم ازش استفاده کنین اگه کارایی براتون مهمه .
حالا بحث گرافیکش سلیقه ایه …

ولی زیرنویس رو نمیاره

گرافیک و طراحی این برنامه خیلی مسخرست
و صدای بالاش خیلی خوبه
بقیش خیلی مسخرست
کم پلیر درسته صداش کمه ولی خیلی خوش گرافیکه
من کم پلیر رو پیشنهاد می دهم

بنده چندین ساله که از خود potplayer استفاده میکنم و همه چیزش خداست منتهی این پلیر شما یعنی Daum potplayer دقیقا کپی بی کیفیتی از همون اصلیه. پیشنهاد میکنم دوستان همون potplayer رو استفاده کنن که گرافیکشم هم حرف نداره و همه ی فرمت ها و انکودر های موجود رو باز میکنه و کیفیت تصویر در آن بسیار بالاتر از km هستش.

عالیه دوستان فوقالعاده سریع برنامه باز میشه تنظیمات مشابه km player داره منتها از لحاظ سرعت و اینکه همزمان چندین window باز میشه حسن خوب این برنامه س.خلاصه یکسال از این برنامه استفاده میکنم راضی هستم.موفق باشید

توی km هم میشه چند تا همزمان باز کرد فقط از تنظیمات صفه اول باید تیک غیر فعال بودنشو بردارید

برنامه مسخره ایه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *