ساخت گوگل فرم با منطق انشعابی — از صفر تا صد

۳۰۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
ساخت گوگل فرم با منطق انشعابی — از صفر تا صد

زمانی که پرسش‌نامه‌ای را با بهره‌گیری از گوگل فرم ایجاد می‌کنید، می‌توانید از پرسش‌های شرطی بهره گرفته و بر مبنای پاسخ‌هایی که شرکت‌کنندگان در تحقیق به آن‌ها می‌دهند، هر یک را به صفحه‌ای خاص و متفاوت هدایت کنید. در این مقاله همین موضوع، یعنی روش استفاده از گوگل فرم با منطق انشعابی برای فرستادن افراد به سؤال‌های مختلف بر اساس پاسخ‌هایشان را توضیح می‌دهیم.

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که پرسشنامه گوگل فرم خودتان را باز کنید و به جایی که می‌خواهید انشعاب منطقی ایجاد کنید بروید. اگر از قبل پرسشنامه آماده نکرده‌اید، یا اگر قبلاً از گوگل فرم استفاده نکرده‌اید، می‌توانید برای راهنمایی بیشتر به مطلب زیر رجوع کنید:

زمانی که پرسشنامه را باز کردید، سؤالاتی را که منطق انشعابی دارند، در بخش‌های متفاوتی (Section) قرار دهید. با کلیک کردن روی آیکونی که شبیه مستطیل است، می‌توانید بخش‌های مختلفی ایجاد کنید.

گوگل فرم با منطق انشعابی

برای هر بخش یک عنوان قرار دهید. این کار موجب می‌شود که تمییز بین هر بخش آسان‌تر باشد و پیوند دادن پاسخ‌ها به هم ساده‌تر صورت بگیرد.

گوگل فرم با منطق انشعابی

برای افزودن سؤال‌های بیشتر به فرم روی نشانه به علاوه (+) کلیک کنید. اگر سؤال‌ها در پیمایش موجود باشند، آن‌ها را مستقیماً به بخشی که می‌خواهید ظاهر شوند بکشید.

گوگل فرم با منطق انشعابی

نکته: منطق انشعابی تنها در مورد سؤال‌هایی کار می‌کند که در آن‌ها از حالت چندگزینه‌ای یا پاسخ‌های بازشدنی استفاده شده باشد.

گوگل فرم با منطق انشعابی

سپس روی یک سؤال کلیک کنید تا منطق انشعابی را به آن اضافه کنیم. روی More (همان منوی سه‌نقطه‌ای) در گوشه راست-پایین کلیک کرده و سپس روی Go to Section Based on Answer کلیک نمایید.

گوگل فرم با منطق انشعابی

از فهرست پاسخ‌ها روی منوی بازشدنی کلیک کنید و سپس بخشی که می‌خواهید در صورت کلیک کردن به آن وصل شود را انتخاب کنید.

گوگل فرم با منطق انشعابی

اگر نمی‌خواهید پاسخ‌دهنده‌ها بتوانند از یک سؤال عبور کنند، می‌توانید با روشن کردن گزینه Required در انتهای هر آیتم را به صورت الزامی تعیین کنید.

گوگل فرم با منطق انشعابی

از این مرحله به بعد می‌توانید در بین پرسش‌های مختلف پرسش‌نامه حرکت کرده و برای هر یک که لازم است منطق انشعابی ایجاد کنید.

زمانی که به انتهای زنجیره منطقی رسیدید، روی منوی بازشدنی در انتهای بخش کلیک کنید و سپس گزینه Submit Form را از میان فهرست گزینه‌ها انتخاب کنید.

گوگل فرم با منطق انشعابی

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *