تبدیل ویدیو به MP3 با VLC — از صفر تا صد (+ فیلم آموزش رایگان)

۲۰۳۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
تبدیل ویدیو به MP3 با VLC — از صفر تا صد (+ فیلم آموزش رایگان)

برخی اوقات لازم می‌شود که یک فایل ویدیویی را به MP3 تبدیل کنیم تا آن را روی دستگا‌های مختلف مثلاً تلفن هوشمند، آیپاد و... گوش دهیم یا صرفاً از صوت آن بدون ویدیو بهره بگیریم. در این مقاله شیوه استفاده از برنامه رایگان VLC برای تبدیل ویدیو به MP3 را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این مطلب از VLC نسخه 1.0 برای ویندوز استفاده شده است.

فیلم آموزشی تبدیل ویدیو به MP3 با VLC

دانلود ویدیو

مراحل تبدیل ویدیو به MP3

برنامه VLC را باز کنید.

حالا از منوی Media گزینه Convert / Save را انتخاب کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

اکنون در پنجره Open Media روی دکمه Add کلیک کرده و به دنبال مکان فایل‌های ویدیویی بگردید که می‌خواهید تبدیل کنید. پس از انتخاب فایل‌های ویدیویی روی دکمه Convert / Save کلیک کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

زمانی که پنجره Convert باز می‌شود، باید منبع فایل ویدیویی که می‌خواهید تبدیل کنید را ببینید. در ادامه مکانی که می‌خواهید فایل‌های MP3 در آن ذخیره شوند را با دکمه Browse مشخص کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

با کلیک روی دکمه Browse اکسپلورر باز می‌شود و می‌توانید مکانی که می‌خواهید فایل‌های mp3 را ذخیره کنید تعیین کنید. همچنین نوع فایل‌ها را روی mp3 قرار دهید و روی Save کلیک کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

اکنون در پنجره Convert می‌بینید که فایل منبع و مسیر مقصد مقادیری دارند. بنابراین روی دکمه Edit Selected Profile کلیک کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

در زبانه Encapsulation گزینه WAV را انتخاب کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

اینک زیر زبانه Audio Codec tab کدک mp3 را انتخاب کنید. در ادامه Bitrate تعداد کانال‌های صوتی و Sample Rate را انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

روی دکمه Start کلیک کنید تا فرایند انکودینگ آغاز شود.

تبدیل ویدئو به MP3

در زمان اجرای فرایند تبدیل یک تایمر شمارشگر معکوس در اینترفیس اصلی می‌بینید.

تبدیل ویدئو به MP3

در نهایت فایل تبدیل شده را می‌توانید در مکانی که قبلاً انتخاب کرده بودید ببینید و بدین ترتیب فایل mp3 را روی هر پخش‌کننده سازگار یا دستگاه‌های پرتابل پخش کنید.

تبدیل ویدئو به MP3

قالب‌های ویدیویی مناسب

ما با موفقیت فایل‌های ویدیویی MOV ،MPEG و AVI را به فایل‌های mp3 تبدیل کرده‌ایم. فایل‌های FLV را نیز می‌توان تبدیل کرد، اما خروجی حاصل از این تبدیل کیفیت صدای مطلوبی نخواهد داشت. این روش را می‌توان یکی از ساده‌ترین و دم دست‌ترین راه‌حل‌ها برای تبدیل فایل‌های ویدیویی به MP3 دانست. هر چند راه‌حل ارائه شده در اینجا بهترین راه‌حل ممکن نیست، اما می‌تواند بسیار سریع و از آن مهم‌تر به صورت رایگان در مواقع ضرورت کار شما را راه بیاندازد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۱ دیدگاه برای «تبدیل ویدیو به MP3 با VLC — از صفر تا صد (+ فیلم آموزش رایگان)»

این همه مدت این پلیر تو کامپیوترم بود ولی خبر نداشتم که این قابلیت رو داره که میتونه فایل تصویری رو به صوتی تبدیل کنه ولی به لطف شما متوجه شدم بسیار ممنونم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *