راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

۹۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

در قسمت اول این مقاله درباره اینکه اسپاتیفای چیست و چقدر هزینه برای استفاده از آن باید بپردازید گفتیم. همچنین درباره نسخه اسپاتیفای روی دسکتاپ و نحوه استفاده از آن برای‌تان گفتیم. در این قسمت از مقاله به نسخه‌ موبایل این نرم‌افزار می‌پردازیم.

نسخه‌ی موبایل اسپاتیفای

احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که در موقعیت‌های مختلفی چون قدم زدن، نشستن در مترو یا اتوبوس و... دوست دارید به آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود گوشی کنید و همیشه هندزفری در گوشتان است! خوب خبر خوشحال کننده این است که اسپاتیفای علاوه بر نسخه‌ی دسکتاپ، نسخه‌ی اندروید و iOS هم دارد و می‌توانید راحت و سریع به موسیقی‌های خود دسترسی داشته باشید.

نکته: در این مطلب ما از نسخه‌ی اندروید اسپاتیفای استفاده می‌کنیم، اما نسخه‌ی iOS هم خیلی تفاوتی ندارد و تقریبا همه چیز یکسان است. تبلت‌های اندرویدی و آیپدها نیز از اسپاتیفای پشتیبانی می‌کنند. البته ممکن است شکل نمایش اپلیکیشن در تبلت‌ها کمی متفاوت باشد و محدودیتی برای پخش تصادفی برای کاربران طرح رایگان دیده نمی‌شود.

نصب اسپاتیفای و ثبت نام

بعد از دانلود اسپاتیفای از گوگل پلی یا اپ استور، برنامه را نصب کرده و آن را اجرا کنید. بعد از ورود به اپلیکیشن اسپاتیفای، همانند نسخه‌ی دسکتاپ با صفحه‌ی ورود و ثبت نام روبه‌رو می‌شوید. اگر قبلا حساب کاربری ایجاد کرده باشید که می‌توانید وارد شوید، در غیر این صورت باید حساب کاربری جدیدی بسازید. بعد از انجام این کار می‌توانید به آهنگ‌های خود گوش کنید.

گشت و گذار در نسخه‌ی موبایل اسپاتیفای

امکاناتی که در اپلیکیشن اسپاتیفای وجود دارد، کاملا مشابه نسخه‌ی دسکتاپ این سرویس است. با وجود این، تفاوت‌های اندکی نیز وجود دارد که به آنها می‌پردازیم. پنج تب اصلی در قسمت پایین صفحه‌ی ناوبری شما وجود دارد و علاوه بر آن می‌توانید اطلاعاتی را پیرامون آهنگ فعلی که در حال پخش است مشاهده کنید. البته امکان باز کردن این بخش و دسترسی به ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارد.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

Home: این بخش شامل تمامی لیست‌های پخشی است که شامل لیست پخش انتخاب اسپاتیفای، لیست پخش‌های جدید شما و دیگر پیشنهادات جذاب می‌شود.

Browse: می‌توانید با مشاهده‌ی لیست‌های پخشی ویژه، رده‌بندی‌ها و آهنگ‌های تازه منتشر شده و جستجو در بین ژانرها، دسته‌بندی‌های اسپاتیفای را بررسی کنید.

Search: هر چیزی که در اسپاتیفای به دنبال آن هستید وارد کنید تا بهترین نتایج مطابق با جستجوی شما نمایش داده شود.

Radio: یک ایستگاه رادیویی جدید بسازید یا از گزینه‌هایی که قبلا در فهرست مورد علاقه‌های خود قرار داده‌اید استفاده کنید.

Your Library: مجموعه‌ی لیست‌های پخش، آلبوم‌ها، آهنگ‌ها و دیگر موارد مربوط به خود را جستجو کرده و پیدا کنید. همچنین آهنگ‌هایی که به تازگی به آنها گوش کرده‌اید نمایش داده می‌شود.

صفحه‌ی خانه

شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید در این تب پیدا کنید. اسپاتیفای به شما لیست‌های پخش سفارشی‌سازی شده‌ای را پیشنهاد می‌کند که شامل برترین میکس‌های روزانه است. شما می‌توانید در این بخش موسیقی‌های مشابه آنچه گوش کرده‌اید ببینید؛ کنسرت‌های اطلاف محل خود را پیدا کرده و با اسکرول کردن پیشنهادهای بیشتری را مشاهده کنید.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دومجستجو و انتخاب کردن

در حالی در صفحه‌ی خانه به آهنگ‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود، اما در تب  Browse می‌توانید لیست‌های پخش متناسب با روز را ببینید یا روی رده‌بندی‌ها، ویدیوها و موارد دیگر که اسپاتیفای بزنید و آهنگ مورد علاقه‌ی خود را براساس ژانرهای منتخب پیدا کنید.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دومجستجو کردن

اگر می‌خواهید خودتان چیزی را در اسپاتیفای پیدا کنید، نوار ابزاری در بالای صفحه وجود دارد که خیلی کاربردی است. یادتان باشد آیکن دوربین در قسمت بالا راست به شما اجازه می‌دهد برچسب‌های سفارشی اسپاتیفای را اسکن کنید و لیست پخش‌های مشخصی لینک شوید.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دومرادیو

با استفاده از بخش Radio می‌توانید توانایی‌های خود را به دیگران نشان دهید. با اسکرول کردن در صفحه‌ی این تب می‌توانید ایستگاه‌های تازه گوش‌داده شده، ایستگاه‌های پیشنهادی و ژانرهای مختلف را در قسمت پایین پیدا کنید. هم چنین با انتخاب آیکن New در قسمت بالا راست می‌توانید ایستگاه کاملا جدیدی را برای خود بسازید.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

کتابخانه‌ی شما (مجموعه آهنگ‌های شما)

این تب تمامی آهنگ‌هایی که در اسپاتیفای ذخیره کرده‌اید جمع‌آوری می‌کند. همانند نسخه‌ی دسکتاپ، می‌توانید لیست‌های پخش، آلبوم‌ها، هنرمندان و دیگر گزینه‌های مربوط به خودتان را پیدا کنید. در قسمت پایین هر چیزی که به تازگی پخش شده است نمایش داده می‌شود که می‌تواند خیلی کاربردی باشد. روی تصویر پروفایل خود در گوشه‌ی چپ بالا بزنید تا صفحه‌ی کاربری باز شود.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

همچنین در این تب، اگر روی گوشه‌ی راست بالای تب بزنید می‌توانید به تنظیمات دسترسی داشته باشید. درباره‌ی گزینه‌های مهم این بخش در ادامه صحبت خواهیم کرد.

لیست در حال پخش

روی نسخه‌ی موبایل اسپاتیفای، نوار در حال پخش همیشه در پایین نمایشگر نشان داده می‌شود. اگر روی آن بزنید می‌توانید جزئیاتی چون Play/Pause و دکمه‌های Seek، گزینه‌ی Shuffle (پخش تصادفی) و Repeat (تکرار) را ببینید.

اگر می‌خواهید به گزینه‌های بیشتری درباره‌ی آهنگی که در حال پخش است دسترسی داشته باشید روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. در اینجا می‌توانید آهنگی را به لیست یا صف پخش خود اضافه کرده، آن را به اشتراک بگذارید یا از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

برای مشاهده‌ی صف پخش می‌توانید روی آیکن بالا راست بزنید که امکان چینش مجدد یا حذف آهنگ‌های بعدی وجود دارد. همچنین می‌توانید روی آیکن Plus/Check در سمت چپ بزنید تا آهنگی به مجموعه‌ی شما اضافه شده یا از آن حذف شود. علاوه بر این، اگر از اعضای پریمیوم اسپاتیفای باشید و از این سرویس روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنید، آنگاه با لمس متن سبزرنگ در قسمت پایین نمایشگر می‌توانید Spotify Connect را باز کرده و مشخص کنید موسیقی کجا پخش شود.

راهنمای جامع سرویس موسیقی اسپاتیفای – بخش دوم

در بخش بعدی این مقاله سایر نکات استفاده از سرویس موسیقی اسپاتیفای را بررسی می‌کنیم.

اگر به این مقاله علاقه‌مند بوده‌اید، شاید مقاله‌های زیر نیز برای شما جذاب باشد:

--

منبع

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *