ویرایشگر Codelobster برای PHP ،CSS و JavaScript

۱۵۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
ویرایشگر Codelobster برای PHP ،CSS و JavaScript

برای ساختن وب‌سایت‌های مدرن، نه‌تنها باید با تکنولوژی‌هایی مانند HTML5 و CSS3 آشنایی داشته باشیم؛ بلکه باید نوع ویرایشگر کد (IDE) خود را نیز انتخاب کنیم. اگر ویرایشگر کد شما به طور مداوم با مشکل مواجه می‌شود و توانایی کار با تعداد زیادی از اطلاعات را ندارد و یا سینتکس‌ها (Syntax) را به صورت اشتباه مشخص می‌کند، زمان آن رسیده است که از ویرایشگر خود دل کنده و از برنامه‌های مدرن‌تر و بهتری استفاده کنید. برنامه‌های زیادی برای تسهیل کار کدنویسی و ویرایش آن‌ها وجود دارند. در این مقاله، به معرفی یک ویرایشگر رایگان با نام «Codelobster» می‌پردازیم. این ویرایشگر، با تمام زبان‌های برنامه‌نویسی سازگاری دارد. در ادامه، علاوه بر مرور ویژگی‌های Codelobster، نسخه‌ای مربوط به زبان php این ویرایشگر را نیز معرفی خواهیم کرد.

ویژگی‌های Codelobster

ویژگی‌های نرم‌افزار Codelobster در ادامه آمده است:

  • مزیت اصلی عملکرد Codelobster، ترکیبی از رابط کاربری آسان و طراحی بصری آن است.
  • مشخص کردن یا های‌لایت کردن (Highlighting) کدها، به نوع زبان برنامه‌نویسی انتخابی بستگی دارد. برای مشخص کردن کدها، از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود. شما می‌توانید هر طرح رنگی قابل دسترسی را انتخاب کنید (مانند طرح‌های موجود در دیگر ویرایشگرهای محبوب) این ویرایشگر، از مشخص کردن ترکیبی کدها نیز پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، اگر در یک فایل کدهای HTML و php داشته باشید، هرکدام از این کدها، با قوانین مختص به خود مشخص خواهند شد.

  • قالبت کامل کردن خودکار کدها (Auto-Completion)، سرعت کدنویسی را افزایش می‌دهد.
  • شناسایی و ایجاد یک ساختار کامل پروژه php، جستجو در درون همه‌ فایل‌های پروژه را فراهم می‌کند. برای ویرایش هر فایل متصل به پروژه، کافی است تنها با نگه داشتن کلید (CTRL) بر روی نام آن کلیک کنید.
  • بررسی HTML و CSS، مانند ویرایشگر معروف «FireBug» انجام می‌شود. می‌توان به راحتی المان‌های جذاب HTML را در صفحه مشخص و کدهای CSS مرتبط با آن‌ها را پیدا کرد.
  • این برنامه، دارای یک راهنمای حساس به متن با پشتیبانی از همه‌ زبان‌های برنامه‌نویسی است. شما می‌توانید برای دریافت توضیحات مربوط به هرگونه برچسب HTML، ویژگی CSS یا توابع php و JavaScript، کلید «F1» را بفشارید. این راهنما، از اسناد به‌روزی که از وب‌سایت رسمی برنامه دانلود شده‌اند، استفاده می‌کند.

  • اشکال‌زدای php یا php debugger – ابزاری است که امکان اجرای کدهای php به صورت مرحله‌به‌مرحله، تعیین نقاط توقف، مشاهده عملکرد چرخه‌ها و دنبال کردن مقادیر همه متغیرها را به طور مداوم و با حرکت در راستای خطوط کدها فراهم می‌کند.
  • مدیریت یکپارچه پایگاه‌های داده SQL به همراه قابلیت مشخص کردن سینتکس و کامل کردن خودکار کدها نیز در این برنامه ارائه شده است. این ویژگی، علاوه بر فراهم کردن امکان اجرای جستارهای SQL و خروجی گرفتن از داده‌ها، از همه‌ی عملیات ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی و حذف (CRUD) استاندارد رکوردها در پایگاه داده نیز پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت کار با پروژه در سرورهای میزبان از طریق سرویس داخلی ارائه‌دهنده خدمات FTP، یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه است. شما می‌توانید تغییرات مد نظر خود را بر روی فایل‌های انتخابی اعمال کرده، پیش‌نمایشی از نتایج را مشاهده و سپس تغییرات را با استفاده سرور از راه دور همگام‌سازی کنید.
  • نسخه قابل حمل این برنامه، به شما اجازه می‌دهد تا آن را بدون نصب قبلی استفاده کنید.

نسخه ویرایش کدهای php

برنامه Codelobster php Edition، یک ویرایشگر کد رایگان به همراه تمام ویژگی‌های استانداردی است که در برنامه‌های غیر‌رایگان نیز یافت می‌شود.

از میان همه‌ ویژگی‌های مفید این برنامه، در قسمت زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مشخص کردن دوگانه براکت‌ها و برچسب‌ها، انتخاب بلوک‌ها و پوشه بندی کدها
  • ایجاد نشانک یا بوک‌مارک (Bookmark) برای جستجوی راحت در فایل‌های ویرایش شده
  • جستجوی سریع در پروژه و مشاهده پیش‌نمایش در مرورگر داخلی
  • پشتیبانی از چند زبان مختلف در رابط کاربری – انگلیسی، روسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و ...
  • سازگاری با تمام نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز: ویندوز اکس‌پی، ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10

علاوه بر نکات اشاره‌شده، افزونه‌های بسیاری نیز برای این برنامه توسعه یافته‌اند که قابلیت‌های ویرایشی آن را برای کار با سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب، مانند دورپال (Drupal)، جوملا (Joomla) و وردپرس (WordPress) گسترش می‌دهد. شما می‌توانید این ویرایشگر را از آدرس « وب‌سایت برنامه » دریافت کنید.

::

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *