چگونه بهترین کلیدواژه‌ کانونی را در وردپرس انتخاب کنیم

۲۹۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
چگونه بهترین کلیدواژه‌ کانونی را در وردپرس انتخاب کنیم

کلیدواژه‌ کانونی چیست؟

معمولا اضافه کردن محتوای با کیفیت به وب‌سایت شما، می‌تواند یک استراتژی خوب برای عملکرد «سئو» (SEO) باشد. از این رو گوگل می‌فهمد که وب سایت شما فعال است زیرا اطلاعات جدیدی به آن اضافه شده و حجم محتوای شما افزایش یافته است. اگر یک استراتژی کلیدواژه‌ کانونی مناسب انتخاب کرده باشید و محتوای شما طبق کلیدواژه‌ کانونی مناسب به خوبی بهینه سازی شده باشد، اضافه کردن محتوا نیز میزان در دسترس بودن مطالب شما برای جستجوی گوگل را افزایش می‌دهد.

اما چگونه کلمات کلیدواژه‌ کانونی را انتخاب کنیم؟ به خصوص هنگامی که شما در حال وبلاگ نویسی و تمرکز بر کلیدواژه‌ کانونی با متن های طولانی باشید، انتخاب این‌که کدام کلیدواژه برای بهینه سازی مناسب است می‌تواند مقداری دشوار باشد. به نظر ما، بهتر است قبل از نوشتن یک پست عالی و با کیفیت بالا، موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

کلیدواژه‌ کانونی چیست؟

کلیدواژه‌ کانونی عبارت مورد جستجویی است که شما نیاز دارید صفحه‌تان برای این کلیدواژه‌ کانونی از رتبه بندی بالایی برخوردار باشد تا به این طریق هنگامی که مردم این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند، صفحه‌ی شما را پیدا کنند. پلاگین Yoast SEO دارای فیلد خاص خود برای وارد کردن کلیدواژه‌ کانونی است. این پلاگین محتویات صفحه را ارزیابی کرده و نیز راهنمایی‌هایی در مورد نحوه بهبود محتوا برای کلیدواژه‌ کانونی به شما ارائه می دهد.

کلیدواژه‌ کانونی چیست؟

کلمه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر جستجو می‌شود

استراتژی کلیدواژه‌ کانونی‌ باید درباره آنچه که می خواهید بنویسید به شما ایده‌‌های مناسبی بدهد. برای پست های وبلاگ، شما معمولا به دنبال کلیدواژه‌ کانونی طولانی‌تری (حاوی کلمات چندگانه) خواهید بود. پلاگین Yoast SEO ابزاری به شما ارائه می‌دهد تا پست خود را برای کلیدواژه انتخاب شده‌ی خود بهینه سازی کنید.

کلیدواژه‌ کانونی که باید در نظر بگیرید، اصطلاحات و ترکیباتی از کلمات منطقی هستند که توسط افراد واقعی برای جستجو در وب استفاده می‌شوند. ابزار پیشنهاد دهنده‌ی کلیدواژه‌ کانونی می تواند در ارائه دادن برخی از اندیشه‌های ابتدایی مفید باشد. ارائه دادن ایده‌هایی در مورد رفتار جستجوی افراد در منطقه‌ای که می‌خواهید در مورد آن بنویسید. به یاد داشته باشید که این پیشنهادات جستجو همیشه در حال تغییر است. پیشنهادات اغلب به آنچه که مردم قبلا جستجو کرده اند تنظیم شده است. تصویر زیر پیشنهادات سال گذشته‌ (2013) گوگل در مورد واژه‌ی "Focus Keyword" را نشان می‌دهد.

پیشنهادات سال گذشته‌ (2013) گوگل

در حال حاضر، خروجی گوگل تصویر زیر را نشان می دهد.

خروجی گوگل در حال حاضر

پیشنهادات گوگل بر اساس مسئله‌های زمانی متفاوت افراد تغییر می‌کند، بنابراین پیشنهادات ارائه شده‌ توسط ابزار مذکور را به خوبی نظارت و بررسی کنید.

بررسی میزان جستجوهای کلیدواژه‌ کانونی‌

شما باید مقداری زمان صرف کنید تا در یابید چه میزان جستجویی در گوگل برای کلیدواژه‌ کانونی مورد نظرتان انجام شده است. Google Trends با خلاقیت‌های مختص خود می‌تواند در مورد حجم جستجوی کلیدواژه‌ کانونی‌تان به شما ایده‌‌هایی ارائه دهد. Google Trends به شما امکان می‌دهد که حجم جستجو را بین دو عبارت جستجو شده طی یک زمان معین مقایسه کنید. این امر می‌تواند در مورد میزان استفاده افراد از عبارت‌های مورد جستجو، به شما درک درستی بدهد تا کلیدواژه‌ کانونی‌ را با دانش بیشتری انتخاب کنید.

پست‌هایی که رتبه بندی کرده‌اید را بررسی کنید

اگر شما در حال حاضر پست‌هایی (Blog) دارید که رتبه خوبی برای کلمات خوب دارند، با بررسی آن‌ها در می‌یابید که چه تعداد بازدید کنندگان به این پست‌ها جذب شده‌اند. با استفاده از Google Trends شما میتوانید کلیدواژه‌‌هایی که برای پست جدید خود در نظر دارید را با کلیدواژه‌‌های پست‌های قدیمی‌تر (که می‌توانید آمار آن‌ها را نیز ببینید) مقایسه کنید که این امر می تواند به شما در مورد ترافیک احتمالی این کلیدواژه‌ کانونی جدید نتایجی را ارائه دهد. توجه داشته باشید که پست‌های قدیمی‌تری را انتخاب کنید که بیشترین شباهت را با پست مورد نظر شما دارند.

به عنوان مثال، تصویر زیر آمارهایی را در مورد مقایسه واژه‌ی "کلیدواژه‌ کانونی" با پست دیگری در مورد "پیش نمایش اسنیپت" نشان می‌دهد. (یکی از ویژگی‌های مرتبط از پلاگین WordPress SEO)

مقایسه واژه‌ی

همانطور که می بینید ترافیک این دو واژه قابل مقایسه است و از این رو درمی‌یابیم که ترافیک جستجو برای عبارت "کلیدواژه‌ کانونی" نسبت به پست "پیش نمایش اسنیپت" به واقع بهتر است. پس می‌توانیم انتخاب بهتری برای کلیدواژه‌ کانونی خودمان داشته باشیم.

استفاده از Google Trends، یعنی مقایسه‌ی میزان جستجو بین کلیدواژه‌ کانونی قدیمی خود و آنچه که می خواهید در پست جدیدتان استفاده کنید و مشاهده‌‌ی نتایج آن، به شما برای انتخاب کلیدواژه‌ کانونی‌تان بینش‌های واضح تری می‌دهد. از Google Trends برای مقایسه کلیدواژه‌ کانونی طولانی نیز استفاده می‌شود و همانند مثال بالا بسیار پر کاربرد خواهد بود.

امیدواریم مطالب این مقاله توانسته باشد شما را در انتخاب بهترین کلیدواژه‌ کانونی‌تان راهنمایی کند.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

#

منبع

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *