بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ۲۰۱۹ – فهرست کاربردی

۸۴۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ۲۰۱۹ – فهرست کاربردی

متن همیشه روش مؤثری برای ارائه دستورالعمل‌ها، توصیف مسائل، یا اشتراک دانش محسوب نمی‌شود. نوشتن توضیح نیاز به زمان بسیار بیشتری نسبت به نشان دادن راه‌حل روی صفحه نمایش دارد. نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش این مشکل را تا حد زیادی حل کرده‌اند و هر آنچه روی صفحه اتفاق می‌افتد از جمله جابجایی ماوس را در قالب ویدیو ضبط می‌کنند. ما در این نوشته به معرفی 10 مورد از بهترین نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش پرداخته‌ایم.

معیار برای انتخاب بهترین نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش چیست؟

نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش وظایف روزمره‌ای مانند تحویل یا پاسخ‌دهی به تیکت‌های پشتیبانی، اعلام به‌روزرسانی محصول، جای دادن افراد تازه استخدام یا ایجاد دوره‌های آموزش نرم‌افزار را تسهیل می‌کند.

ما در زمان تحقیق برای نگارش این مقاله گزینه‌های مختلفی از پنجره‌های سه دکمه‌ای مینیمال تا اپلیکیشن‌های پیچیده با ابزارهای فراوان را که از نرم‌افزارهای رایگان تا نرم‌افزارهای چند صد دلاری را شامل می‌شد، مورد بررسی قرار دادیم. هر یک از این نرم‌افزارها قابلیت‌های خاصی دارند، اما همه آن‌ها برخی معیارهای اساسی مشترک را دارند:

  • توانایی ضبط کل صفحه نمایش، یک پنجره یا ناحیه خاص
  • گزینه درج تصاویر یک وب کم روی فیلم ضبط شده از صفحه نمایش
  • ضبط همزمان صوت از میکروفن و یا صداهای سیستمی
  • رابط کاربری آسان

البته فرایند کار با ضبط از صفحه نمایش به پایان نمی‌رسد، کیفیت محصول نهایی می‌تواند موجب جذب یا دفع کاربران شود و از این رو قابلیت‌های ویرایشی پس از ضبط نیز موجب شده‌اند که ما در انتخاب بهترین نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش تجدیدنظر بکنیم.

در ادامه به فهرستی از ۱۰ مورد بهترین نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش پرداخته‌ایم:

Camtasia (ویندوز، مک و iOS)

Camtasia (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش به خاطر قابلیت‌های دقیق ویرایش ویدئو محسوب می‌شود.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

رابط کاربری ضبط ویدئوی Camtasia سرراست و مفید است. ابتدا ناحیه‌ای که می‌خواهید ضبط کنید انتخاب می‌شود، سپس در مورد این که می‌خواهید ورودی‌های وب کم و میکروفن هم باشند یا نه تصمیم می‌گیرد و در نهایت دکمه Record را کلیک می‌کنید.

ویرایشگر ویدئوی داخلی آن داستانی کاملاً متفاوت است. فهرست جامعی از گزینه‌های ویرایشی در این نرم‌افزار وجود دارند که طوری مدیریت شده‌اند تا سردرگم‌کننده به نظر نرسد. جلوه‌های «کلیک و کشیدن» و گزیده‌ای از مدیای آماده در راستای بخش چپ این اپلیکیشن قرار دارند و مشخصات و سفارشی‌سازی در سمت راست قرار دارد که هر زمان عنصری از تایملاین انتخاب شود ظاهر می‌شود.

Camtasia ویدئوهای راهنمای خوبی برای افرادی که می‌خواهند با ابزارهای ویرایشی آن آشنا شوند عرضه کرده است، اما ایجاد قطعه ویدئوهای ورودی و خروجی حرفه‌ای و قرار دادن آن‌ها در یک ویدئوی تست به چند ثانیه زمان نیاز دارد. تنها مشکل در استفاده از این نرم‌افزار قابلیت‌های تعاملی آن است که امکان افزودن کوئیز یا دکمه‌های قابل کلیک به پروژه را می‌دهد. پیکربندی این عناصر به قدر کافی آسان است، اما پیش‌نمایش ویدئو و اکسپورت کردن نتیجه نهایی پس از افزودن تعامل‌پذیری بسیار پیچیده‌تر می‌شود.

این تنها اپلیکیشنی است که ما با ابزار زیرنویس تست کردیم و امکان تکرار چندباره صدا در زمان افزودن متن را داشت. به این ترتیب برای مثال تا زمانی که مشغول نوشتن زیرنویس هستید، یک قطعه صوتی چهارثانیه‌ای مکرر پخش می‌شود و کار بسیار آسان‌تر می‌شود، سپس با زدن دکمه Tab قطعه چهارثانیه‌ای بعدی پخش می‌شود.

Screencastify (کروم)

Screencastify (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای اشتراک‌گذاری سریع ویدئو محسوب می‌شود.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

اگر می‌خواهید قطعه‌های ضبط شده کوتاهی از صفحه نمایش را به اشتراک بگذارید، اما به ابزارهای ویرایشی زیاد نیاز ندارید، می‌توانید از Screencastify استفاده کنید. برای نمونه، اگر قصد پشتیبانی از مشتری دارید و احتمالاً علاقه کمتری به ویدئوهای ویرایش شده با زمان‌های تولید بالا دارید در این صورت می‌توانید با این نرم‌افزار قطعه‌های ویدئویی سریع و کوتاهی را بسازید. Screencastify با صرف‌نظر از گزینه‌های ویرایشی، محیط ضبط دسکتاپ خلوت و رابط اشتراک ویدئوی سرراستی ارائه می‌کند.

از آنجا که این نرم‌افزار یک اکستنشن کروم است می‌توان همه چیز را در طی یک یا دو دقیقه ضبط کرد. آن را نصب کنید، ناحیه‌ای که می‌خواهید ضبط شود را انتخاب کنید، وب کم یا میکروفن را بسته به نیاز خود روشن یا خاموش کنید و دکمه Record را بزنید.

Screencastify در طی زمان ضبط یک نوار ابزار در گوشه چپ-پایین مرورگر نمایش می‌دهد که شامل تنظیمات کرسر و همچنین یک قلم‌موی رنگی برای حاشیه‌نویسی محتوای روی مرورگر کروم است. با استفاده از تنظیمات کرسر می‌توانید حباب پیرامون کرسر را روشن یا خاموش کنید، انیمیشنی به موارد کلیک کردن اضافه کنید و همچنین می‌توانید زمانی که ماوس غیرفعال است، کرسر را به صورت خودکار پنهان کنید.

زمانی که ضبط صفحه را متوقف کنید، Screencastify ویدئوی ضبط شده را در پلیر باز می‌کند و بسته به پیکربندی اپلیکیشن، آن را روی گوگل درایو یا حساب یوتیوب آپلود می‌کند. اگر محتوا به قدر کافی خوب به نظر می‌رسد، می‌توانید Copy Link را کلیک کنید و یا آن را برش دهید، افراز کنید یا با استفاده از ابزارهای merge آن‌ها را درهم ادغام کنید.

OBS Studio (ویندوز، مک، لینوکس)

OBS Studio (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای وبینارهای با پخش زنده محسوب می‌شود.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

OBS Studio فاقد قابلیت‌های ویرایشی است و اصلی‌ترین تخصص آن در گزینه‌های پخش و ضبط است. این اپلیکیشن متن‌باز برای افراد تازه‌کار امکان ایجاد استودیو را می‌دهد که از طریق آن می‌توانند از پیکربندی‌های آماده صدا و تصویر در زمان ضبط کردن استفاده کنند.

ما در زمان تست این نرم‌افزار سه استودیو ساختیم که یکی برای نمایشگر اصلی و وب کم بود، دیگری برای نمایشگر دوم و وب کم بود و سومی برای هر دو نمایشگر و وب کم پیکربندی شده بود. اندازه‌بندی و جایگذاری عناصر درون هر استودیو به سادگی کلیک کردن و کشیدن است و چرخش میان استودیوها در طی ضبط کردن به وسیله کلیدهای میانبر سراسری (Hotkey) کنترل می‌شود.

با کمی آماده‌سازی، این عناصر از پیش آماده‌شده‌ی صدا و تصویر، نیاز به درگیر شدن با هر گونه تنظیمات در طی پخش زنده ویدئو را از میان برمی‌دارند. 44 پلتفرم مختلف در منوی پخش زنده وجود دارند که از سایت‌های بزرگی مانند فیسبوک، یوتیوب، و Twitch تا پلتفرم‌های پخش گمنامی مانند watchpeoplecode.com و Sermon Audio را شامل می‌شود. با باز کردن منوی تنظیمات و درج «کلید پخش» (stream key) در کادر متنی مربوطه همه چیز با یک کلیک روی دکمه Start Streaming در داشبورد اصلی پیکربندی می‌شود. تغییراتی که روی یک استودیو ایجاد می‌کنید، مثلاً ترکیب صداها یا قرار دادن وب کم به صوت زنده انتشار می‌یابند و باید مطمئن باشید که برای این کار آماده هستید.

Apowersoft Unlimited (ویندوز، مک، اندروید و iOS)

Apowersoft Unlimited (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای گوشی‌های موبایل است.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

هر دستگاه به‌روز اندروید یا آیفون یک نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش داخلی دارد که برخی ابزارهای ویرایش ویدئوی مقدماتی را ارائه می‌کند. اما Apowersoft Unlimited برای افرادی که به کارکردهای بیشتری نیاز دارند، گزینه‌های بسیار بیشتری ارائه می‌کند.

این نرم‌افزار شامل 17 اپلیکیشن جداگانه است (هشت مورد از آن‌ها نوعی ضبط یا ویرایش ویدئو را مدیریت می‌کنند) که می‌توان از یک داشبورد واحد آن‌ها را اجرا کرد. یک اپلیکیشن برای ضبط صفحه نمایش اندروید و دیگری برای آیفون وجود دارد که هر دوی آن‌ها شامل تنظیماتی هستند که در هیچ اپلیکیشن دیگری نمی‌توان یافت. مثلاً می‌توانند وضوح را کنترل کنند، نرخ بیت ریت را محدود سازند، نرخ فریم را تنظیم کنند و دوربین را پیکربندی نمایند.

اگر از مجموعه نرم‌افزار Apowersoft Unlimited استفاده می‌کنید، می‌توانید یک دستگاه موبایل را به صورت بی‌سیم روی صفحه نمایش رایانه پخش کنید و به طور همزمان از نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش کامپیوتر برای ضبط از وب کم، میکروفن، صدای رایانه و دستگاه موبایل استفاده کنید. این وضعیت به طور خاص در مواردی که بخواهید شیوه استفاده از یک اپلیکیشن را که نسخه موبایل و دسکتاپ دارد، برای فردی نمایش دهید بسیار مفید خواهد بود. اگر قابلیت‌های مشابهی در رابط‌های جداگانه وجود داشته باشد، می‌توانید آن‌ها را کنار هم قرار دهید و هر گونه سردرگمی را از میان بردارید.

ScreenFlow (مک، iOS)

ScreenFlow (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای ضبط با استاندارد بالای تولید است.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

نرم‌افزار ScreenFlow شرکت Telestream یک جهش بزرگ در زمینه ضبط صفحه نمایش محسوب می‌شود، اما یادگیری آن به نسبت دیگر نرم‌افزارهای معرفی شده در این مطلب، کمی دشوارتر است. با این که ویرایشگر آن در نگاه اول جمع و جور به نظر می‌رسد، اما تعداد بسیار زیادی از قابلیت‌های مختلف در آن جای گرفته است.

کتابخانه مدیای آماده Telestream با اختلاف زیاد یکی از ارزشمندترین ابزارهایی است که ScreenFlow ارائه می‌کند. این کتابخانه شامل بیش از 500،000 تصویر، کلیپ صوتی، و ویدئو (برخی با کیفیت 4K) است که می‌توانند ظاهری کاملاً حرفه‌ای به ویدئوهای ضبط شده شما ببخشند. کتابخانه درون اپلیکیشن را از پنل Features باز کنید و با جستجوی یک کلیدواژه می‌توانید مدیای مربوطه را کلیک کرده و به روی تایملاین بکشید. دسترسی به کتابخانه مدیای آماده سالانه 60 دلار هزینه دارد که اگر مشتریان شما یا مخاطبان گسترده‌ای برای ویدئوهای خود دارید کاملاً ارزشمند است.

قابلیت‌های برجسته دیگر این نرم‌افزار شامل توانایی ضبط از دسکتاپ با وضوح رتینا و همچنین برخی گزینه‌های قالب‌بندی برای برش دادن ویدئو در زمان تولید است. ابزارهای Styles و Templates امکان گروه‌بندی تنظیمات و کامپوننت‌های ویدئو را می‌دهند به طوری که می‌توان با چند کلیک آن‌ها را اعمال کرد. با استفاده از Styles می‌توانید تنظیمات صوتی/تصویری را برای عناصر منفرد مانند فیلترهای رنگی یا سایه‌های جانبی برای یک قطعه ویدئو اعمال کنید. ابزار Templates نیز امکان درج، بازچیدمان و پیکربندی گروهی از عناصر را از قبل می‌دهد. مثلاً می‌توان یک ورودی مربوط به برند و یا قطعه خروجی طراحی کرد و یا از درج متن و موسیقی پس‌زمینه استفاده کرد.

Loom (کروم)

Loom (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای ذخیره‌سازی ابری نامحدود رایگان است.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

Loom شبیه به Screencastify به نظر می‌رسد، اما جنبه‌های متمایز کافی دارد تا در این فهرست جایگاه مستقلی کسب کند. بدیهی‌ترین تفاوت Loom رابط کنترلی جمع و جور آن است که جایگزین نوار ابزار حاشیه‌نویسی Screencastify شده است.

اگر قابلیت ضبط وب کم Loom را فعال کنید به صورت یک حباب شناور به رابط کنترل می‌چسبد و می‌توانید آن را درون پنجره مرورگر جابجا کرده یا تغییر اندازه دهید. دیگر ضبط کننده‌های صفحه مبتنی بر مرورگر، فید وب کم را در یک پنجره مستقل نمایش می‌دهند، اما رویکرد Loom برای چشم خوشایندتر است. تنها عیب این است که اگر بخواهید وب کم در زمان ضبط صفحه نمایش خارج از مرورگر فعال باشد، همه چیز کمی به هم می‌ریزد.

جزییات ظریف اما زیبای دیگر این نرم‌افزار، امکان ایجاد مکث و ازسرگیری ضبط است که چنان که انتظار می‌رود در میان همه اپلیکیشن‌های ضبط صفحه نمایش وجود ندارد. زمانی که کار ضبط به پایان می‌رسد، ویدئو روی فضای ذخیره ابری Loom آپلود می‌شود و در زمان نگارش این مقاله همه کاربران فضای ذخیره‌سازی ویدئوی نامحدودی داشته‌اند. این مزیت بسیار بزرگ برای افرادی است که ویدئوهای صفحه نمایش زیادی برای پشتیبانی از کاربران تولید می‌کنند و باید همواره مراقب فضای ذخیره‌سازی ابری که باقی‌مانده است باشند.

Loom ابزاری برای برش دادن ابتدا و انتهای ویدئو ارائه کرده است، ولی در مورد فضای مرده‌ای که در میان ویدئو باشد کاری نمی‌توان کرد. در نهایت باید اشاره کرد که Loom قابلیت یکپارچه‌سازی Slack برای اشتراک ویدئو به گروه‌ها یا کاربران خاص بدون نیاز به ترک داشبورد نرم‌افزار را نیز ارائه کرده است.

هرکس که لینک ویدئوی شما را دریافت کند، می‌تواند روی لینک کلیک کرده و ویدئو را در یک پلیر وب سرراست تماشا کند. این پلیر امکان نشانه‌گذاری روی لحظه‌های مهم با واکنش‌های ایموجی را فراهم ساخته است. در داشبورد مدیریتی Loom می‌توان ویدئوها را با رمز عبور حفاظت کرد، آن‌ها را به صورت MP4 دانلود کرد و جاهایی که کاربران با ایموجی واکنش نشان داده‌اند را تماشا کرد.

Movavi Screen Recorder Studio (ویندوز و مک)

این نرم‌افزار (+) بهترین ابزار ضبط صفحه نمایش برای ضبط در موارد دور بودن از رایانه محسوب می‌شود.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

Movavi Screen Recorder Studio یک اپلیکیشن ضبط صفحه نمایش عالی است که مجهز به ویرایشگر داخلی ویدئو است. اما این نرم‌افزار یک قابلیت دارد که آن را متمایز ساخته است و آن ضبط زمان‌بندی‌شده است.

این ابزار امکان ضبط وبینار یا پخش زنده از صفحه نمایش در زمان دور بودن از رایانه را فراهم ساخته است. به این منظور کافی است Movavi را باز کنید و ناحیه ضبط را در رابط ضبط صفحه نمایش انتخاب کنید. سپس روی آیکون ساعت شماطه‌ای در گوشه راست-بالا کلیک کنید و یک ضبط را زمان‌بندی کنید. شما می‌توانید فرایند ضبط را به صورت دستی آغاز کنید و پس از مدت زمان مشخصی آن را زمان‌بندی کنید. همچنین می‌توانید یک زمان آغاز و پایان بر مبنای ساعت سیستم تعین کنید. حتی می‌توان تنظیم کرد که پس از پایان یافتن ضبط از صفحه نمایش، سیستم را خاموش کند یا آن را در حالت Sleep قرار دهد.

این فرایند ساده و بدون ابهام است و از سوی Movavi با تنظیمات کاملاً واضح بهینه‌سازی شده است. اگر نیاز دارید که یک وبینار را درزمانی که مناسب نیست ضبط کنید و با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، این اپلیکیشن گزینه خوبی محسوب می‌شود.

کارکردهای اکسپورت ویدئو تا حدود زیادی خاص هستند و بر مبنای سازنده دستگاه به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. البته ما در مورد این تقسیم‌بندی قانع نشدیم. چرا باید بین پخش برای یک تلویزیون LG 4k TV و Samsung 4k تفاوتی وجود داشته باشد؟ اما به هر حال این هم یک قابلیت این نرم‌افزار است.

Bandicam (ویندوز)

Bandicam (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای ضبط با کیفیت بالا محسوب می‌شود.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

با افزایش محبوبیت سرگرمی‌های الکترونیکی، اغلب نرم‌افزارهای ضبط صفحه نمایش امروزه شامل قابلیت‌های گیم‌کست هستند. این قابلیت برای افرادی که دارای ذهن خلاقه هستند مفید نیست، اما ضبط ویدئو با کیفیت بالا مانند کاری که Bandicam انجام می‌دهد برای افرادی که به این زمینه علاقه‌مند هستند مفید است.

اگر یک راهنمای فتوشاپ یا وبینار در مورد طراحی وب را کنار هم بگذارید، 144 فریم بر ثانیه و وضوح 4K شما را مطمئن می‌سازد که محتوای شما از بقیه ویدئوها متمایز خواهد بود. Bandicam نیازمند سخت‌افزار قدرتمندی برای پردازش چنین ویدئوهای باکیفیتی است، اما اغلب افرادی که در زمینه تولید محتوای خلاقه فعال هستند، مشکلی در این مورد نخواهند داشت.

با این که ممکن است انتظار داشته باشید این نرم‌افزار که نقطه تمرکزش را روی کیفیت ویدئو گذاشته، رابط کاربری پیچیده‌ای داشته باشد، اما این اپلیکیشن پنجره پیکربندی خلاصه‌ای دارد. در واقع این اپلیکیشن بسیار ساده است و تنها نقطه ضعف آن فقدان یک ویرایشگر داخلی است.

FlashBack Pro (ویندوز)

FlashBack Pro (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای ویرایش صوتی پس از ضبط است.

ضبط صفحه نمایش
جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

رابط FlashBack Pro بهترین رابط ضبط صفحه نمایش است گرچه کمی قدیمی به نظر می‌رسد و ویرایشگر آن گرچه تنها چند گام بالاتر از سطح میانگین قرار می‌گیرد، اما ابزارهای ویرایش صوتی آن کاملاً ارزشمند هستند.

ضبط کردن صدا در زمان ضبط از صفحه نمایش مشکلات زیادی با خود به همراه دارد. نزدیکی کیبورد به میکروفن موجب می‌شود که صدای ضربات کیبورد در ویدئو آزاردهنده باشد، اجتناب از نویز ناخواسته در محیط اتاق کار دشواری است و صوت سیستم نیز غالباً بلندی صدای متفاوتی از صدای میکروفن دارد. اغلب ویرایشگرها به کاهش این مشکلات کمک می‌کنند، اما هیچ کدام به اندازه Flashback Pro تفصیلی و با ناوبری آسان نیستند.

برای نمونه، کاستن از حجم صدای یک تِرَک صوتی سیستم، به سادگی انتخاب آن در تایملاین، راست کلیک روی آن و انتخاب گزینه Change Volume of Selection است. همچنین می‌توان نویزهای پس‌زمینه را با اعمال یک فیلتر رفع کرد یا صدای میکروفن و سیستم را نرمال‌سازی کرد تا با هم مطابقت پیدا کنند.

این اپلیکیشن برخی قابلیت‌های جدید برای ویرایش ویدئو دارد که شامل هایلایت کردن خودکار برخی بخش‌های صفحه که غیرفعال هستند می‌شود. همچنین می‌تواند حرکت کرسر ماوس را بدون نیاز به تغییر دادن هیچ چیز دیگری در داخل ویدئو مجدداً ضبط کند.

ActivePresenter 7 (ویندوز، مک)

ActivePresenter 7 (+) بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش برای نرم‌افزار LMS یا ضبط صفحه با امکانات تعاملی محسوب می‌شود.

جهت بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید.

نرم‌افزار ActivePresenter 7 شرکت Atomi آخرین گزینه‌ای است که در فهرست نرم‌افزارهای برتر این نوشته معرفی می‌کنیم. گرچه آغاز ضبط ویدئو در این اپلیکیشن سرراست است، اما گزینه‌ها محدود هستند و عادت به کار روی نمایشگر دوم نیاز به تلاش بیشتری دارد.

کار در ویرایشگر نیز چندان آسان نیست. این اپلیکیشن طرح‌بندی آشنای اسلایدهای پاورپوینت را با ویرایش ویدئو به روش تایملاین ترکیب کرده است. در سمت چپ صفحه چند اسلاید وجود دارند و درون هر اسلاید یک تایملاین یکتا با ترکیب خاصی از ویدئو و عناصر تعامل‌پذیر وجود دارد. رویکرد لایه‌بندی برای نمایش روند کار در ابتدا به صورتی غیرضروری پیچیده به نظر می‌رسد، اما احتمالاً آسان‌ترین روش برای ایجاد ویدئوهای تعامل‌پذیر از صفحه نمایش است.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در میان همه نرم‌افزارهایی که ما تست کردیم و ابزارهای تعامل‌پذیر داشتند، ActivePresenter 7 تنها گزینه‌ای بود که امکان اجرای تستی کوئییز‌ها و فعالیت‌ها بدون اکسپورت کردن کل پروژه و باز کردن آن در سیستم مدیریت یادگیری جداگانه را می‌داد.

باید این نرم‌افزار را امتحان کنید، یک ویدئو از صفحه ضبط کنید و همه حاشیه‌نویسی‌ها و انیمیشن‌هایی که می‌خواهید را به آن اضافه کنید. سپس روی برگه Interactions در ریبون و در راستای بخش فوقانی صفحه کلیک کنید و عناصری مانند True/False یا Multiple Choice را انتخاب کنید. این وضعیت موجب ایجاد یک اسلاید جدید می‌شود که در آن می‌توانید یک سؤال، چندگزینه‌ای برای پاسخ‌ها و خروجی شرطی پیکربندی کنید. برای نمونه اگر پاسخ نادرست باشد، می‌توانید طوری خروجی را پیکربندی کنید که کاربر به ابتدای آزمون برود و از نو تلاش کند.

عادت کردن به کار با این نرم‌افزار به کمی زمان نیاز دارد اما در طی یک ساعت می‌توانید یک دوره آموزشی تعاملی با آن بسازید. برگه Export را کلیک کرده و گزینه HTML5 Preview را انتخاب کنید تا دوره آموزشی مربوطه را در مرورگر وب امتحان کنید. اگر همه چیز به درستی پیش رفت، می‌توانید آن را به صورت یک فایل SCORM، xAPI یا HTML5 اکسپورت کنید.

 

سخن پایانی

بهترین نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش، نرم‌افزاری است که بیشترین صرفه‌جویی زمانی را داشته باشد و ارزشمندترین محتوا را برای مخاطبان شما تولید کند. بدین ترتیب باید اطمینان حاصل کنید که پیش از انتخاب یک اپلیکیشن مخاطبان هدف خود را می‌شناسید و مورد استفاده ویدئو را می‌دانید. همه گزینه‌های فهرست شده در این مقاله یا رایگان هستند و یا نسخه‌های آزمایشی رایگان دارند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را ارزیابی کنید و بهترین گزینه را برای نیازهای خود بیابید.

در پایان، لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که ممکن است هدف از ضبط ویدیو از صفحه نمایش کامپیوتر تهیه ویدیوهای آموزشی باشد. اگر چنین قصدی را دارید، «فرادرس» که تا به امروز بیش از ۱۵.۰۰۰ ساعت آموزش را توسط ۱.۵۰۰ عضو هیئت علمی خود به انتشار رسانده، می‌تواند بستر مناسبی برای انتشار آموزش‌ها و تجربیات آموزشی‌تان باشد و به شما در رسیدن به چند صد هزار مخاطب برای آموزش‌هایتان یاری برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تدریس در فرادرس روی این لینک (+) کلیک کنید.

اگر این نوشته برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

لوگو ساناست
این مطلب با حمایت «ساناست» نوشته شده است.

ساناسِت، وبسایتی جامع در زمینه طراحی و توسعه، سرورینگ و همچنین خدمات سوشال است؛ سرورهای مجازی و اختصاصی مخصوص وبینار، بورس و فارکس، ربات‌ها و … از خدمات اصلی ساناست هستند که با پلن‌های اقتصادی و پشتیبانی تخصصی ارائه می‌شوند.

همچنین تمامی خدمات مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با امکان تست پیش از خرید و پشتیبانی پس از خرید، قابل سفارش است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ساناست از طریق این آدرس از مطالب و خدمات ساناست استفاده کنید.

کالا، خدمات و برند خود را در کادر «حامی مطالب» مجله فرادرس معرفی کنید.
کلیک کنید

==

بر اساس رای ۹۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
zapier
۳ دیدگاه برای «بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش ۲۰۱۹ – فهرست کاربردی»

من قبلا bandicam نصب کردم که فقط ده دقیقه ظبط میکنه من برنامه ای میخوام که چه از یازی چه از دسکتاپ بدون محدودیت ظبط کنه

چجوری صفحه نمایشم رو بدون انکود کردن ذخیره کنم ؟ که هم به اف پی اس بازیم لطمه نزنه نه به کیفیت ویدئو ؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *