۵ نرم‌افزار برتر فشرده‌سازی فایل‌ (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۵۹۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
۵ نرم‌افزار برتر فشرده‌سازی فایل‌ (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

نرم‌افزارهای بسیاری برای فشرده‌سازی فایل‌ها وجود دارند اما برخی از آن‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند فایل‌ها را بیشتر از بقیه فشرده کنند. اگر از هارد SSD استفاده می‌کنید، به علت گرانی آن، شما حجم بالایی روی هارد خود ندارید. در این موارد به یک نرم‌افزار فشرده‌سازی نیاز پیدا می‌کنید. برخی اوقات شما فایل‌های بسیاری دارید و می‌خواهید آن‌ها را از طریق ایمیل ارسال کنید یا به‌صورت یک فایل به اشتراک بگذارید یا از طریق ریموت به سرور دیگری بفرستید. در این حالت شما نیاز به کم شدن حجم فایل‌هایتان و ایجاد یک فایل تکی دارید که باید با یک نرم‌افزار فشرده‌سازی این کار را انجام دهید. این نرم‌افزارها کارهای دیگری علاوه بر فشرده‌سازی انجام می‌دهند که رمزگذاری و ایجاد یک فایل تکی ازجمله آن‌ها است.

فیلم آموزشی 5 نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل‌

دانلود ویدیو

فرمت ZIP در بین فرمت‌های فشرده‌سازی از همه رایج‌تر است. هنگامی که فایل را دانلود می‌کنید یا آن را به اشتراک می‌گذارید ممکن است فرمت‌های مختلفی استفاده شده باشند. برخی نرم‌افزارها از فرمت‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند و برخی نرخ فشرده‌سازی بهتری دارند که با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه به معرفی برخی از این نرم‌افزارها می‌پردازیم.

۱. نرم‌افزار Hamster Zip Archiver

شاید در میان نرم‌افزارهای فشرده‌سازی Hamster Zip Archiver انتخاب اول نباشد اما کارایی بسیار بالایی دارد. این نرم‌افزار از فرمت‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند، طراحی بسیار خوبی دارد و از همه مهم‌تر رایگان است. ویژگی دیگر آن کاربری بسیار آسان است که حتی برخی از افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن به سادگی استفاده کنند. شما می‌توانید برای فشرده‌سازی فایل‌ها یا باز کردن فایل فشرده‌شده، آن‌ها را انتخاب و در نرم‌افزار قرار دهید (Drag and Drop). در واقع شما می‌توانید یک فایل فشرده‌شده را ایجاد کنید و در دراپ باکس به اشتراک بگذارید. فشرده‌سازی فایل‌ها برای به اشتراک گذاری آن‌ها یک ایده بسیار مهم است. اگر مایل به استفاده از کشیدن فایل و رها کردن آن نیستید به جای آن می‌توانید از منوی نرم‌افزار استفاده کنید. تنها عیب نرم‌افزار این است که فقط مخصوص ویندوز است.

۲. نرم‌افزار WinZip

نرم‌افزار WinZip اولین ابزار فشرده‌سازی فایل بود که هنوز عالی کار می‌کند و به نسخه ۲۱ خود رسیده است. WinZip یک نرم‌افزار رایگان نیست و بیش از ۳۰ دلار قیمت دارد که به خاطر برخی ویژگی‌های بسیار قوی و جالب آن است. WinZip فرمت‌های بسیاری همچون Zip، ZIPX، 7z، TAR، GZIP، VHD و XZ را پشتیبانی می‌کند. همچنین فرمت RAR را هنگام باز کردن فایل (و نه فشرده‌سازی فایل) می‌شناسد. WinZip با بسیاری از برنامه‌ها همچون آفیس یکپارچه و ادغام شده است. ویژگی مهم دیگر این نرم‌افزار شکستن فایل‌های بسیار بزرگ برای آپلود و به اشتراک‌گذاری است. همچنین یک پنجره مانند Windows Explorer در ویندوز دارد که می‌توانید فایل‌های خودتان را بررسی و مشاهده کنید. این نرم‌افزار تنظیمات موس و کیبورد زیادی دارد که به منظور استفاده در وسایل قابل‌لمس مفید هستند. از نظر امنیتی WinZip تنظیمات فراوانی برای محافظت از فایل‌های شما ارائه می‌دهد.

۳. نرم‌افزار WinRAR

نرم‌افزار Winrar برای فرمت RAR ایجاده شده و مهم‌ترین کاربرد آن فشرده‌سازی زیاد و تنظیمات مربوط به این بخش است. اکثر برنامه‌های فشرده‌سازی می‌توانند فایل‌های آرشیو RAR را باز کنند اما تنها WinRAR می‌تواند آن‌ها را ایجاد کند. این نرم‌افزار به دلیل همین انحصار رایگان نیست اما شما می‌توانید آن را به همراه کرک از سایت‌های ایرانی دانلود نمایید. البته WinRAR علاوه بر فرمت RAR می‌تواند فایل‌ها را به فرمت‌های دیگر فشرده‌سازی نیز تبدیل کند. این نرم‌افزار را می‌توان در ویندوز، لینوکس، مک و ... مورد استفاده قرار داد. نرم‌افزار WinRAR با وجود داشتن تم‌های مختلف، رابط کاربری زیبایی ندارد اما قابلیت‌های فراوانی دارد و با پنجره ویزارد آن کارهای متفاوتی را می‌توان انجام داد. سرعت بالا در فشرده‌سازی و همچنین باز کردن فایل‌ها یکی از ویژگی‌های آن است. در WinRAR رمزگذاری بسیار پیشرفته چندسطحی، از بالاترین کیفیت برخوردار است.

۴. نرم‌افزار PeaZip

این نرم‌افزار یک ابزار رایگان و قدرتمند جهت فشرده‌سازی فایل‌های شما است که در سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز می‌توانید از آن استفاده کنید. PeaZip تنظیمات مختلف فشرده‌سازی و رمزگذاری و Extract فایل‌ها را دارد و برای تبدیل فرمت آرشیوها نیز بهترین گزینه است. برای  کار با این نرم‌افزار شما می‌توانید از منوی آن یا از روش کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) استفاده کنید.

۵. نرم افزار 7-Zip

نرم‌افزار 7-Zip یکی دیگر از نرم‌افزارهای معروف فشرده‌سازی فایل است که می‌تواند تقریباً همه فرمت‌های فایل را پشتیبانی کند. این نرم‌افزار یک فرمت اختصاصی 7z دارد که توان رقابت با RAR و Zip را دارد. یک ویژگی بسیار مهم آن، فشرده‌سازی فایل‌های بسیار بزرگ (براساس توسعه‌دهندگان آن تا ۱۶ میلیون گیگ!) است. این نرم‌افزار در فشرده‌سازی حجم زیادی را کاهش می‌دهد؛ البته عیب این روش سرعت پایین آن است. همچنین 7z یک قابلیت به نام «solid ocmpression» دارد که از فایل‌های بزرگ می‌تواند فایل‌های بسیار کوچک ایجاد کند؛ این قابلیت کاربردی هم بسیار کند است.

 

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم  به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

 

منبع

بر اساس رای ۱۱۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۳ دیدگاه برای «۵ نرم‌افزار برتر فشرده‌سازی فایل‌ (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

خیلی خوبهولی اگه میشد یه صفحه از همه ی آموزک هایی که آقای امیر رضا نیک خواه ظبط کردند بود خیلی خوب تر مییشد

KGB Archive هم اپ خیلی خوبیه

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *