معرفی برخی کتب موجود برای موضوع الگوریتم و فلوچارت

۴۹۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ آذر ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
معرفی برخی کتب موجود برای موضوع الگوریتم و فلوچارت

در علوم رایانه، الگوریتم یک روال محاسباتی خوش‌ تعریف هست، یا می توان گفت یک الگوریتم، روشی گام به گام برای حل مسئله است که مقادیری را به عنوان ورودی دریافت کرده و پس از طی چند گام محاسباتی، ورودی را به خروجی تبدیل می‌کند. بجز این، الگوریتم را ابزاری برای حل مسائل محاسباتی نیز تعریف می کنند. ساخت و طراحی الگوریتم مناسب، در مرکز فعالیت‌ های برنامه‌ سازی رایانه قرار دارد. الگوریتم باید بداند بر روی چه متغیر‌هایی، چه اعمالی را انجام دهد و نتیجه را در غالب چه متغیرها یا پارامتر‌هایی نشان دهد.

برای نمایش داده ها و اطلاعات و روند کار یک الگوریتم، از نمادهای خاص و خطوط جهت داری بین آنها استفاده می شود که به آن فلوچارت میگویند. فلوچارت در واقع نقشه‌ای است که برنامه‌نویسان رایانه قبل از نوشتن برنامه به زبان برنامه‌نویسی اصلی آن را ترسیم می‌کنند.

برخی از کتاب های فارسی و انگلیسی موجود در زمینه الگوریتم و فلوچارت در ادامه معرفی شده است، همچنین دانلود رایگان برخی پی دی اف های آموزشی موجود در این زمینه نیز در ادامه آمده است، میتوانید با کلیک بر روی لینک های مربوط به هرکدام از موارد، اقدام به دانلود نمائید.

 

معرفی کتب فارسی
عنوانتصویرنویسندهسال انتشارلینک
الگوریتم و فلوچارت: راهنمای سودمندی برای کلیه علاقمندان به برنامه نویسیالگوریتم و فلوچارت: راهنمای سودمندی برای کلیه علاقمندان به برنامه نویسیایرج صادقی1392لینک (کلیک کنید)
الگوریتم و فلوچارتالگوریتم وفلوچارتشهریار رسولی1390لینک (کلیک کنید) 
طراحی الگوریتم و فلوچارت(به انضمام برنامه نویسی پاسکال)الگوریتم و فلوچارتمحمود مشایخ1391 لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوانتصویرنویسندگانسال انتشارلینک
Learning computer programming: Structured logic, algorithms, and flowchartingLearning computer programming: Structured logic, algorithms, and flowchartingGerald A Silver1986لینک (کلیک کنید)
Computer Algorithms and FlowchartingComputer Algorithms and FlowchartingGerald A. Silver, Joan B. Silver1975لینک (کلیک کنید) 
The Art of Programming Through Flowcharts and AlgorithmsThe Art of Programming Through Flowcharts and AlgorithmsAnil Bikas Chaudhuri2005 لینک (کلیک کنید)
Flowcharts: Plain & Simple: Learning & Application GuideFlowcharts: Plain & Simple: Learning & Application GuideJoiner Associates Staff1995 لینک (کلیک کنید)

 

دانلود رایگان برخی پی دی اف های موجود در این زمینه
عنوانتعداد  صفحاتلینک
Algorithm and Flow Chart20لینک دانلود(+)
Using Flowcharts for Algorithmic Processes12لینک دانلود(+)
Algorithms, Flowcharts & Program Design205لینک دانلود(+)
Computer Programming36لینک دانلود(+)
بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *