هفت دلیل مهم برای یاد گرفتن برنامه سویفت

۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
هفت دلیل مهم برای یاد گرفتن برنامه سویفت

هفت دلیل مهم برای یاد گرفتن برنامه سویفتبرنامه‌نویسی می‌تواند استرس‌زا باشد. یاد گرفتن زبان‌های جدید برنامه‌نویسی، برای کسانی که تازه‌کار هستند شاید کمی دشوار باشد، اما کسانی که تجربه کافی برای برنامه‌نویسی دارند شاید استفاده از برنامه سویفت یک تجربه خوب باشد.

سویفت یک زبان جدید برای برنامه‌نویسی است که در سال 2014 منتشر شد و بسیاری از آن شکایت داشتند. اما به تدریج نگرانی‌ها برای یادگیری سویفت از میان رفت و تمایل افراد برای یادگیری آن بیشتر شد. چند دلیل مهم برای یاد گرفتن برنامه سویفت در زیر می‌خوانید.

سویفت زبان برنامه‌نویسی مک و ios

در طول سال 2016 فروشگاه اپل، هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار برای توسعه فروش سیستم عامل‌های مک و iOS کرد. با کسر ۳۰ درصد مبلغی که اپ‌استور از فروش اپلیکیشن‌ها به کاربران خود دارد، به رقم ۲۸.۵ میلیون دلار هزینه‌ای می‌رسیم که در طول سال صرف خرید اپلیکیشن ها شده است. این رقم عظیمی است،‌ نمی‌خواهید سهمی از آن داشته باشید؟

زبان برنامه‌نویسی سویفت می‌تواند برای نوشتن اپلیکیشن‌های مک و ios استفاده شود و در اصل جایگزینی برای برنامه‌نویسی با زبان (Objective-C) بود که از ابتدا به عنوان تنها گزینه برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شد. با یک زبان برنامه‌نویسی برنامه‌ای بنویسید که در هر دو پلت‌فرم قابل اجرا باشد، یک تیر و دو نشان.

توسعه سریع با سویفت

هنگامی که اپل زبان برنامه‌نویسی سویفت را طراحی می‌کرد، دو دغدغه مهم وجود داشت؛ یادگیری آسان و امکان توسعه آسان‌تر و سریع‌تر برای ارتقا برنامه‌ها. در مقایسه با برنامه Objective-C مشخص است که اپل موفق شد.

سویفت دارای تمامی امکانات یک زبان برنامه‌نویسی مدرن است که در همه حال کمک حال شما خواهد بود. از ویژگی‌های مهم سویفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون متغیرهای نامشخص و غیر قابل شناسایی
  • بدون خطای آرایه‌ای خارج از محدوده
  • بدون خطاهای بیش از حد
  • رسیدگی صحیح از طریق مقادیر نول (Null)
  • مدیریت حافظه خودکار

بنابراین زمان بیشتری را صرف نوشتن منطق برای کسب و کار واقعی می‌کنید و هم‌زمان کمترین زمان ممکن را صرف نوشتن کدها و آرایه‌ها خواهید کرد. علاوه بر این سویفت از بیشتر قواعد برنامه‌نویسی که در Objective-C دست و پا گیر بود خود را رها کرده و در واقع زمان کمتری صرف نوشتن کدهایی می‌کنید که در همان کار را در Objective-C می‌کنند. می‌توان به یقین گفت سویفت صرفه‌جویی در زمان است.

سویفت سریع است

با وجود اینکه سویفت یک زبان سطح بالا متمرکز بر توسعه سریع است،‌ خنده‌دار است که کمترین زمان را برای بیشترین میزان توسعه برنامه صرف می‌کند. به گفته اپل، سویفت 2.6 برابر سریع‌تر از Objective-C و 8.4 برابر سریعتر از زبان برنامه‌نویسی Python 2.7 است. امروزه توسعه دهندگان نرم‌افزارها به زبانی نیاز دارند تا از C++ که یکی از سریع‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است، سریع‌تر باشد.

سویفت نه تنها سریع است، بلکه بسیار قدرتمند است. ویژگی‌های سویفت شما را قادر به نوشتن کدهای پیشرفته در کمترین زمان می‌کند. موارد قابل توجه آن عبارت است از نوشتن کدهای عمومی، کدهای خاتمه، کدهای چندتایی، کدهای بازگشت چند مرتبه‌ای، کدهای تکرار، الگوهای از پیش ساخته شده برنامه‌نویسی کاربردی و ...

سویفت مطمئن‌تر و ایمن‌تر از باقی زبان‌های برنامه‌نویسی است

هفت دلیل مهم برای یاد گرفتن برنامه سویفت

سویفت ویژگی‌های بسیاری دارد که این برنامه را از باقی برنامه‌های دیگر ایمن‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، مدیریت بهتر حافظه در سویفت فرصت کمتری برای از بین رفتن داده‌ها ایجاد می‌کند. همچنین دسترسی به قسمت‌های اشتباه و امکان تغییر آن‌ها باعث می‌شود امکان اشتباه در برنامه‌نویسی کمتر شود. به عنوان مثال هیچ خطایی باعث نمی‌شود تا باقی داده‌ها دچار مشکل شوند و امکان تغییر آن‌ها از پیش آمدن خطاهای بیشتر جلوگیری می‌کند.

سویفت رایگان و با منبع باز است

یک سال پس از انتشار سویفت، اپل آن را به یک منبع باز تبدیل کرد. این مسئله غیر معمول نیست، اما برای شرکتی که بیشتر اپلیکیشن‌هایش بر اساس این برنامه نوشته می‌شد, این عمل، فرآیند مهمی محسوب می‌شد. همچنین اپل به توسعه و بهینه کردن سویفت پرداخت.

این یک تلاش مهم بود و به کاربران این اجازه را می‌داد تا بتوانند به طور منظم عیب‌یابی و رفع اشکال کنند و قابلیت‌های جدیدی را به یک زبان برنامه‌نویسی اضافه کنند.

سویفت در حال رشد است و تقاضا برای آن بالا است

بر اساس گزارش گیت‌هاب اکتورز در سال 2017، سویفت فعال‌ترین زبان برنامه‌نویسی منبع باز در همه پروژه‌ها است. مهم‌تر از آن، تقاضای کاربران برای استفاده از سویفت رو به رشد بود. پس اگر می‌خواهید به توسعه توانمندی‌های خود در برنامه‌نویسی فکر کنید، نیاز دارید تا سویفت را یاد بگیرید.

تی‌ان‌دبلیو نیز گزارش داد بر اساس آمارهای ارائه شده، در طول سال 2016 سویف رشدی در حدود ۶۰۰ درصد داشته است. تا پایان سال 2016 آپ‌ورک گزارش کرد که سویفت دومین برنامه سریع منبع باز است. و در بررسی‌هایی که استک در سال 2017 انجام داد، سویفت چهارمین برنامه محبوب کاربران فعال شد.

توسعه اپلیکیشن‌ها در حال حاضر بازار داغی دارد. اگر تصمیم دارید که در این زمینه فعال و حرفه‌ای باشید، نیاز دارید که سویفت را یاد بگیرید. با اضافه کردن سویفت به رزومه خود شانس بیشتری برای رقابت در بازار کار خواهید داشت.

سویفت زبان آینده اپل است

هفت دلیل مهم برای یاد گرفتن برنامه سویفت

اپل با قدرت کامل از سویفت برای راهبرد‌های خود استفاده می‌کند. اگر سویفت در طی چند سال این‌ میزان رشد کرده است، تصور کنید در سال‌های آینده چه میزان گسترده‌ای از بازار اپلیکیشن‌های اپل را در بر می‌گیرد.

همانطور که گفتیم سویفت برای نوشتن اپلیکیشن‌های مک و ios استفاده می‌شود، اما این کار تا ابد ادامه نخواهد داشت. اپل به طور مداوم در زمینه توسعه و بهبود نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها فعالیت دارد، پس بدون شک از سویفت در این توسعه استفاده خواهد کرد.

اگر می‌خواهید با اپل به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار فعالیت داشته باشید، پس به سویفت نیاز دارید. راهی وجود ندارد، Objective-C کم کم از بازار برنامه‌نویسی خارج خواهد شد، پس برای اینکه شما هم از این دایره حذف نشوید، شروع به یاد گرفتن سویفت کنید.

چگونه از همین حالا یادگیری سویفت را شروع کنیم؟

امیدواریم که این مطلب شما را متقاعد کرده باشد که به یادگیری سویفت بپردازید. پس بهتر است با اپلیکیشن‌های اپل آغاز کنید که برای افراد مبتدی طراحی شده است.

اگر به این مقاله علاقه‌مند بوده‌اید، شاید مقاله‌های زیر نیز برای شما جذاب و مفید باشد:

--

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *