۷ افزونه برای مرورگر که موجب افزایش کارایی و بهره‌وری شما می‌شود

۱۰۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۷ افزونه برای مرورگر که موجب افزایش کارایی و بهره‌وری شما می‌شود

شما پشت کامپیوتر خود می‌نشینید و با خود قسم می‌خورید که به نحو سازنده‌ای از زمان خود استفاده کنید. اما به یکباره می‌بینید 6 ساعت گذشته است و شما حداقل نیمی از وقت خود را برای چک کردن رسانه‌های اجتماعی و اخبار آنلاین تلف کرده‌اید.

خوشبختانه، تعداد افزونه‌های مرورگری که کمک می‌کنند کارایی روزانه خود را افزایش دهیم رو به افزایش است. از تشویق و الهام‌بخشی تا موسیقی‌های متن فیلم و تقویت بهره‌وری. این ابزارها برای مدیریت بهینه زمان به شما کمک می‌کنند.

در اینجا فهرستی از بهترین افزونه‌های مرورگر را ارائه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند در طی روز با حواس‌پرتی کمتر و بهره‌وری بیشتر به کارهای خود بپردازید.

1- Noisli - صداهای پس‌زمینه را نادیده بگیرید

چند بار توجه خود را به خاطر سر و صدای پس‌زمینه در دفتر خود از دست داده‌اید؟

با Noisli، می‌توانید در یک توجه لحظه‌ای یک فضای شخصی آرام را ایجاد کنید. این یک افزونه مرورگر مفید برای کارکنان اداری، دورکاران، طراحان، نویسندگان و برنامه‌نویسان و برای هر کسی که حواسش با سر و صدای اطراف، پرت می‌شود، می‌باشد.

از Noisli برای پخش صداهای پس‌زمینه‌ای مانند باران، صدای آتش، آواز پرندگان و حتی صدای رعد و برق برای افزایش تمرکز خود در دفتر و یا یک کافه استفاده کنید و از فضای آرام ایجاد شده لذت ببرید. این افزونه یک زمان‌سنج داخلی و ویرایشگر متن دارد که به شما کمک می‌کند در طول جلسات کاری به طور موثری تمرکز داشته باشید.

Noisli در Safari، Chrome و وب در دسترس است.

2- MOMENTUM - لحظه‌ای برای خودتان

آیا خوب نیست به طور مداوم اهداف روزانه ما و کارهایی که باید انجام شود، یادآوری شوند؟ Momentum این کار را با یک لحن الهام بخش خاص انجام می‌دهد.

هر بار که برگه‌ی جدیدی را در مرورگر خود باز می‌کنید، یک داشبورد شخصی با یک نقل قول الهام‌بخش، فهرست کارهای شما و داده‌های هواشناسی نشان داده می‌شود. این موجب می‌شود که شما لحظه‌ای بر روی اهداف واقعی خود تأمل کرده و بر روی آنچه که اهمیت دارد تمرکز کنید.

اینکه به طور مداوم دستاوردها و اهداف شما برایتان یادآوری شود، روز شما را بسیار پربارتر می‌کند.

این افزونه در Chrome و Safari موجود است.

3- LATERBOX - ایده‌ها و یادداشت‌های خود را برای بعد، ذخیره کنید

همه ما در طول کار بر روی وظایف خواسته شده، ایده‌های عالی زیادی به سراغمان می‌آید. همچنین ممکن است برای چیزهای مهم کوچکی نظیر وسایلی که باید در راه خانه خرید کنیم، به ما یادآوری شود. به جای اینکه تمرکز خود را با نوشتن یادداشت، از بین ببرید، فکر خود را به سرعت در افزونه مرورگر LaterBox تایپ کنید.

LaterBox به عنوان گردآوردنده‌ی ایده‌های شما کار می‌کند. شما تمام ایده‌های خود را در یک جعبه کوچک وارد می‌کنید و بعداً موقع بعد از ظهر، ایمیلی را با تمام یادداشت‌های کوچکی که در طول روز نوشته‌اید، دریافت می‌کنید.

با این کار، زمان برای کار کردن بیشتر می‌شود و شما می‌توانید بر روی آنچه که اهمیت دارد متمرکز شوید. دیگر هرگز چیزهای کوچکی را که ممکن است بعداً نیاز داشته باشید، فراموش نمی‌کنید.

این افزونه در Chrome وجود دارد و برای کاربران موبایل به عنوان یک برنامه Android موجود است.

4- POCKET – ترس از گم کردن را کنار بگذارید

چند بار کار خود را متوقف کرده و مقاله جالبی را که به طور تصادفی پیدا کرده‌اید، خوانده‌اید؟

Pocket به شما امکان می‌دهد تمام وبسایت‌های جالب (و مقالات) را با یک کلیک، ذخیره کرده و هر زمانی که بخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. اینکه بهره‌وری خود را به دلیل ترس از دست دادن آخرین اخبار و روندها کاهش دهید را متوقف کنید. هیچ مقاله‌ای گم نمی‌شود و شما می‌توانید بر روی کار خود تمرکز کنید.

افزونه‌های Instapaper و Extensions Evernote را نیز برای اهداف مشابه، امتحان کنید.

وقتی Pocket را به مرورگر وب Chrome اضافه کنید، می‌توانید پیشنهادات مقاله‌های محبوب را در صفحه اصلی خود مشاهده کنید. این ممکن است یک عامل حواس‌پرتی باشد، یا به عنوان یک روش عالی برای فراغت سریع از کارتان عمل کند.

5- HOVERCARDS – آنچه که در پس کلیک بعدی شما قرار دارد را بدانید

HoverCards همیشه با ارائه‌ی یک نگاه دزدکی به وبسایتی که در پس کلیک روی وب هست، مراقب شماست. هر گاه که پیوندی در وب می‌بینید و مطمئن نیستید که بر روی آن کلیک کنید و به خواندن ادامه دهید، از برنامه افزودنی مرورگر HoverCards برای دیدن آنچه که در سایت بعدی است، استفاده کنید. این افزونه شما را از لینک‌های مشکوک، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی و یوتیوب امن می‌کند.

کلیک بر روی hovercard نه تنها به شما نشان می‌دهد که پشت لینک چیست بلکه نشان می‌دهد که تأثیر آن بر وب چیست. برای مثال، اگر بر روی hovercard یک حساب کاربری توییتر کلیک کنید، حساب‌های Instagram و Youtube آنها را خواهید دید. به جای باز کردن یک پنجره‌ی جدید برای دیدن آنچه که در پشت یک لینک جالب وجود دارد، ابتدا می‌توانید یک قطعه را ببینید و در آینده زمان بارگیری زیادی را برای شما صرفه‌جویی می‌کند.

این افزونه در Chrome موجود است.

6- ONE TAB - جلوگیری از درهم‌ریختگی زبانه‌های مرورگر شما

تا زمانی که از یک کامپیوتر قدرتمند استفاده نکنید، باز کردن تعداد زیادی زبانه‌ی مرورگر، حافظه زیادی را به کار می‌گیرد و عملکرد کامپیوتر شما را کند می‌کند. هر زمان که تعداد زبانه‌ها بیش از حد باشد، روی نماد OneTab کلیک کنید تا تمام زبانه‌های خود را به یک لیست تبدیل کنید. هر گاه نیاز دارید دوباره به برگه‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید آنها را به صورت تک به تک یا همگی در یک بار بازگردانید.

با دسته‌بندی کردن زبانه‌های متعدد با OneTab، تا 95٪ از حافظه را ذخیره خواهید کرد زیرا تعداد زبانه‌های باز شده در Google Chrome را کاهش می‌دهید. از اینکه چقدر زمان با بارگذاری سریع‌تر مرورگر می‌تواند ذخیره شود، تعجب خواهید کرد.

این افزونه در Chrome موجود است.

7- EXTENSIFY - به افزونه‌های مرورگر خود در یک مکان دسترسی و مدیریت داشته باشید

هنگامی که تعداد افزونه‌های مرورگر شما بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند، Extensity به دادتان می‌رسد. این افزونه به شما امکان می‌دهد تمام افزونه‌های خود را مدیریت کنید و تنها با یک کلیک آنها را روشن یا خاموش کنید. Extension با ایجاد یک لیست با قابلیت مدیریت سریع تمام افزونه‌های مرورگر شما، به شما یک نمای کلی از فعالیت‌های در حال اجرا در پس‌زمینه ارائه می‌دهد. با صرف زمان برای پیدا کردن تنظیمات افزونه‌ها، زمان را تلف نکنید و با استفاده از چند افزونه‌ی مرورگر در یک زمان، کارایی را افزایش دهید. این افزونه در Chrome موجود است.

همان‌طور که می­بینید، افزونه‌های مرورگر زیادی وجود دارند که در انتظار اضافه شدن به مرورگر شما به منظور افزایش بهره‌وری هستند.

ممکن است علاقه‌مند به دانلود همه آنها را در یک بار باشید، اما یکی دو تای آنها را انتخاب کرده و آنها را امتحان کنید. هنگامی که کم کم نتایج خوب آنها را ببینید، خواهید دانست که حالا وقت آن است که تعداد بیشتری را نصب کنید.

حال اگر این افزونه ها برایتان سودمند بود،پیشنهاد ما مراجعه به مطالب زیر می‌باشد:

منبع

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «۷ افزونه برای مرورگر که موجب افزایش کارایی و بهره‌وری شما می‌شود»

سلام
مومنتوم در فایرفاکس هم هست

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *