۴ نکته مفید و جالب برای بازیابی آسان داده‌ها

۳۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۴ نکته مفید و جالب برای بازیابی آسان داده‌ها

نمی‌توان انکار کرد که فناوری تا چه میزان زندگی روزمره ما را آسان‌تر کرده است. محصولات و خدمات زیادی هستند که زندگی ما را خودکار کرده‌اند و کارها را آسان‌تر نموده‌اند. یکی از این وظایف، پشتیبان گیری از داده‌ها و بازیابی آنها با روش‌های مختلف است.

تراشه‌های کوچک با ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالا، خدمات ذخیره‌سازی آنلاین و ابزارهای قدرتمندی که بازیابی داده‌ها را بیش از هر زمان دیگری راحت‌تر کرده‌اند. امروز در این مقاله 4 نکته مهم را بیان می‌کنیم که کمک می‌کند داده‌های ازدست‌رفته را به سیستم ویندوز بازگرداند.

1- استفاده از ذخیره‌سازی ابری

ما چنان سرگرم یافتن راه‌های بازیابی بودیم که یادمان رفت پشتیبان بگیریم! توصیه شده است که از داده‌های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ذخیره‌سازی ابری یکی از بهترین روش‌های ذخیره‌سازی داده‌ها در جای دیگر است.

ذخیره‌سازی ابری به دلیل ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌پذیری در ظرفیت، ویژگی همگام‌سازی خودکار، نسخه بندی فایل‌ها و بسیاری موارد دیگر، یک‌باره به طرز شگفت‌انگیزی در میان کاربران محبوب شده است. در این روش خرابی حافظه مانند موارد سنتی وجود ندارد و ازاین‌رو حالت مطمئنی‌تری برای ذخیره‌سازی داده محسوب می‌شود.

نکته: بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات ذخیره‌سازی پشتیبانی فنی تمام‌وقت و ابزارهای همکاری برای داشتن تجربه کاربری بهتر ارائه می‌دهند.

 2- استفاده از درایوهای فلش

اگر نخواهید داده‌های خود را به صورت آنلاین ذخیره کنید، می‌توانید از درایوهای فلش نیز برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده کنید. در مواردی که درایوهای هارد از کار می‌افتند می‌توانید به سهولت داده‌های مهم را از درایوهای فلش بازیابی کنید. یکی از مزیت‌های ذخیره‌سازی داده‌ها بر روی درایوهای فلش این است که نمی‌توان همانند حالت‌های ذخیره‌سازی کلود، به صورت آنلاین آن را هک کرد.

3- استفاده از یک نرم‌افزار بازیابی

اگر یک نرم‌افزار بازیابی داده مناسب داشته باشید هرگز عصبی نخواهید شد. موارد بسیاری از نرم‌افزارهای آنلاین بازیابی داده وجود دارند. برای یافتن بهترین ابزار برای بازیابی داده در ویندوز این مقاله را بخوانید.

با خواندن این مقاله می‌توانید به سرعت یک برنامه بازیابی داده را بر روی سیستم ویندوز بیابید. همچنین در صورتی که اهداف بزرگ‌تری دارید می‌توانید خدمات بازیابی داده آنلاین را انتخاب کنید.

4- کمک حرفه‌ای برای بازیابی داده

اگر بدانید که فایل‌هایتان در کجای سیستم قرار داشته است می‌توانید داده‌ها را از سیستم بازیابی کنید. متخصصینی که می‌توانند این کار را انجام دهند می‌توانند به بازیابی داده‌های ازدست‌رفته کمک کنند. چنین خدماتی در مواردی که مقدار حجیمی از داده‌های خیلی مهم ازدست‌رفته باشد توصیه می‌شود.

نکته‌های مهم

  1. اگر از روش‌های بالا استفاده کنید، تقریباً هر نوع داده‌ای را می‌توان بازیابی کرد. اما اگر داده‌ها توسط یک ابزار پاک کردن داده‌ها حذف شده باشند امکان بازیابی داده‌ها از بین می‌رود.
  2. همیشه به سطل بازیافت ویندوز نگاه کنید تا داده‌های حذف شده ناخواسته را بازگردانید. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است فایل مهمی که ناخواسته پاک شده است را بیابید.

صرف‌نظر از این‌که چقدر هوشیار باشیم، همه ما دست‌کم یک‌بار در طی زندگی به یک برنامه بازیابی داده نیازمند می‌شویم. بازیابی داده‌های حذف شده نیازمند صبر است و ازاین‌رو استفاده از فناوری برای بازیابی داده‌ها این فرایند را تسریع می‌کند. حتی اگر داده‌ها حذف شده باشند می‌توان از این برنامه‌ها استفاده کرد و امنیت و رضایت را حس کرد. این نکته‌ها مشکل از دست رفتن داده‌ها را حل می‌کنند.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *