نحوه نصب دو واتساپ در یک گوشی — برای انواع گوشی ها

۲۸۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
نحوه نصب دو واتساپ در یک گوشی — برای انواع گوشی ها

اپلیکیشن واتساپ رایج‌ترین پلتفرم پیام‌رسان آنی در جهان است که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. اما این اپلیکیشن به طور رسمی فقط امکان نصب یک حساب کاربری در هر گوشی هوشمند را مهیا کرده است. خوشبختانه چند راه حل وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید نصب دو واتساپ در یک گوشی را امکان‌پذیر کنید.

اگر از کاربران واتساپ هستید، مطمئناً اهمیت و نقش آن در برقراری ارتباط با دیگران را درک می‌کنید. این پلتفرم به دلیل دستیابی به جامعه‌ای گسترده از مخاطبان، به انتخابی عالی برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. با این حال، یکی از معایب واتساپ این است که شما به طور رسمی می‌توانید تنها یک از یک حساب کاربری در گوشی بهره ببرید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی نحوه استفاده از دو اکانت واتساپ را در یک گوشی بپردازیم.

این ماجرا برای افرادی که از گوشی هوشمند دو سیم‌کارته استفاده می‌کنند هم مشکل‌ساز می‌شود. زیرا چنین افرادی می‌خواهند واتساپ را برای هر دو شماره خود فعال نگه دارند. اما متأسفانه، به دلایل امنیتی واتساپ، چنین امکانی حداقل به صورت رسمی مهیا نشده است. این امر معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که افراد از یک گوشی برای مقاصد شخصی و کاری خود بهره می‌برند، اما دارای سیم‌کارت‌های متفاوتی هستند. اگر می‌خواهید از تلفن هوشمند دو سیم‌کارت خود استفاده کنید و از امکان نصب دو واتساپ در یک گوشی بهره‌مند شوید، خوشبختانه راه‌ حل آسانی برای کار وجود دارد.

همچنین اگر تمایل دارید در مورد دیگر قابلیت‌های برنامه واتساپ بیشتر یاد بگیرید می‌توانید از آموزش واتساپ مجله فرادرس استفاده کنید. اگر از نسخه وب این پیام‌رسان نیز استفاده می‌کند پیش از این در مجله فرادرس به شکل کامل نحوه استفاده واتساپ وب را شرح داده‌ایم.

استفاده از برنامه WhatsApp Business

این روش، اولین و ساده‌ترین گزینه و همینطور ایمن‌ترین راه حل برای نصب دو واتساپ در یک گوشی است.

پیا‌م‌رسان مورد اشاره، به عنوان یک برنامه تجاری و با عنوان WhatsApp Business نیز در فروشگاه گوگل پلی و اپ‌استور اپل عرضه می‌شود. این روش برای کاربران iOS یا گوشی‌های آیفون هم کاربرد دارد و بنابراین برای نصب دو واتساپ در گوشی آیفون، لازم است این روش را دنبال کنید.

از اپلیکیشن‌ واتساپ (نسخه تجاری) می‌توان به عنوان حساب کاربری تجاری استفاده کرد. علاوه بر این، از آن‌جایی که این اپلیکیشن به صورت موازی با واتساپ کار می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی دو اکانت برای استفاده شخصی و حرفه‌ای داشته باشید.

نصب دو واتساپ در یک گوشی
  • در ابتدا به فروشگاه گوگل پلی (+) یا اپ استور اپل (+) بروید و WhatsApp Business را جستجو کنید، یا روی لینک‌هایی که کنار نام هر استور آورده‌ایم بزنید تا مستقیماً به اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید.
  • برنامه را از فروشگاه موبایل خود دانلود و نصب کنید.
  • برای شروع فرآیند راه‌اندازی، WhatsApp Business را به اجرا درآورید.
  • شماره‌ای که هنوز با آن در واتساپ ثبت نام نکرده‌اید یا شماره‌ای که می‌خواهید به عنوان حساب کاربری ثانویه در واتساپ از آن بهره ببرید را وارد کنید.
  • برای تایید در مرحله بعدی رمز عبور یک مرتبه‌ای یا OTP را بنویسید.
  • در صورت داشتن بکاپ، می‌توانید آن را بازیابی یا از آن صرف‌ نظر کنید.
  • یک نام تجاری یا یک نام شخصی برگزیده و سپس یک عکس پروفایل برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.
  • مراحل راه‌اندازی را به پایان رسانده و از شماره ثانویه خود در گوشی اصلی بهره ببرید.

در حالی که روش فوق شاید یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای نصب دو واتساپ در یک گوشی، بدون مواجهه با محدودیت خاصی باشد، اما اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید، چند گزینه دیگر نیز وجود دارد.

استفاده از اپلیکیشن «Parallel Space» برای واتساپ دوگانه

برخی از تولیدکنندگان موبایل‌های اندرویدی، در مجموعه برنامه‌های خود قابلیتی را گنجانده‌اند که می‌تواند فضایی موازی را برای اجرای نسخه‌ای ثانویه از هر اپلیکیشن، شبیه‌سازی کند. این برنامه‌ها دارای نام‌ها و ویژگی‌های متعددی بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌های Parallel Space ،Dual Apps ،App Cloner و موارد مشابه اشاره کرد.

نصب دو واتساپ در یک گوشی

اگر هیچ‌یک از این ویژگی‌ها برای گوشی شما در دسترس نیست، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند Parallel Space را انتخاب کنید.

  • به قسمت تنظیمات در گوشی هوشمند اندرویدی و دو سیم‌کارته خود بروید و به دنبال تنظیمات Dual Apps یا Parallel Spaces Apps بگردید.
  • روی هر یک از این دو گزینه بزنید و WhatsApp را انتخاب کنید تا حالت برنامه دوگانه برای این اپلیکیشن فعال شود.
  • اکنون باید یک آیکن ثانویه WhatsApp در صفحه اصلی یا منوی کشویی موبایل شما ایجاد شده باشد.
  • روی بخش WhatsApp Clone بزنید تا اپلیکیشن واتساپ ثانویه باز شود.
  • WhatsApp را با استفاده از شماره ثانویه خود نصب و راه اندازی کنید.
  • کد فعال‌سازی را برای تأیید و در نتیجه آن، تکمیل فرآیند فعا‌ل‌سازی در WhatsApp Clone وارد کنید.
  • در صورت داشتن فایل بکاپ، می‌توانید آن را بازیابی و یا از آن صرف‌ نظر کنید.
  • یک نام تجاری یا یک نام شخصی را وارد کنید و سپس یک عکس پروفایل برای حساب کاربری واتساپ خود انتخاب کنید.
  • اکنون مراحل راه‌اندازی به اتمام رسیده است و قادر خواهید بود که از شماره ثانویه در گوشی هوشمند بهره ببرید.

اپلیکیشن Parallel Space به شما امکان می‌دهد که از دو اکانت واتساپ در یک گوشی استفاده کنید و این مورد تنها به واتساپ محدود نمی‌شود. می‌توانید سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را برای اجرای حساب‌های مختلف نیز تبدیل کنید.

بهره‌گیری از GB WhatsApp برای نصب دو واتساپ در یک گوشی

آخرین و کمتر توصیه شده‌ترین روش برای نصب دو واتساپ در یک گوشی، استفاده از اپلیکیشن GB WhatsApp است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به نصب یک نسخه اضافی از واتساپ روی گوشی مشغول شده و دو یا چندین اکانت واتساپ را به صورت موازی به اجرا درآورید.

GB WhatsApp یک ورژن دستکاری شده و غیر رسمی از واتساپ است و توسط توسعه‌دهندگان خصوصی پشتیبانی می‌شود. این برنامه بدون هیچ ضمانت یا تعهدی ارائه می‌شود و همچنین ممکن است مسدودسازی حساب واتساپ شما را به همراه داشته باشد.

نصب دو واتساپ در یک گوشی

در حالی که این برنامه دارای ویژگی‌هایی اضافی است، اما مجموعه ای از ریسک‌های خاص خود را نیز به همراه می‌آورد که آن را به گزینه‌ای نه‌چندان ایده‌آل برای اکثر کاربران تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، GB WhatsApp دقیقا به همین دلایل در فروشگاه Google Play موجود نیست. اما دانلود فایل نصب آن در سایت‌ها و فروشگاه‌های متفرقه امکان‌پذیر خواهد بود.

  •  GB WhatsApp را دانلود کنید.
  • اگر هنوز هیچ برنامه‌ای را با دانلود از طریق مرورگر و بیرون از گوگل پلی روی موبایل نصب نکرده‌اید، باید ابتدا جواز نصب اپلیکیشن از منابع ناشناس (Unknown Sources) را به موبایل بدهید.
  • هنگامی که  این تنظیمات را فعال کردید، طبق روال همیشگی، مراحل نصب را ادامه دهید.
  • برای شروع فرآیند راه‌اندازی حساب کاربری، اپلیکیشن GB WhatsApp را باز کنید.
  • شماره خود که هنوز در واتساپ با آن ثبت نام نکرده‌اید یا شماره‌ای که قصد دارید به عنوان حساب ثانویه واتساپ تنظیم شود را وارد کنید.
  • برای تایید در مرحله بعدی رمز عبور یک مرتبه‌ای یا OTP را وارد کنید.
  • در صورت داشتن فایل بکاپ، می‌توانید آن را بازیابی یا از آن صرف‌ نظر کنید.
  • یک نام کاربری وارد و سپس یک عکس پروفایل برای حساب کاربری واتساپ خود انتخاب کنید.
  • مراحل راه‌اندازی را به پایان برسانید و از شماره ثانویه در گوشی هوشمند بهره ببرید.

موارد گفته شده روش‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای فعال کردن حساب های مختلف واتساپ در یک گوشی هوشمند استفاده کنید. اگر گوشی هوشمند دو سیم‌کارته دارید، این روش‌ها می توانند سودمند باشند. در حالی که همه روش‌های فوق برای گوشی‌های اندرویدی کار می‌کنند، می‌توانید از روش WhatsApp Business نیز برای استفاده از دو اکانت واتساپ در آیفون استفاده کنید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
cashify
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *