متغیر Integer چیست؟ — اصول برنامه نویسی به زبان ساده

۵۰۴۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
متغیر Integer چیست؟ — اصول برنامه نویسی به زبان ساده

نوع داده (Data type)، یک روش دسته‌بندی داده است که برنامه نویس با استفاده از آن تعیین ‌می‌کند چگونه قصد استفاده از داده‌ها را دارد. بیش‌تر زبان‌های برنامه نویسی انواع مختلفی از داده‌ها را پشتیبانی می‌کنند. در حوزه علوم کامپیوتر و ریاضیات انواع متغیرها برای تعریف نوع داده‌ها وجود دارند که یکی از آن‌ها، متغیر «Integer» یا «عدد صحیح» است. در مقاله «متغیر Integer چیست» به بررسی کامل متغیر Integer جهت یادگیری این نوع داده در زبان‌های برنامه نویسی مختلف پرداخته شده است. مطالعه مطلب زیر به علاقه‌مندانی که قصد یادگیری مباحث مقدماتی برنامه نویسی را دارند پیشنهاد می‌شود.

نوع داده چیست؟

نوع داده به روشی گفته می‌شود که برنامه نویس به وسیله آن قصد خود را برای تعریف هر متغیر بیان می‌کند. در اکثر زبان‌های برنامه نویسی انواع گوناگونی از داده‌ها مانند عدد صحیح (Integer)، حقیقی (Real)، اعشاری (Float)، کاراکتر (Character) یا رشته ای (String) و بولی (Boolean) وجود دارد.

تعاملات ورودی‌ها و خروجی‌های یک برنامه در بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی به عنوان گروهی از بایت‌ها در نظر گرفته می‌شوند. این بایت‌ها به صورت داد‌ه‌هایی نشان داده می‌شوند که هر یک نمایانگر مقادیری‌اند هستند؛ کاربر درکی از این مقادیر در ذهن خود دارد. به علاوه، در یک برنامه، برنامه نویس داده‌ها را با روش‌های مختلفی مانند اضافه کردن، مرتب‌سازی و سایر موارد دیگر مورد پردازش قرار می‌دهد. بنابراین داده‌ها با انواع گوناگونی ایجاد و نشان داده می‌شوند. برای مثال، چند نمونه از آن‌ها در ادامه ارائه شده است.

  • برای نوشتن نام یک کاربر از متغیر رشته‌ای یا کاراکتر استفاده می‌شود.
  • برای نوشتن سن یک فرد به صورت عددی می‌توان از یک متغیر Integer یا عدد صحیح استفاده کرد.
  • مقدار مبلغی که در کیف پول یک کاربر وجود دارد، یک متغیر عدد اعشاری یا Float به شمار می‌رود، زیرا مقدار مبلغ به صورت دو قسمت اعشاری برای مثال دلار و سنت نوشته می‌شود.

انواع مختلف متغیرهای Integer با روش‌های گوناگون بر روی ماشین‌ها ذخیره می‌شوند. به عنوان مثال، یک متغیر Integer نوع «Short» در بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی رایج در محدوده‌ای بین 32767 تا 32768- قرار می‌گیرد. این دامنه‌های محدود، یک مقدار عددی را نشان می‌دهند که توسط انسان اجرا شده است همچنین نحوه ذخیره شدن این مقادیر را در حافظه رایانه مشخص می‌کند. در بخش بعدی این مقاله به ارائه چند نمونه از انواع داده‌ها همراه با مثال‌های متناسب با آن‌ها پرداخته شده است.

چند نمونه از انواع داده‌ها

بخش عمده‌ای از درک نحوه طراحی و کدنویسی برنامه‌ها بر اساس درک انواع داده‌هایی ایجاد می‌شود که برنامه نویس قصد ایجاد، ویرایش و کار کردن با آن‌ها را دارد.

انواع داده‌هایی که به صورت معمول در زبان‌های برنامه نویسی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند در جدول زیر ارائه شده‌اند.

انواع نوع داده‌ها | متغیر integer چیست ؟

این انواع داده‌های معمول که در جدول فوق نشان داده شده‌اند در بیش‌تر زبان‌های برنامه نویسی وجود دارند و رفتار و کارکرد آن‌ها در زبان‌های مختلف مشابه و یکسان است. انواع داده پیچیده و ترکیبی نیز در بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی قابل استفاده هستند. هر یک از انواع داده ترکیبی شکل و رفتار خاصی دارند و ممکن است نحوه عملکرد و کارکرد متفاوتی در زبان‌های مختلف از خود نشان بدهند. در ادامه این بخش از مقاله «متغیر Integer چیست» شبه‌کدی برای چند متغیر با انواع داده‌های گوناگون ارائه شده است.

Function Main
... این برنامه متغیرها، مقادیر ثابت و انواع داده‌ها را نشان می‌دهد

Declare Integer i
Declare Real r
Declare String s
Declare Boolean b

Assign i = 1234567890
Assign r = 1.23456789012345
Assign s = "string"
Assign b = true

Output "Integer i = " & i
Output "Real r = " & r
Output "String s = " & s
Output "Boolean b = " & b
End

خروجی شبه کد فوق به صورت زیر است:

Integer i = 1234567890
Real r = 1.23456789012345
String s = string
Boolean b = true

برای درک کامل روش ایجاد متغیرها با استفاده از انواع داده‌ها، در تصویر زیر نحوه اجرا و چاپ هر کدام از متغیر‌های قطعه کد بالا و چگونگی عملکرد برنامه فوق به صورت فلوچارت نمایش داده شده است.

فلوچارت چاپ انواع داده‌ها | متغیر Integer چیست ؟

حال پس از شرح چیستی نوع داده و درک مفهوم آن، در ادامه مقاله «متغیر Integer چیست» به موضوع اصلی یعنی چیستی متغیر عدد صحیح یا همان Integer پرداخته شده است.

متغیر Integer چیست ؟

به صورت کلی، متغیر «Integer» یک نوع داده عدد صحیح به حساب می‌آید که اعداد صحیح ریاضی را نشان می‌دهد. به این متغیر به اختصار «Int» نیز گفته می‌شود. اکثر برنامه نویسان در آغاز یادگیری مهارت برنامه نویسی با این سوال مواجه می‌شوند که متغیر Integer چیست؟ انواع داده‌ها در ریاضیات و علوم کامپیوتر ممکن است اندازه‌های (سایزهای | حجم‌های) متفاوتی داشته باشند و حتی مجاز به داشتن مقادیر منفی و یا اعشاری نباشند.

اعداد صحیح در کامپیوتر معمولاً به صورت گروهی از ارقام دودویی (باینری) هستند که به آن‌ها بیت (Bit) گفته می‌شود. اندازه یا همان حجم متفاوتی برای هر نوع داده خاص در انواع زبان‌های برنامه نویسی مختلف تعیین شده است و همچنین حجم یک نوع داده خاص از جمله متغیر Integer در زبان‌ها و بسترهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

اساساً می‌توان همه اعداد مختلف به جز اعداد کسری (اعشاری) را در متغیر Integer ذخیره کرد. مقادیر متغیر Integer از یک مقدار عدد صحیح به مقدار عدد صحیح بعدی می‌روند و مقادیر اعشار بین دو عدد صحیح برای آن‌ها تعریف نشده‌اند. برای مثال هیچ مقداری بین دو عدد صحیح ۶ و ۷ که از نوع Integer هستند وجود ندارد. یک عدد از نوع Integer را می‌توان عددی اعشاری در نظر گرفت که بخش کسری آن صفر است. حال در اینجا این سوال به وجود می‌آید که چرا به جای اینکه از متغیر Integer استفاده شود، تنها نوع اعشاری برای ذخیره‌سازی اعداد صحیح به کار گرفته نمی‌شود؟

پاسخ این سوال چهار مورد است:

  • اول اینکه برخی چیزها در دنیای واقعی کسری نیستند. یک سگ که دارای سه پا باشد، باز هم یک سگ به حساب می‌آید و به آن $$3/4$$ گفته نمی‌شود.
  • دلیل دوم این است که نوع متغیر Integer اغلب برای کنترل جریان برنامه با وظایف شمارشی و ادامه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین نیاز به نوع داده‌ای است که از یک مقدار به مقدار دیگر بپرد.
  • دلیل سوم نیز این است که پردازش متغیر Integer در پردازنده (CPU) به طور قابل توجهی سریع‌تر از پردازش متغیرهای کسری و اعشاری انجام می‌گیرد.
  • دلیل چهارم و آخر این موضوع است که مقدار حافظه کم‌تری برای متغیر int نسبت به float اختصاص داده می‌شود و این مسئله منجر به صرفه‌جویی در مصرف حافظه خواهد شد.

در ادامه این مقاله، پیش از پرداختن به روش استفاده از متغیر Integer در زبان‌های برنامه نویسی، مجموعه دوره‌های آموزشی برنامه نویسی فرادرس به علاقه‌مندان معرفی شده‌اند.

معرفی فیلم های آموزش برنامه نویسی فرادرس

فیلم های آموزش مجموعه برنامه نویسی فرادرس

در مجموعه فرادرس فیلم‌های آموزشی بر اساس موضوع به صورت مجموعه‌های آموزشی مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. یکی از این مجموعه‌ها مربوط به آموزش‌های برنامه نویسی با انواع زبان‌های مختلف است. علاقه‌مندان می‌توانند برای یادگیری زبان‌های مختلف برنامه نویسی و انواع داده‌ها از این مجموعه آموزشی استفاده کنند. در زمان تدوین این مقاله، مجموعه دوره‌های برنامه نویسی فرادرس حاوی بیش از ۴۳۰ ساعت محتوای ویدیویی است و نزدیک به ۵۰ عنوان آموزشی مختلف را شامل می‌شود. دوره‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون مرتبط با برنامه نویسی در این مجموعه در دسترس قرار دارند. در ادامه، برخی از دوره‌های این مجموعه به طور مختصر معرفی شده‌اند:

  • فیلم آموزش برنامه نویسی جاوا (Java) (طول مدت: 19 ساعت , 19 دقیقه، مدرس: دکتر سید مصطفی کلامی هریس): در این مجموعه آموزشی از آخرین نسخه زبان برنامه نویسی جاوا (Java8) استفاده شده است و مباحث مربوط به برنامه نویسی شی گرا و برنامه نویسی رابط‌های گرافیکی (طراحی و برنامه نویسی GUI) مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. این فرادرس به علاقه‌مندانی پیشنهاد می‌شود که قصد یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا را دارند. برای مشاهده فیلم آموزش برنامه نویسی جاوا (Java) + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش برنامه نویسی C (طول مدت: ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه، مدرس: دکتر سید مصطفی کلامی هریس): در این فرادرس، مفاهیم زبان برنامه نویسی C به صورت عملی و گام به گام برای پیاده‌سازی پروژه‌های برنامه نویسی معرفی می‌شوند. از این رو در این مجموعه آموزشی نه تنها مباحث تئوری بلکه مباحث عملی نیز به صورت جامع آموزش داده شده‌اند. برای مشاهده فیلم آموزش برنامه نویسی C + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش برنامه نویسی پایتون (Python) – مقدماتی (طول مدت: ۱۹ ساعت و ۵۳ دقیقه، مدرس: پژمان اقبالی شمس آبادی): در این دوره آموزشی، برنامه نویسی پایتون از پایه آموزش داده و سعی شده است تمام مباحث مقدماتی مورد نیاز برای برنامه نویسی پایتون پوشش داده شوند. مخاطبان این دوره نیاز به دانش قبلی از برنامه نویسی پایتون ندارند و سعی می‌شود تمام مطالب لازم در همین دوره بیان شود. برای مشاهده فیلم آموزش برنامه نویسی پایتون (Python) – مقدماتی + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش برنامه نویسی متلب برای علوم و مهندسی (طول مدت: ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه، مدرس: دکتر سید مصطفی کلامی هریس): در این فرادرس، دانشجویان با مباحث مختلفی از جمله دستورات برنامه نویسی متلب (Matlab)، متغیرها، حل انواع معادلات، محاسبات، تحلیل آماری و ایجاد تابع در برنامه نویسی متلب برای علوم و مهندسی آشنا می‌شوند. جهت مشاهده فیلم آموزش برنامه نویسی متلب برای علوم و مهندسی + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript) — از مقدماتی تا انجام پروژه عملی (طول مدت: ۹ ساعت و هشت دقیقه، مدرس: محمد عبداللهی): جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی مفسری در سمت کلاینت است که می‌توان به وسیله آن عناصر «HTML» موجود در صفحه وب و مقادیر «CSS» آن‌ها را تغییر داد و نیز ابزاری برای اعتبارسنجی داده‌ها است که در این فرادرس آموزش داده می‌شود. برای مشاهده فیلم آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript) — از مقدماتی تا انجام پروژه عملی + کلیک کنید.
  • فیلم آموزش برنامه نویسی C++‎ (طول مدت: ۲۰ ساعت و ۱۴ دقیقه، مدرس: دکتر فرشید شیرافکن): در این فرادرس آموزش برنامه نویسیC++ ‎ در دو بخش معرفی دستورات و ساختمان داده و بیان مفاهیم شی گرایی ارائه شده است. تمام نرم افزارهایی که به صورت روزمره در ویندوز از آن‌ها استفاده می‌شود، توسط زبان مادر C و ++C نوشته شده‌اند و در صنعت خودروسازی، معماری، بانکی، کنسول بازی و سایر موارد کاربرد دارند. برای مشاهده فیلم آموزش برنامه نویسی C++‎ + کلیک کنید.
  • برای مشاهده همه فیلم‌های آموزش برنامه نویسی + کلیک کنید.

حال پس از معرفی مجموعه فیلم‌های آموزشی برنامه نویسی، روش استفاده از متغیر Integer در برنامه نویسی شرح داده شده است.

روش استفاده از متغیر Integer در برنامه نویسی به چه صورت است؟

استفاده از اعداد صحیح به عنوان متغیر در زبان‌های برنامه نویسی به روش‌های مختلف پشتیبانی می‌شود. به عنوان مثال، یک روش رایج در استفاده از متغیر Integer، ایجاد یک متغیر Integer و نسبت دادن مقدار در آن است و سپس می‌توان به جای استفاده از مقدار آن عدد، متغیر تعریف شده را در برنامه به کار برد و محاسبات لازم را انجام داد. به این وسیله امکان تغییر مقدار اولیه بر حسب نیاز در طول برنامه وجود خواهد داشت و قابلیت‌ها و عملکردهای بسیاری با استفاده از یک متغیر Integer به وجود می‌آید.

از جمله مثال‌هایی برای این مورد می‌توان به نمونه‌های اولیه‌ای از کدها برای شمارنده‌ها، تقویم‌ها و سایر موارد اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای رایج یک متغیر Integer استفاده از آن در حلقه‌های برنامه مانند حلقه «While» است. به عنوان مثال، یک برنامه نویس می‌تواند یک مقدار Integer را با نام «int» در جایی از برنامه به صورت int=1 قرار دهد. کدهای برنامه می‌توانند شامل دستورات «int = int + 1» باشند و مقدار را به صورت تدریجی افزایش دهند. در بخش بعدی به بررسی استفاده از متغیر Integer در زبان‌های برنامه نویسی گوناگون پرداخته شده است.

تفاوت زبان‌های برنامه نویسی مختلف در استفاده از متغیر Integer چیست ؟

متغیر Integer در تمام زبان‌های برنامه نویسی که از آن پشتیبانی می‌کنند دارای رفتار و ویژگی‌های مشابه است و به طور یکسان عمل می‌کند. به عبارت دیگر یک متغیر Integer در همه زبان‌های برنامه نویسی برای یک هدف مشخص که آن تعریف داده‌های عدد صحیح است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.در جدول زیر اطلاعاتی پیرامون متغیرهای Integer در برخی از زبان‌های برنامه نویسی مختلف ارائه شده است. در ستون دوم این جدول کلمه‌هایی نشان داده شده‌اند که برای تعریف متغیر Integer در هر یک از زبان‌های نام برده شده در ستون سوم این جدول، حجم در نظر گرفته شده برای تعریف متغیر Integer در هر زبان برنامه نویسی مشخص شده است. در ستون آخر نیز، محدوده‌ای از اعداد بیان می‌شوند که می‌توان در بازه‌ی محدوده آن‌ها در هر زبان برنامه نویسی داده را تعریف کرد.

زبان‌های برنامه نویسی مختلف در استفاده از متغیر Integer | متغیر Integer چیست

در زبان‌های برنامه نویسی سوئیفت (Swift) و ++C حجم حافظه تخصیص داده شده پیش‌فرض برای تعریف متغیر Integer در برنامه به سیستم کامپیوتر و کامپایلری وابسته است که برنامه روی آن اجرا می‌شود. ادر این حالت گفته می‌شود که حجم در نظر گرفته شده برای متغیر مربوطه به اصطلاح «وابسته به ماشین» (Machine Dependant) است. این تغییرات در متغیر Integer ممکن است برای برنامه نویسان مبتدی آزاردهنده باشد. البته برای یک برنامه نویس مبتدی، درک ویژگی‌های کلی متغیر Integer که در اکثر زبان‌های برنامه نویسی با یک مفهوم و رفتار اعمال می‌شود، کاربردی‌تر و مهم‌تر به حساب می‌آید.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript)، نوع داده متغیر Integer را پشتیبانی نمی‌کند، اما تابع «()Math.round» که در این زبان به صورت پیش‌فرض وجود دارد، معمولاً برای گرد کردن مقدار عدد اعشاری موجود به نزدیک‌ترین عدد صحیح مورد استفاده قرار می‌گیرد. متغیر Integer در زبان برنامه نویسی پایتون (Python) از نظر اندازه محدود نیست، با این حال، تابع پیش‌فرض «sys.maxsize» ممکن است برای تعیین حداکثر اندازه مورد نظر لیست (List) و یا اندیس رشته‌ها (String index) مورد استفاده قرار گیرد. در این بخش به بررسی تفاوت زبان‌های برنامه نویسی مختلف در استفاده از متغیر Integer پرداخته شد، بخش بعدی این مقاله به انواع متغیرهای Integer اختصاص داده شده است.

انواع متغیرهای Integer چیست ؟

در برخی از زبان‌های برنامه نویسی متغیرهای Integer انواع متفاوتی دارند که بر حسب دامنه تعریف و حجمشان تقسیم‌بندی می‌شوند. در این بخش از مقاله به انواع متغیرهای Integer در دو زبان برنامه نویسی «C» و «SQL» پرداخته شده است.

انواع متغیرهای Integer در زبان برنامه نویسی C کدامند؟

در این بخش از مقاله انواع متغیرهای Integer در زبان برنامه نویسی C ارائه شده‌اند. این زبان دارای ۹ متغیر Integer است که متغیر «char» نیز به دلیل اینکه داده‌هایی از نوع Integer هم می‌تواند دریافت کند در این گروه قرار می‌گیرد.

  • «char»: اندازه این متغیر یک بایت است.
  • «unsigned char»: اندازه این متغیر یک بایت است.
  • «signed char»: اندازه این متغیر یک بایت است.
  • «int»: اندازه این متغیر دو یا چهار بایت است.
  • «unsigned int»: اندازه این متغیر دو یا چهار بایت است.
  • «short»: اندازه این متغیر دو بایت است.
  • «unsigned short»: اندازه این متغیر دو بایت است.
  • «long»: اندازه این متغیر هشت بایت است. اندازه این متغیر برای سیستم عامل‌های ۳۲ بیتی، ۴ بایت است.
  • «unsigned long»: اندازه این متغیر هشت بایت است.

در بخش بعدی به بررسی انواع متغیرهای گوناگون Integer در زبان برنامه نویسی SQL پرداخته می‌شود.

انواع متغیرهای Integer در زبان برنامه نویسی SQL کدامند؟

در این بخش، انواع متغیرهای Integer در زبان برنامه نویسی SQL ارائه شده است.

  • «tinyint»: اندازه این متغیر یک بایت است.
  • «smallint»: اندازه این متغیر دو بایت است.
  • «integer»: اندازه این متغیر چهار بایت است.
  • «bigint»: اندازه این متغیر هشت بایت است.

به این ترتیب، در مقاله «متغیر Integer چیست» سعی شد تا حد امکان به طور جامع به آموزش و چیستی متغیر Integer و همچنین به مباحث پیرامون آن از جمله نوع تعریف و استفاده آن در زبان‌های برنامه نویسی گوناگون پرداخته شود. اکنون در بخش پایانی این مقاله، برای آشنایی بیش‌تر و آموزش برنامه نویسی و متغیر integer، آن دسته از دوره‌های فرادرس که بیش‌ترین ارتباط را با متغیر Integer در برنامه نویسی دارند به علاقه‌مندان معرفی شده‌ است.

معرفی فیلم های آموزش زبان های برنامه نویسی

در نهایت، در این بخش انتهایی مقاله «متغیر Integer چیست» با هدف یادگیری بیش‌تر، تعدادی از دوره‌های آموزش برنامه نویسی فرادرس به علاقه‌مندان معرفی شده‌اند. مفهوم متغیر Integer و همچنین نحوه تعریف و فراخوانی آن در تمام این دوره‌های آموزشی شرح داده و تمرین‌های عملی در آن‌ها ارائه شده است. ابتدا به معرفی آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ C#‎)‎) پرداخته می‌شود.

فیلم آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ C#‎)‎)

فیلم آموزش برنامه نویسی سی شارپ

در این فرادرس، قصد بر این است تا آموزش زبان برنامه نویسی ‎C#‎ از ابتدایی‌ترین مفاهیم گرفته تا پیشرفته‌ترین آن‌ها پوشش داده شوند تا اگر شخصی هیچ آشنایی قبلی با این زبان برنامه نویسی نداشته باشد، با دیدن این آموزش، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تبدیل به یک برنامه نویس ماهر #C شود. بنابراین به دانشجویان و علاقه‌مندانی که قصد یادگیری این زبان را دارند، فیلم آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ C#‎)‎) پیشنهاد می‌شود. طول مدت این دوره نزدیک به ۹ ساعت و مدرس آن وحید اسدزاده است. این دوره ۱۱ درس دارد که برخی از سرفصل‌های آن شامل، مفاهیم اولیه سی‌شارپ، متغیرها، ثوابت، کار با محیط فرمی و معرفی کنترل‌ها، عبارت‌ها، عملگرها و دستورات شرطی، حلقه‌ها، آرایه‌ها، متدها و کلاس‌ها، پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات در سی‌شارپ و سایر موارد است.

  • برای مشاهده فیلم آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ C#‎)‎) + اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش برنامه نویسی PHP

فیلم آموزش زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور است که کاربرد اصلی آن در پیاده سازی وب سایت‌های پویا است. بازنویسی هسته PHP و ایجاد موتور پردازشی زند (Zend Engine) تحول بزرگی را در مسیر و تاریخچه زبان برنامه نویسی PHP ایجاد کرده است و در طی ۱۰ سال، این زبان برنامه نویسی، به مهم‌ترین ابزار برای پیاده‌سازی پروژه‌های وب تبدیل شد. هدف این فرادرس آموزش تمامی نکات و مهارت‌های عملی لازم برای ورود به دنیای برنامه نویسی PHP و پیاده‌سازی وب است. طول مدت این دوره نزدیک به 29 ساعت و مدرس آن دکتر سید مصطفی کلامی هریس است.

این دوره 29 درس را در بر می‌گیرد. از جمله سرفصل‌های مهم این دوره، می‌توان به آشنایی با زبان برنامه نویسی PHP، ساختارهای کنترل برنامه - عبارت‌های شرطی و تصمیم‌گیری، توابع و مقدمه‌ای بر برنامه نویسی ماژولار (پیمانه ای)، اشکال‌زدایی و مدیریت حالات استثنائی، پروژه ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS ساده با استفاده از PHP و MySQL و سایر موارد اشاره کرد.

فیلم آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript) — از مقدماتی تا انجام پروژه عملی

معرفی فیلم آموزش جاوا اسکریپت | متغیر Integer چیست ؟

جاوا اسکریپت نیز یکی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در زمینه برنامه نویسی وب به حساب می‌آید و تقریباً در هر وب سایتی که دارای قابلیت‌های عملکردی پویا باشد از این زبان برنامه نویسی استفاده شده است. جاوا اسکریپت هم در فرانت اند و هم در بک اند کاربرد دارد. برای شروع یادگیری این زبان مهم می‌توان از دوره آموزش جاوا اسکریپت فرادرس استفاده کرد. طول مدت این دوره آموزشی تقریباً ۹ ساعت و مدرس آن مهندس محمد عبداللهی است. این دوره شامل ۲۳ درس می‌شود و مقدمات جاوا اسکریپت، توابع، حلقه‌ها، رویدادها، مدیریت خطا، درخت مدل شی‌گرای سند و سایر موارد از جمله مباحث و سرفصل‌های این دوره به حساب می‌آیند.

  • برای مشاهده فیلم آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript) — از مقدماتی تا انجام پروژه عملی + اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

انواع داده از جمله متغیر Integer جز مفاهیم پایه و مهم آموزش برنامه نویسی به حساب می‌آیند و به این سبب در این مقاله سعی شد تا جای ممکن به طور جامع به این سوال پاسخ داده شود که متغیر Integer چیست و به سایر موضوع‌های مهم پیرامون آن پرداخته شد. از جمله موضوعاتی که در این مقاله شرح داده شدند، می‌توان به چیستی نوع داده و سپس چیستی متغیر integer و نحوه تعریف و استفاده از آن در زبان‌های برنامه نویسی گوناگون اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد، متغیر Integer، در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر، یک نوع داده است که برای نمایش اعداد حقیقی که مقادیر کسری ندارند استفاده می‌شود. همچنین در این مقاله دوره‌ها و مقاله‌های مرتبط با مفاهیم ابتدایی آموزش برنامه نویسی هم معرفی شده‌اند که متغیر Integer نیز شامل آن‌ها می‌شو که برای یادگیری انواع متغیرها و متغیر Integer در زبان‌های برنامه نویسی گوناگون کاربرد دارند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Press.rebusPress.rebusTechopediaDocs.actiantutorialspoint
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *