یک مدیر محصول چگونه برند شخصی خود را می‌سازد؟

۸۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
یک مدیر محصول چگونه برند شخصی خود را می‌سازد؟

در بخش قبلی به این پرداختیم که یک مدیر محصول چه مهارت‌هایی باید داشته باشد. در ادامه به معرفی فعالیت‌هایی خواهیم پرداخت که کمک می‌کنند تا شما در میان سایر کاندیداهای این موقعیت شغلی، متمایز شوید و برند شخصی منحصر به فرد خود را داشته باشید.

مدیر محصول یک شغل با دامنه وظایف و نیز مهارت­‌های مورد نیاز بسیار گسترده است و از این‌رو برای کارفرمایان آینده‌­نگر بسیار دشوار است که آن‌­ها را متقاعد کنید برای این کار بهترین گزینه هستید. حال شما چه بخواهید در همان شرکت فعلی خود این شغل را کسب کنید یا اینکه در شرکت دیگری در این پست مشغول به کار شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کنترل برندینگ آنلاین خود را در دست بگیرید؛ در ادامه این مطلب را بیشتر توضیح خواهیم داد. در ابتدا بگذارید سه عنصر مهم که شما را از سایرین متمایز می‌کنند، معرفی کنیم: وب سایت شخصی، پروفایل شبکه‌­های اجتماعی و وبلاگ­‌نویسی.

برند شخصی

ابتدا در مورد وب ­سایت شخصی صحبت می‌­کنیم. خیلی ساده است، فقط باید یک وب ­سایت شخصی داشته باشید! اگر در حال حاضر وب ­سایت شخصی خود را ندارید، همین حالا دست به کار شوید: از جایی هاست و دامنه تهیه کنید و وب سایت شخصی خودتان را راه بیاندازید. در این سایت باید اطلاعات پایه‌­ای راجع به خودتان را قرار دهید؛ مهارت­‌هایتان، تجارب کاریتان و حتی علایقتان را در آن بنویسید.

همچنین در این سایت لینکی برای مخاطبین بگذارید تا بتوانند با شما تماس برقرار کنند و نیز شما را در باقی پلتفرم­‌های اجتماعی بیابند. وقتی سایت خودتان را راه انداختید، لینک آن را در رزومه‌ و نیز پروفایل لینکدین خود قرار دهید. لازم نیست که تاکید کنیم مهم‌­ترین بخش وب­ سایت شما، محتوایی است که برایش خلق می­‌کنید و از این طریق به آن و برند شخصی خود جان می­‌بخشید.

یک مدیر محصول و شبکه‌های اجتماعی

یک حرکت بسیار خوب دیگر این است که در کنار پروفایل لینکدین و وب سایت شخصیتان، یک پروفایل عمومی نیز در شبکه‌­های اجتماعی داشته باشید. قطعا در اینجا منظور ما این نیست که مثلا پروفایل فیسبوکتان را عمومی کنید چون همه می‌­دانیم که چنین کاری برای هیچ کس ایده خوبی نیست. در این مورد می­‌توانیم ساختن یک اکانت توییتر را به شما پیشنهاد کنیم و به نظر می­‌رسد که یکی از موثرترین راه‌­های حضور آنلاین شما باشد.

توییتر همچنین یک منبع سریع برای دریافت جدیدترین اخبار حوزه تکنولوژی و صنعت نیز به حساب می­‌آید؛ فقط باید دقت کنید که افراد صحیحی را دنبال کنید تا علاوه بر در معرض خبرهای جدید قرار گرفتن، بتوانید از آن‌ها بیاموزید. شاید این هم برایتان جالب باشد که افراد بسیاری به دلیل شبکه­‌سازی صحیح در توییتر توانسته‌­اند موقعیت­‌های کاری دلخواهشان را پیدا کنند. فقط حواستان باشد در توییتر از موضوعاتی که فضا را قطبی می‌­کنند به شدت بپرهیزید.

شبکه‌های اجتماعی

یک مدیر محصول و وبلاگ‌نویسی

و در نهایت مورد سوم وبلاگ نویسی است. البته شاید به همان شدتی که داشتن دو مورد قبلی لازم است، وبلاگ نوشتن ضروری نباشد؛ اما توجه داشته باشید که در کنار دو مورد قبلی، داشتن وبلاگی که در آن حول موضوعاتی مربوط به مدیریت محصول بنویسید برای شما امتیاز ویژه‌­ای خواهد آورد.

افراد زیادی نیستند که وبلاگی در رابطه با حوزه تخصصی کاریشان داشته باشند، پس باور کنید چنین وبلاگی به برند شخصی شما، اعتباری دو چندان خواهد بخشید. به طور منطقی می­‌توانید وبلاگتان را در کنار همان دامنه وب ­سایت شخصیتان داشته باشید. حتی می‌­توانید از سرویس‌­های وبلاگ رایگان موجود نیز استفاده کنید. فقط باید مطمئن باشید که وبلاگتان دیده و خوانده شود و نام شما را در ذهن مخاطبانش به خوبی جا بیندازد.

وبلاگ نویسی

این سه موضوع گفته شده را به خوبی به کار ببندید تا برند شخصی شما نام و اعتبار پیدا کند و البته فراموش نکنید که تا جایی که می‌­توانید علاقه­‌ خود را به محصولات و تکنولوژی‌ها نمایش بدهید. این کار نه تنها باعث می­‌شود کارفرمایانی که نام شما را در گوگل جستجو می‌کنند، احساس بهتری نسبت به استخدام شما پیدا کنند بلکه موجب می­‌شود تا در مسیر پیشرفت شغلی خود بتوانید یک شبکه ارتباطی قوی بسازید.

در کنار داشتن وب سایت شخصی، پروفایل توییتر و یک وبلاگ تخصصی که به شما کمک می­‌کند تا برند شخصی خود را بسازید و معرفی کنید، لازم است که نمونه کارهای کوچک و حتی پروژه­‌های جانبی هم داشته باشید تا شما را در صدر لیست کاندیداهای پست مدیریت محصول نگه دارند. در بخش بعدی به این می­‌پردازیم که چرا داشتن نمونه کار برای شما تا این اندازه مهم است و چه نکاتی را باید در این زمینه در نظر بگیرید.

قسمت بعدی این مطلب را می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *