کارآفرین موفق چگونه از موانع عبور می‌کند؟

۵۹۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
کارآفرین موفق چگونه از موانع عبور می‌کند؟

کارآفرینی مقصد نیست بلکه مسیری برای رسیدن به مقصد است. یک کارآفرین موفق انتظار رسیدن به هیچ خط پایانی را در این مسیر ندارد. اگر شما چنین انتظاری را داشته باشید، انگیزه‌ای برای ادامه دادن و پیشرفت برایتان باقی نمی‌ماند. در این شرایط، دیگر به دنبال عوامل موفقیت بیشتر و از بین بردن محدودیت‌های خود نخواهید رفت زیرا دستیابی به این موارد، نیازمند انعطاف‌پذیری در اهداف و تفکرات شما است.

در هر مسیر کاری، امکان مواجه با پیروزی و شکست وجود دارد. در هنگام موفقیت، تصور می‌کنید که می‌توانید به همه چیز دست یابید. این لحظات به شما قدرت و انگیزه ادامه دادن را می‌دهند. در هنگام شکست، تفکرات منفی به سراغتان می‌آیند و ممکن است شما را به راحتی از پای درآورند. در این حالت، پیش از اینکه متوجه شوید، به یک مکانیسم مقابله روی می‌آورید. خوردن غذا و نوشیدنی زیاد، تماشای افراطی تلویزیون و تمام کارهایی که تمرکز شما را از مشکل اصلی دور کند، می‌تواند به عنوان یک مکانیسم مقابله محسوب شود. از آنجایی که شما یک کارآفرین هستید، هیچ مدیری کارهای روزانه را به شما دیکته نمی‌کند. در نتیجه، شاید چندین هفته طول بکشد تا از مکانیسم مقابله خود خارج شوید.

تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، نیازمند درک شرایط سخت و بهره‌گیری از آن‌ها به عنوان فرصت‌های پیشرفت است. در این مقاله، سه روش برای برطرف کردن موانع موجود در شرایط سخت را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. وجود موانع را قبول کنید و سپس کنترل افکار خود را به دست بگیرید

تنها راه عبور از موانع این است که شروع به پذیرش آنها کنید و باور نمایید که وجود دارند و مانع راهتان شده‌اند. افکار شما احساسات و عواطف‌تان را رقم می‌زنند، از همین رو هر چه به یک موضوع بیشتر فکر کنید و تمرکز زیادتری روی آن داشته باشید، زندگی‌تان مجذوب آن خواهد شد و بر مبنایش به پیش خواهد رفت. وقتی با موانع رو‌به‌رو می‌شوید، افکار شما روی عوامل پدید آمدن آن مشکل که تحت کنترل‌تان نبوده‌اند و علت پیدایشش متمرکز می‌گردند؛ به این ترتیب احساسی بد و بسیار ناراحت کننده خواهید داشت.

وقتی در چنین افکاری غوطه‌ور شوید، مهار آنها غیر ممکن به نظر می‌رسد؛ به خودتان دو دقیقه زمان دهید و سعی کنید آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد را درک کنید. افکاری که در بالا به آنها پرداختیم را نادیده نگیرید، بگذارید تمامی‌شان بروز کنند. بعد از گذشت دو دقیقه حالا سعی کنید کنترل آنها را در دست بگیرید، روی چیزهایی تمرکز کنید که سبب می‌شوند از زندگی لذت ببرید و دوباره تلاش نمایید راه رسیدن به آنها را مرور کنید. وقتی بتوانید خوشی و موفقیت را در آینده ببینید، سخت است که نا امید باقی بمانید.

2. تمرکز خود را روی عواملی معطوف کنید که توانایی کنترل آن‌ها را دارید

زندگی بسیار پیچیده است و ایجاد تغییرات کار سختی به نظر می‌رسد. توسعه کسب و کار آسان نیست و ممکن است به یک‌باره احساس کنید که همه چیز اشتباه پیش می‌رود. همیشه عواملی وجود دارند که نه می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید و نه باید تلاشی برای کنترل آن‌ها انجام دهید. اگر برنامه‌های بازاریابی شما به خوبی جواب نمی‌هند، می‌توانید آن‌ها را اصلاح کنید. اگر میزان فروشتان پایین است، می‌توانید به دنبال روش‌هایی بروید که از نتیجه بخش بودن آن‌ها اطمینان دارید. اگر یکی از اعضای تیم وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و فکر می‌کنید که کمک کردن به او فایده‌ای ندارد، می‌توانید او را اخراج کنید.

در هر کسب و کاری، عوامل متعددی وجود دارند که کنترل و تغییر آن‌ها در هر شرایطی امکان‌پذیر است. در ابتدای مواجه با موانع، این عوامل را شناسایی کنید و برنامه‌ای را ترتیب دهید که شما را به مسیر بهبود شرایط بازگرداند. تصمیماتی را بگیرید که قابل اجرا باشند. فهرستی از وظایف خود را به همراه زمان انجام آن‌ها تهیه کنید و فعالیت‌هایی را در این فهرست جای دهید که شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

3. پیش از شروع هر اقدامی، از دیگران کمک بگیرید

برخی از موانع به گونه‌ای هستند که شما نمی‌توانید به تنهایی با آن‌ها مواجه شوید. در این مواقع، کمک گرفتن از دیگران و مشورت کردن با آن‌ها می‌تواند مرز بین موفقیت و شکست را برایتان تعیین کند. سعی نکنید با انجام انفرادی کارها، خود را مانند یک قهرمان جلوه دهید. کمک گرفتن از دیگران، یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند شرایط را بهبود بخشد. مشورت با افرادی که تجربه مواجه با شرایط بحرانی را دارند و برنامه‌ریزی با آن‌ها برای مقابله با موانع، فرصت ارزشمندی به حساب می‌آید.

پس از مشورت با دیگران، تصمیم‌هایی را اتخاذ کنید که نیاز به اقدام و عمل داشته باشند. اگر فکر می‌کنید یک گزینه بخصوص شما را به سمت انجام فعالیتی سوق می‌دهد که برای کسب و کارتان مناسب است، بدون تردید آن را انتخاب کنید. یکی از بهترین روش‌های بهبود کسب و کار و خروج از شرایط دشوار، تلاش زیاد و بی‌وقفه است. انجام کارهایی که کنترل آن‌ها را در دست شما قرار دارد، باعث پیشرفت‌تان خواهد شد. اگر فعالیت‌های خود را بی وقفه ادامه دهید، پیش از آنکه متوجه شوید، به اهداف‌تان نزدیک‌تر خواهید شد.

سخن آخر

در این مقاله، توصیه‌هایی را برای مقابله با مشکلات موجود در مسیر کسب و کار ارائه کردیم. به خاطر داشته باشید که موانع لزوماً منجر به شکست نمی‌شوند. شما می‌توانید از موانع درس بگیرید و از آن‌ها به عنوان فرصتی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین قوی‌تر و باهوش‌تر استفاده کنید. کارآفرینان موفق می‌دانند که بحران‌های پیش رو مسئله اصلی در رسیدن به موفقیت نیستند، بلکه نحوه واکنش افراد به آن‌ها موفقیت یا شکست را تعیین می‌کنند. برای پیشرفت و ترقی، باید قوی باشید، به خوبی فکر کنید، یک نقشه راه مناسب در نظر بگیرید و سپس اقدامات لازم برای رسیدن به اهدافتان را عملی کنید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. اگر به مطالعه موضوعات مشابه علاقه‌مند هستید، مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

^^

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Entrepreneur
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *