استخدام نویسنده مجله اینترنتی — راهنمای کامل جذب نیروی مناسب و توانمند

۴۳۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
استخدام نویسنده مجله اینترنتی — راهنمای کامل جذب نیروی مناسب و توانمند

برای اداره کردن یک کسب و کار در عصر دیجیتال، بدون هیچ تردید باید به استخدام نویسنده اینترنتی بپردازید تا انبوهی از وظایف مرتبط با تولید محتوا را برعهده بگیرد. هنگام راه‌اندازی یک تجارت تازه، پیش از هر چیز باید به وب‌سایت کسب و کار خود رسیدگی کنید. بعد نوبت به بلاگ می‌رسد. بعد هم خبرنامه، پست‌های شبکه‌ اجتماعی، گزارش‌های فروش، تبلیغات و پست‌های مهمان. این لیست همینطور ادامه می‌یابد. چه کسی قرار است تمام این محتوای متنی را برای شما بنویسد؟

997696

کار هنوز تمام نشده. در گذر زمان باید به دغدغه‌هایی مانند تحقیق روی کلمات کلیدی، بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)، ویرایش مطالب، انتشار و توزیع هم رسیدگی کنید. آیا می‌توانید حداقل ۱۵ الی ۲۰ ساعت از زمان خود را در هر هفته به انجام چنین کارهایی اختصاص دهید؟‌ بعید به نظر می‌رسد. پس باید چه کرد؟ استخدام نویسنده اینترنتی بهترین گزینه‌ای است که پیش روی شما قرار گرفته و در این مقاله به تمام ابعاد ماجرا خواهیم پرداخت.

چرا باید به استخدام نویسنده اینترنتی پرداخت؟

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، نوشتن کار بسیار سختی است. تولید محتوای با کیفیت باعث می‌شود بتوانید به گستره وسیع‌تری از مشتریان یا مخاطبان دست پیدا کنید، میزان فروش یا درآمد خود را افزایش دهید و در دنیای مجازی بیش از پیش دیده شوید. تبلیغات، مقالات، بروشورها و مجلات اینترنتی، همه و همه می‌توانند از وجود یک نویسنده حرفه‌ای نفع ببرند. استخدام نویسنده اینترنتی فری‌لنس به شما اجازه می‌دهد که گستره وسیعی از محتوای متنی را در فرم‌ها و با موضوعات متنوع تولید کرده و تفاوتی بزرگ در دیدگاه مخاطبان نسبت به خود ایجاد کنید.

بار دیگر تکرار می‌کنیم. نگارش یک متن با کیفیت کاری شدیدا دشوار است. بسیاری از مقالاتی که در مجله فرادرس مطالعه می‌کنید حداقل ۵ ساعت در دست نگارش بوده‌اند و ساعات بیشتری هم صرف ویرایش و آماده‌سازی آن‌ها برای انتشار شده. این یعنی اگر بخواهید چنین کاری را تنها سه نوبت در هفته به انجام برسانید، ۱۵ ساعت از وقت ارزشمند خود را از دست خواهید داد. این زمان را می‌توان صرف رسیدگی به ابعاد دیگر کسب و کار مانند فروش سرویس یا محصول، برقراری ارتباط با افراد موثر و همینطور تشکیل دادن تیم کرد.

دقیقا به همین دلایل است که باید به استخدام نویسنده اینترنتی بپردازید، حتی اگر فرمت همکاری با او به صورت دورکاری باشد. با استخدام نویسنده اینترنتی ضمنا به نیازهایی دیگر نیز رسیدگی خواهید کرد. نوشتن صرف مقاله در دنیای رقابتی امروز کافی نیست. محتوای نوشته شده باید از کلمه کلیدی درست بهره‌مند باشد، از استراتژی‌های سئو پیروی کند و از لحاظ صفحه‌آرایی در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن باشد. دوباره می‌پرسیم: برای انجام تمام این کارها وقت دارید؟ و اگر بله، آیا از توانایی‌های خود در تولید محتوای مرتبط با نیازها، کارآمد و سطح بالا اطمینان دارید؟

اگر نه، زمانش رسیده که به استخدام نویسنده اینترنتی بپردازید.

استخدام نویسنده اینترنتی چه مزایایی برای کسب و کار دارد؟

استخدام نویسنده اینترنتی

انتشار محتوای باکیفیت یا اطلاعات کارآمد باعث می‌شود که مخاطبان به وب‌سایت یا مجله اینترنتی شما توجه نشان دهند و برای محصول شما ارزش قائل بشوند. تنها از این طریق است که می‌توانید خوانندگانی وفادار به دست آورید. شما اطلاعات ارزشمند در اختیار آن‌ها می‌گذارید و آن‌ها نیز با ترافیکی که روانه وب‌سایت شما می‌کنند یا محصولاتی که از شما می‌خرند، منجر به افزایش درآمد کسب و کار می‌شوند. با تولید مداوم محتوای ارزشمند و کارآمدی که مخاطبان طلب می‌کنند، همواره دست بالا را نسبت به رقبای خود خواهید داشت. چنین کاری نیازمند زمان و تلاش فراوان است و برای همین باید به استخدام نویسنده‌ای بپردازید که در این حوزه تخصص دارد و بهتر از هرکس دیگر راهکارهای مدیریت و تولید محتوا را درک می‌کند.

چطور به استخدام نویسنده اینترنتی بپردازیم؟

حالا که از اهمیت کار نویسندگی باخبر شده‌اید، زمان استخدام فرا رسیده. ممکن است با خود فکر کنید که می‌توانید خیلی ساده یک نویسنده بیابید، به او بگویید چه نیازی دارید، کار انجام می‌شود و شما هم هزینه کار را ‌می‌پردازید.

متاسفانه اما شرایط همین‌قدر ساده نیست، برخی از دلایل به شرح زیر است:

  • متاسفانه تعداد نویسندگان خوب به مراتب کمتر از نویسندگان بد است.
  • تمام نویسندگان با بازاریابی محتوا و قواعد سئو آشنایی ندارند.
  • بسیاری از نویسندگان از استایل نوشتن و لحنی که شما به دنبال آن می‌گردید برخوردار نیستند.
  • برخی از نویسندگان در برقراری ارتباط یا پایبندی به فرجه کار ضعیف عمل می‌کنند.

خبر خوب اینکه اگر با آگاهی نسبت به این مسائل وارد پروسه استخدام نویسنده اینترنتی شوید، همه‌چیز شکلی بسیار آسان‌تر به خود می‌گیرد. وب‌سایت‌های کاریابی یا شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین به شما اجازه می‌دهند که فرصت شغلی کسب و کار خود را منتشر کرده و به دعوت از نویسندگان فری‌لنسر بپردازید. این نویسندگان سپس با شما مکاتبه کرده و از این می‌گویند که چرا انتخابی مناسب برای کسب و کار شما خواهند بود. سپس باید به بررسی لیستی (احتمالا بلندبالا) از افرادی که رزومه و نمونه کار فرستاده‌اند بپردازید، بهترین کاندیداها را دست‌چین و ارتباطی هرچه بیشتر با آن‌ها برقرار کنید. اما نمی‌خواهیم این پروسه را پیش از حد ساده جلوه دهیم و در یک پاراگراف کار به اتمام برسانیم.

در واقع پروسه استخدام نویسنده اینترنتی در ۹ قدم دنبال می‌شود و اگر کار خود را به خوبی پیش ببرید، می‌توانید در مدت‌زمانی نه‌چندان طولانی (اما نه‌چندان هم کوتاه) بهترین نویسنده ممکن را برای کسب و کار خود بیابید؛ نویسنده‌ای که استحقاق تمام پولی که دریافت می‌کند را دارد و به بهبود تجارت شما کمک می‌کند.

  • چطور انتظارات خود از نویسندگان و بودجه آن‌ها را مدیریت کنیم؟
  • رویه پرداخت هزینه به نویسندگان اینترنتی چگونه است؟
  • امتیازدهی به کاندیداها و تخصیص نمونه کار آزمایشی
  • توضیحاتی مفصل برای فرصت شغلی نوشته و آن را منتشر کنید
  • بهترین وب‌سایت‌ها برای انتشار فرصت‌های شغلی
  • بازنگری در رزومه‌ها، امتیازدهی و انتخاب ۵ کاندیدای برتر
  • مصاحبه با نویسندگان منتخب
  • بررسی نخستین نمونه‌های آزمایشی
  • استخدام نویسنده اینترنتی برای پروژه کسب و کار شما
  • پاسخ دادن به دیگر رزومه‌ها و باقی ماجرا
  • جذب نویسنده و تمام کردن کار

چطور انتظارات خود از نویسندگان و بودجه آن‌ها را مدیریت کنیم؟

استخدام نویسنده اینترنتی

نویسندگان فری‌لنسر معمولا از دو چیز شکایت می‌کنند:

  • اکثر کارفرمایان انتظار مطالبی بسیار عالی و بی‌نقص دارند، اما برای یک مقاله با کیفیت پولی بسیار ناچیز می‌پردازند
  • اکثر کارفرمایان دقیقا نمی‌دانند که چه جنس محتوایی می‌خواهند، چه برسد به دانستن اینکه چه جنس محتوایی نیاز دارند

پیش از استخدام نویسنده اینترنتی برای اینکه شروع به کار روی محتوا کند، باید برای مدتی طولانی به تفکر بپردازید و نیازها و خواسته‌های خود را مشخص سازید. با دانستن نیازهای محتوایی خود، جستجوی شما برای نویسنده فری‌لنسر مناسب که در آن حوزه تخصص دارد شکلی آسان‌تر به خود می‌گیرد. شما باید اطلاعات زیادی راجع به مخاطبان در اختیار داشته باشید، تمایلات و سلایق آن‌ها را بشناسید و از هدف کلی محتوا باخبر باشید. آیا می‌خواهید برای یک محصول یا سرویس توضیح بنویسید؟ آیا به دنبال مقاله‌نویس می‌گردید؟ آیا می‌خواهید پست‌های کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی شکل و شمایلی حرفه‌ای داشته باشند؟ لیست محتوای بالقوه همین‌طور ادامه می‌یابد و طبیعتا قادر به یافتن نویسنده‌ای نخواهید بود که در تولید تمام آن‌ها عملکردی معرکه از خود به نمایش بگذارد. جستجوی شما برای نویسنده، باید ارتباطی مستقیم به نیازهای محتوایی داشته باشد تا بتوانید تیمی توانمند از نویسندگانی که خروجی با کیفیت دارند گرد آورید.

بدون درنظرگیری تمام جوانب، این احتمال وجود دارد که به استخدام نویسنده‌ای بپردازید که کاندیدایی مناسب برای محتوای مورد نیاز شما نخواهد بود. بدون تردید این موضوع به شکل‌گیری انبوهی از مشکلات پیش‌بینی نشده منجر می‌گردد. در بهترین حالت محتوای شما باب میل مخاطبان نخواهد بود و در بدترین حالت، علاوه بر اینکه مخاطبان را راضی نمی‌کنید، بلکه متحمل ضرر مالی هم می‌شوید.

بعد از اینکه نیازها و خواسته‌های محتوایی مشخص شد، باید به تفکر راجع به بودجه بپردازید. بگذارید یک چیز را صادقانه بگوییم: احتمالا شما هم مثل بسیاری دیگر از کارفرمایان به دنبال مطالبی بسیار با کیفیت می‌گردید و بودجه چندان زیادی هم برای تخصیص به این بخش از کار خود ندارید. انتظارات شما باید معقول باشد. نمی‌توانید یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای را به تیم خود بیاورید و انتظار داشته باشید با حقوق پایه برای شما محتوای بی‌نظیر تولید کند. دو نکته هنگام استخدام نویسنده اینترنتی باید همیشه در یادتان باقی بماند:

  • نویسندگان خوب خواستار پرداختی معقول هستند (برای مثال ارقامی در حدود ۸۰ هزار تومان به ازای هر ۱۰۰۰ کلمه و بالاتر)
  • شما هم در عین حال باید به پرداخت ارقامی بپردازید که در نهایت منجر به سوددهی برای کسب و کار می‌شوند

رویه پرداخت هزینه به نویسندگان اینترنتی چگونه است؟

می‌خواهید برای پرداخت حقوق نویسنده اینترنتی خود چه رویه‌ای در پیش بگیرید؟ این موضوع می‌تواند وابسته به فاکتورهای گوناگون باشد، فاکتورهایی از قبیل نوع محتوا، مدت‌زمان پروژه، رابطه شما با نویسنده و چیزهایی از این دست. به صورت کلی می‌توانید یکی از چهار رویه پرداخت ساعتی، پرداخت کلمه‌ای، پرداخت محتوایی یا پرداخت حقوق ثابت را در پیش بگیرید.

پرداخت ساعتی: اگر در حال استخدام یک کپی‌رایتر حرفه‌ای برای کارهای تبلیغاتی باشید این رویه پرداخت بسیار منطقی خواهد بود. چنین نویسندگانی اصرار به دریافت حقوق ساعتی خواهند کرد، چرا که بخش اعظمی از کار درون ذهن آن‌ها پیش می‌رود.

پرداخت کلمه‌ای: اکثر نویسندگان به صورت کلمه‌ای پول می‌گیرند. اگر بتوانید به حصول اطمینان از این موضوع بپردازید که نویسنده مورد نظرتان به اضافه‌گویی در مطالب نمی‌پردازد تا هزینه دریافتی را به صورت مصنوعی افزایش دهد، این گزینه‌ای معقول برای همکاری خواهد بود.

پرداخت محتوایی: اگر مشغول همکاری با یک نویسنده جدید هستید، این متد پرداخت هزینه می‌تواند گزینه‌ای خوب باشد. نخست به محاسبه حداقل طول یک مقاله بپردازید. سپس از رقم مورد نظر خود برای پرداخت کلمه‌ای برای به دست آوردن رقمی ثابت استفاده کنید که پیچیدگی‌های مقاله، تخصص‌های نویسنده و وضعیت بازار را نیز در بر می‌گیرد. به این ترتیب هزینه را به ازای محتوا خواهید پرداخت و نویسنده هم می‌تواند در صورت نیاز به افزایش شمار کلمات بپردازد اما هزینه‌هایی هنگفت روی دست شما نگذارد.

حقوق ثابت: اگر برای مدت‌زمانی طولانی به جنسی ثابت از محتوا نیاز دارید، کافی است که چشم‌انداز کار (یعنی طول و شمار پست‌ها در هر ماه) را مشخص کرده و رقمی ثابث را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

از هر رویه پرداختی که برای کسب و کار شما بهینه‌تر است استفاده کنید، اما حواستان باشد که هرچقدر پول بدهید همان‌قدر هم آش می‌خورید. با پرداخت نرخ‌های بالاتر از میانگین، قادر به جلب توجه نویسندگانی خواهید بود که مطالب باکیفیت‌تر تولید می‌کنند و از سوی دیگر هزینه‌های کار به هنگام ویرایش یا بازنویسی کاهش می‌یابد.

امتیازدهی به کاندیداها و تخصیص نمونه کار آزمایشی

استخدام نویسنده اینترنتی

در مسیر آماده شدن برای انبوه رزومه‌هایی که به دست شما خواهند رسید، باید یک اسپردشیت در اکسل بسازید تا قادر به امتیازدهی به کاندیداها باشید. در چنین اسپردشیتی می‌توانید دسته‌بندی‌های گوناگون به وجود آورید. یک دسته‌بندی به صلاحیت یا عدم صلاحیت شخص برای فرصت شغلی کسب و کار شما اختصاص می‌یابد. در بخشی دیگر تعیین می‌کنید که آیا شخص نمونه کار ارسال کرده و آیا سوالات شما را در مدت‌زمانی معقول پاسخ داده یا خیر (برای مثال مدت‌زمان دو روزه، بدون درنظرگیری تعطیلی‌های رسمی معقول به حساب می‌آید). از میزان کارآمدی این ستون‌ها و ردیف‌های ساده شگفت‌زده خواهید شد. برخی نویسندگان حتی نمونه کار هم نمی‌فرستند! بنابراین نام او را در ردیف افرادی قرار می‌دهید که صلاحیت لازم را ندارند و کارتان با او به پایان می‌رسد.

در ستون‌های دیگر می‌توانید به سنجش نقاط قوت نویسنده در حوزه‌ای خاص بپردازید و بسته به پروژه، این ستون‌ها قابلیت شخصی‌سازی دارند. وقتی هم که نوبت به تخصیص نمونه کار می‌رسد، می‌توانید از ترفندی جالب استفاده کنید: به عنوان نمونه کار آزمایشی به تمام نویسندگان موضوعی واحد ندهید، به هر نویسنده موضوعی متفاوت اختصاص دهید.

به این ترتیب فارق از اینکه روند استخدام نویسنده اینترنتی مورد نظر موفقیت‌آمیز بوده یا خیر، همچنان یک پست خوب برای استفاده در وب‌سایت یا بلاگ یا مجله خود در اختیار دارید. با تخصیص موضوعی واحد به چندین نویسنده، در نهایت چند پست مجازا یکسان گیرتان خواهد آمد. در این زمینه یک نصیحت دیگر هم برای شما داریم: به تخصیص موضوعات بسیار طولانی یا بسیار فنی نپردازید. هدف شما سنجش تجربه و مهارت‌های نگارشی شخص است، نه نوشتن یک شاهکار ادبی. یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای درباره موضوعی عمومی درون یک صنعت برای سنجش توانایی‌های شخص کفایت خواهد کرد.

توضیحاتی مفصل برای فرصت شغلی نوشته و آن را منتشر کنید

برای صرفه‌جویی در وقت خودتان هم که شده، لازم است فرصت شغلی کسب و کار خود را به شکلی مفصل نوشته و در تمام کانال‌های در دسترس به اشتراک بگذارید. فرض را بر این می‌گذاریم که پیش از این به نگارش متن فرصت شغلی برای استخدام نویسنده اینترنتی نپرداخته‌اید و خط مشی کلی چنین کاری را ترسیم می‌کنیم.

توضیحات یک فرصت شغلی استاندارد معمولا شامل چنین فاکتورهایی است:

تیتری دقیق: سمت شغلی کسب و کار شما باید در واضح‌ترین حالت ممکن باشد تا نویسندگان به راحتی قادر به تشخیص صلاحیت خود برای اقدام به ارسال رزومه باشند. برای مثال می‌توانید چنین چیزی بنویسید: «نیاز به نویسنده مجرب در حوزه‌های تکنولوژی، کسب‌وکار و بازاریابی - ارسال نمونه کار ضروری است».

توصیف دقیق صلاحیت‌ها: تا جایی که می‌توانید وارد جزییات شوید تا افرادی که از صلاحیت کافی برخوردار نیستند را از ارسال رزومه دلسرد کنید. مهارت‌های مورد نیاز را شرح دهید، به استایل نگارشی مورد نظر خود اشاره کنید، به توصیف حوزه کاری بپردازید، روی مهارت‌های پژوهشی تاکید کنید و چیزهایی از این دست.

پیشنهاد خود را شرح دهید: رقم پرداختی را به صورت حدودی اعلام کنید، اما این را نیز خاطر نشان کنید که رقم نهایی وابسته به تجربه شخص و عملکرد او در نمونه کار آزمایشی است. اگر رقم دقیق را اعلام کنید (و از قضا رقم قابل توجهی باشد)، بی‌شمار رزومه به دست خواهید آورد که اکثر آن‌ها ارزش توجه ندارند. ضمنا این حقیقت را بازگو کنید که قرار است به همکاری پروژه‌ای بپردازید یا طولانی‌مدت. بهترین نویسندگان معمولا به دنبال فرصت‌های شغلی طولانی‌مدت می‌گردند و بنابراین باید آن‌ها را متقاعد کنید که فرصتی کوتاه‌مدت یا پروژه‌هایی انگشت‌شمار در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهید.

توصیف چگونگی ارسال درخواست همکاری: از نویسندگان بخواهید که به چند سوال کوتاه پاسخ دهند تا قادر به سنجش صلاحیت آن‌ها برای سمت شغلی باشید. اما مهم‌ترین چیز، نمونه کار است. تا جایی که می‌توانید راجع به نمونه کار اطلاعاتی دقیق ارائه کنید.

زمانی که نگارش توضیحات فرصت شغلی به پایان رسید، با دقت هرچه تمام‌تر آن را ویرایش کنید تا با اشتباهات نگارشی و ویرایشی، آبروی برند یا کسب‌ و کارتان خدشه‌دار نشود. سپس می‌توانید متن نهایی را در هر جایی از اینترنت که دوست داشتید منتشر کنید.

بهترین وب‌سایت‌ها برای انتشار فرصت‌های شغلی

استخدام نویسنده اینترنتی

لینکدین (+): لینکدین شبکه اجتماعی مخصوص کارفرمایان و کارمندان است. ارتباطات گسترده‌ای که در لینکدین برقرار می‌شوند به شما اجازه می‌دهند پروفایل کسب و کار خود را مقابل چشم بی‌نهایت کارمند بالقوه قرار دهید و به راحتی قادر به یافتن قشر هدف خود باشید.

جابینجا (+): جابینجا بارها به عنوان بهترین وب‌سایت کاریابی در ایران شناخته شده است و این موفقیت بی‌دلیل نبوده است. جابینجا انبوهی از گزینه‌های مختلف در اختیار کارجویان قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به یک سیستم رزومه‌ساز آنلاین و پروفایل‌های کامل برای برندها و کسب و کارها اشاره کرد. کسب و کارها در پروفایل‌های خود قادر به ارائه تاریخچه فعالیت‌ها و همینطور فرهنگ سازمانی خود هستند و بنابراین می‌توانید به شکلی مختصر و مفید، به جلب توجه نویسندگان بالقوه بپردازید.

ایران تلنت (+): ایران تلنت یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های کاریابی ایران با سابقه بیش از ۱۵ سال است. این وب‌سایت در گذشته نه‌چندان دور اصلی‌ترین پل ارتباطی کارجویان با شرکت‌های خارجی به حساب می‌آمد، اما بعد از خروج شرکت‌های خارجی از کشور، تمرکز خود را بیش از پیش روی کسب و کارهای ایرانی گذاشت و اکنون ۵۰۰۰ شرکت مختلف را میزبانی می‌کند. بنابر گزارش سال ۱۳۹۹، ایران تلنت توانسته بیش از ۱ میلیون رزومه را به دست کسب و کارها برساند و بنابراین یکی از برجسته‌ترین پل‌های ارتباطی ایرانی میان کارجویان و کارفرمایان به حساب می‌آید.

جاب ویژن (+):‌ باز هم یکی دیگر از برترین وب‌سایت‌های کاریابی در ایران که البته به خاطر یکی از قابلیت‌هایش حسابی منحصر به فرد شده است. علاوه بر قابلیت‌های رایج مانند ارتباط میان کارجو و کارفرما و همین‌طور رزومه‌ساز آنلاین، جاب ويژن از یک بانک رزومه هم بهره‌مند شده که به کارفرمایان اجازه می‌دهد آزادانه به بررسی رزومه‌های ثبت شده در وب‌سایت بپردازند و به این ترتیب، فرآیند استخدام شکلی حتی ساده‌تر از قبل به خود می‌گیرد.

نکته: از اشتراک‌گذاری پست فرصت شغلی خود میان همکاران و دوستان در صنعت خودتان اطمینان حاصل کنید. یکی از آن‌ها ممکن است نویسنده‌ای ارزشمند را بشناسد که او را به شما معرفی می‌کند. در دنیای استخدام نویسنده اینترنتی برخی از بهترین کارمندان با پیشنهادات دیگران و از طریق بازاریابی شبکه‌ اجتماعی پیدا می‌شوند.

بازنگری در رزومه‌ها، امتیازدهی و انتخاب ۵ کاندیدای برتر

تا به این لحظه کارهای زیادی انجام داده‌اید. این خبری خوب است. خبر بد؟ هنوز نیمی از راه را هم نرفته‌اید. گفته بودیم که استخدام نویسنده اینترنتی کار آسانی نیست. حالا که پست فرصت شغلی خود را منتشر کرده‌اید انبوهی رزومه دریافت خواهید کرد. در حالت ایده‌آل، بهتر است که به تمام رزومه‌ها پاسخ داده و از مشارکت‌کنندگان تشکر کنید. اما اگر فرصت چنین کاری نداشتید جای نگرانی نیست، کمبود وقت همه ما را گاهی تحت فشار می‌گذارد. معمولا بهتر است که برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها، ۴۸ ساعت منتظر بمانید.

نخستین فیلتر شما، ردیف بله یا خیر در اسپردشیتی خواهد بود که پیشتر راجع به آن توضیح دادیم. کافی است یک پاسخ خیر به یکی از نویسندگان بدهید و متاسفانه او برای همیشه از لیست کاندیداهای شما خارج خواهد شد. تا جای ممکن رزومه‌ها و نمونه کارها را با دقت بررسی کنید. یک راه برای سنجش قلم نویسنده، خواندن جمله نخست است. اگر این جمله به اندازه کافی ترغیب‌کننده بود و به خواندن باقی نوشته ادامه دادید، یعنی او حداقل بخشی از مهارت‌های مورد نیاز شما را دارد. بسته به رضایت خود از نمونه کارها، به آن‌ها امتیازی از ۱ تا ۵ بدهید و به سراغ نمونه بعدی بروید.

در این مرحله بهتر است که هیچکس را از گردونه خارج نکنید. برخی نویسندگان شاید گزینه‌ای خوب برای سمت شغلی مد نظر شما نباشند، اما در عین حال احتمال دارد بتوانید از آن‌ها در پروژه‌هایی دیگر کمک بگیرید. در نهایت اما نوبت به انتخاب ۵ کاندیدای برتر خواهید رسید.

مصاحبه با نویسندگان منتخب

در دورانی که دورکاری شکلی گسترده از همیشه به خود گرفته، الزامی به برگزاری جلسات حضوری نیست و می‌توانید از اسکایپ یا هر پلتفرم مشابهی هم بهره بگیرید. جلسه اسکایپی بیشتر از اینکه راجع به سنجش مهارت‌های شخص باشد، راجع به بررسی رفتارهای او است. باید بررسی کنید که آیا از همکاری با چنین نویسنده‌ای هیجان‌زده هستید یا خیر. به همین شکل، باید تشخیص دهید که آیا با گذشت چند هفته از همکاری با چنین نویسنده‌ای پشیمان خواهید شد یا خیر.

اساسا باید در صدد بررسی دو چیز برآیید:

  • آیا کسی که با او صحبت می‌کنید همان کسی است که نمونه کارها را نوشته؟
  • آیا همکاری با این شخص در طولانی‌مدت آسان خواهد بود؟

اتفاق‌های زیادی می‌تواند در جریان یک مصاحبه کوتاه رخ دهد. برای مثال ممکن است ادبیات شخص مقابل این نکته را فاش کند که خودش آن مقاله‌های عالی را ننوشته است. یا ممکن است متوجه شوید طرف مقابل کاراکتر لازم برای سمت شغلی مد نظر شما را ندارد. برای مثال شاید بیش از حد سلطه‌جویانه رفتار کند. در هر دو مورد بهتر است که از همکاری با او صرف نظر کنید. به این ترتیب در طولانی‌مدت، در زمان و پول خود هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

در جریان مصاحبه می‌توانید به موضوعات دیگری نیز بپردازید:

دسترس‌پذیری: نویسنده مورد نظر چند ساعت در هفته قادر به کار روی پروژه‌های شما خواهد بود؟

نرخ‌ها: نویسنده با چه میزان نرخ پرداختی موافقت می‌کند؟ اگر مهارت‌های او خارق‌العاده است، آیا می‌توانید از پس هزینه‌های مد نظر او برآیید؟ آیا حاضر به کار کردن با نرخی پایین‌تر است؟

پروسه پرداخت: مبالغ پرداختی چطور به دست او می‌رسند؟ با وساطت یک پلتفرم فری‌لنس؟ با انتقال مستقیم پول به حساب بانکی؟ روشی دیگر؟ پرداختی‌ها هر چند وقت یک‌بار از راه خواهند رسید؟ پروژه‌ای یا هفتگی یا ماهانه؟

دستورالعمل‌های ضروری: لازم است مهم‌ترین نکاتی که نویسنده برای پایبندی به استانداردهای شما باید از آن‌ها پیروی کند را بازگو کنید. از سوی دیگر می‌توانید به او بگویید که هر زمان نیاز به کسب اطلاعات بیشتر باشد، می‌تواند با شما چت کند.

بررسی نخستین نمونه‌های آزمایشی

استخدام نویسنده اینترنتی

بعد از اتمام مصاحبه کار به پایان نمی‌رسد، حتی اگر عاشق طرف مقابل خود شده باشد. حالا نیاز است به تست مهارت‌های نویسنده، براساس قالب‌های مورد نیاز خود بپردازید. محتوایی مشخص را به صورت آزمایشی به نویسنده بسپارید و فرجه مشخصی برای او تعیین کنید. وقتی ددلاین به پایان رسید، در محتوایی که به دست‌تان رسیده باید به دنبال چنین فاکتورهایی باشید:

مقدمه و جمع‌بندی: موضوع مورد بحث در مقاله باید به شکلی منظم نوشته شده باشد. وجود یک مقدمه، یک بدنه اصلی که تمام نکات مهم در آن بیان شده و یک جمع‌بندی ضروری است.

آهنگ و لحن صحیح: اکثر محتویات متنی باید با لحنی دوستانه اما حرفه‌ای نوشته شوند و نویسنده گاهی می‌تواند حس شوخ‌طبعی خود را به شکلی کنترل‌شده به کار بگیرد. بررسی کنید که لحن و آهنگ مقاله با آنچه برای ماهیت کسب و کار خود تصور کرده‌اید سازگاری دارد یا خیر.

واضح بودن هدف نوشته: نویسنده باید به وضوح بداند که چه کسی مخاطب نوشته خواهد بود و چه اهدافی به هنگام نگارش آن دنبال شده. اگر مقاله شکلی نامنظم و ناواضح دارد، مشخصا یک جای کار می‌لنگد.

درگیرکننده بودن نوشته: آیا تمام نوشته را بدون توقف مطالعه کردید؟ این خبری خوب است. اگر نه، در آن صورت نویسنده مد نظر شما داستان‌سرای خوبی نیست. هیچکس هنگام خواندن یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای نیاز به استراحت ندارد. اگر احساس خستگی کردید احتمالا باید به تجدید نظر راجع به نویسنده بپردازید.

رعایت المان‌های سئو: بررسی کنید که نویسنده قواعد بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو را رعایت کرده است یا خیر. آیا او روی کلمات کلیدی اضافه تحقیق کرده؟ آیا به استفاده از عبارات مرتبط با ماهیت نوشته پرداخته؟ اگر نه، یا دستورالعمل‌های شما به اندازه کافی واضح نبوده‌اند یا او با قواعد سئو به خوبی آشنا نیست.

هنگامی که با مشکلات مربوط به سئو یا حتی مشکلات گرامری روبه‌رو شدید، نباید فورا نویسنده مورد نظر را کنار بگذارید. این بدان خاطر است که برخی ایرادات را می‌توان با تمرین و گذر زمان برطرف کرد. مهم‌ترین مسئله این است که نویسنده بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند، داستانی جذاب بنویسد و برای بازخوردهای شما احترام قائل شده و آن‌ها را به کار بگیرد. در نهایت بار دیگر به خروجی هر نویسنده امتیاز بدهید.

معرفی فیلم‌های آموزش تولید محتوا و آموزش الکترونیک

مجموعه فرادرس گستره متنوعی از فیلم‌های آموزش مهارت‌های کاربردی تولید محتوا را آماده کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این فیلم‌های آموزشی که عناوین مختلفی مانند آموزش تولید محتوای الکترونیک با نرم‌افزار Stortline، تولید محتوای الکترونیک با نرم‌افزار Adobe Captivate، آموزش Google Forms، آموزش نرم‌افزار Canvas و غیره را در بر می‌گیرند برای هر تولیدکننده محتوایی در دنیای امروز مفید بوده و می‌توانند مهارت افراد در بهره‌گیری از بسیاری از نرم‌افزارهای تخصصی را برای انجام امور حرفه‌ای افزایش دهند.

استخدام نویسنده اینترنتی برای پروژه کسب و کار شما

نگاهی دوباره به امتیازاتی که به هر نویسنده اعطا کرده‌اید بیندازید. اگر عملکرد نویسنده در اکثر حوزه‌ها عالی بوده و توانسته به میانگین امتیاز ۴ یا ۵ دست پیدا کند، شخص مورد نظر خود را یافته‌اید. گاهی از اوقات ممکن است بیشتر از یک نویسنده شایسته برای پروژه خود بیابید. در آن صورت به مرور دوباره مصاحبه خود با کاندیداها بپردازید و شخصی را انتخاب کنید که همکاری با او آسان‌تر به نظر می‌رسد و سازگاری بیشتر با زمان‌بندی پروژه دارد.

کار تقریبا تمام است. حالا می‌توانید به استخدام نویسنده اینترنتی مد نظر خود بپردازید. با شخص مورد نظر تماس گرفته و خبر خوب را به گوش او برسانید. در همین تماس تلفنی می‌توانید راجع به نخستین پروژه‌ها صحبت کنید، اطلاعات تماس بیشتر و همینطور اطلاعات پرداختی را هم دریافت کنید.

یک نفس عمیق بکشید. بخش دشوار کار تمام شده است.

پاسخ دادن به دیگر رزومه‌ها و باقی ماجرا

استخدام نویسنده اینترنتی

به نظر می‌رسد که این پروسه هیچوقت به پایان نخواهد رسید، مگر نه؟

اما نگران نباشید. به پایان کار نزدیک شده‌ایم.

پیش از اینکه بتوان پروسه استخدام نویسنده اینترنتی را به صورت کامل تمام شده به حساب آورد، لازم است به چند کار کوچک رسیدگی کنید. پیش از هر چیز به سراغ تمام افرادی بروید که با شما در تماس بوده‌اند و عدم امکان همکاری را به گوش آن‌ها برسانید.

چند وظیفه دیگر هم برایتان داریم:

با نامزدهای خوب ارتباط برقرار کنید: از آن‌ها تشکر کنید و بگذارید بدانند که اطلاعات تماس آن‌ها را نگه خواهید داشت. از آن‌ها بپرسید که در صورت فراهم شدن مجدد امکان همکاری، از مکاتبه دوباره با شما استقبال خواهند کرد یا خیر.

به تمام ایمیل‌ها پاسخ دهید: می‌توانید از یک پاسخ واحد برای تمام ایمیل‌ها استفاده کنید، اما متن آماده را برای آن دسته از افرادی که شانس موفقیت بیشتری داشته‌اند اندکی شخصی‌سازی کنید. مودب و باملاحظه باشید. کسی چه می‌داند؟ شاید یک روز دوباره فرصتی برای مصاحبه دوباره با آن‌ها فراهم شد.

پست‌های فرصت شغلی را از تمام سایت‌ها حذف کنید: دلتان نمی‌خواهد که همچنان انبوهی ایمیل رزومه ارسال شود.

جذب نویسنده و تمام کردن کار

استخدام نویسنده اینترنتی

کار واقعا به پایان رسیده. تبریک می‌گوییم.

بله، تمام این کارها را برای استخدام تنها یک نفر انجام دادید. اما آن یک نفر بهترین گزینه ممکن برای نیازهای شما است و هر محتوایی را به بهترین و بی‌نقص‌ترین شکل ممکن به دست شما می‌رساند. می‌توانید با خیالی آسوده پروژه‌های مختلف را به او بسپارید و نگران مسائل کوچک و بزرگ نباشید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «استخدام نویسنده مجله اینترنتی — راهنمای کامل جذب نیروی مناسب و توانمند»

بسیار خوب من الان میخوام نویسندگی دورکاری انجام بدم با حقوق خوب سایت معتبر چی هست برا استخدام؟؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *