چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم؟ — راهنمای گام به گام

۹۱۶۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم؟ — راهنمای گام به گام

گوگل مرورگر کروم خود را هر شش هفته یک بار با معرفی نسخه‌های جدید آپدیت می‌کند. تعداد به‌روزرسانی از طریق وصله‌های امنیتی از این هم بیشتر است. «گوگل کروم» (Google Chrome) طوری طراحی شده است که این به‌روزرسانی‌های جدید را به صورت خودکار دریافت کند. اما برای نصب نسخه جدید باید دوباره راه‌اندازی شود که این کار به صورت خودکار انجام نمی‌یابد. در این مطلب می‌آموزیم که چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم و نسخه جدید را بی‌درنگ نصب کرده و مورد استفاده قرار دهیم.

چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم ؟

با این که نسخه‌های جدید گوگل کروم در پس‌زمینه به صورت خودکار دانلود و آماده‌سازی می‌شوند، اما شما همچنان باید مرورگر را ری‌استارت کنید تا فرایند نصب اجرا شود. از آنجا که برخی افراد برای روزهای متوالی و حتی گاهی به مدت هفته‌ها این کار را انجام نمی‌دهند، این آپدیت ممکن است همچنان منتظر نصب بماند و بدین ترتیب رایانه شما در معرض خطر قرار گیرد.

در مرورگر کروم روی منوی سه نقطه سمت راست-بالا کلیک کنید و به مسیر Help > About Google Chrome بروید. همچنین می‌توانید با وارد کردن عبارت زیر در نوار آدرس کروم و زدن دکمه اینتر به این بخش بروید:

chrome://settings/help

چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم

در این زمان کروم وجود هر نوع به‌روزرسانی را بی‌درنگ بررسی می‌کند و به محض این که صفحه About Google Chrome را باز کنید، اقدام به دانلود کردن آن می‌کند.

وضعیت‌های مختلف آپدیت کروم

اگر کروم از قبل نسخه تازه این مرورگر را دانلود کرده باشد و منتظر نصب باشد، آیکون منو به شکل یک فلش درمی‌آید و بسته به این که از ارائه این آپدیت چه قدر گذشته است، یکی از سه زنگ زیر را به خود می‌گیرد:

  • سبز: آپدیت دو روز پیش ارائه شده است.
  • نارنجی: آپدیت چهار روز پیش ارائه شده است.
  • قرمز: آپدیت هفت روز پیش ارائه شده است.

چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم

پس از آن که آپدیت نصب شد یا چند روز در انتظار نصب باقی ماند، روی Relaunch کلیک کنید تا این فرایند پایان یابد.

هشدار: ابتدا مطمئن شوید که همه‌ی چیزهایی که روی آن‌ها کار می‌کنید را ذخیره کرده‌اید. کروم زبانه‌هایی که قبلاً باز بود را پس از اجرای مجدد، دوباره باز می‌کند، اما داده‌هایی که درون این صفحه‌ها به صورت ذخیره نشده وجود داشتند، جایی ذخیره نمی‌شوند.

چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم

اگر ترجیح می‌دهید که فعلاً به کار خود ادامه دهید و پس از پایان یافتن کارتان آپدیت را نصب کند، می‌توانید زبانه را با خیال راحت ببندید. کروم دفعه بعد که مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید، به صورت خودکار آپدیت جدید را نصب خواهد کرد.

زمانی که کروم را مجدداً اجرا کنید و آپدیت در نهایت نصب شود، دوباره به نشانی chrome://settings/help بروید تا مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه کروم استفاده می‌کنید. در این حالت باید پیام Google Chrome is up to date را روی صفحه مشاهده کنید.

چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم

در این مطلب به نحوه آپدیت مرورگر کروم پرداختیم، ولی اگر می‌خواهید از نحوه مرورگر آپدیت فایرفاکس نیز مطلع شوید، توصیه می‌کنیم به مطلب «چگونه فایرفاکس را آپدیت کنیم؟ — راهنمای آپدیت فایرفاکس» مجله فرادرس مراجعه کنید.

بعد از به روزرسانی گوگل کروم حتماً‌ فهرست افزونه های کاربردی گوگل کروم در مجله فرادرس را مطالعه کنید و البته این راهنما را برای حذف تبلیغات در گوگل کروم بخوانید.

بر اساس رای ۱۹۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۱۰ دیدگاه برای «چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم؟ — راهنمای گام به گام»

مه نفهمیدم

An error occurred while checking for updates: Update check failed to start (error code 3: 0x80080005 — system level).

این خطا رو داد

خوب بود.

ممنون عالی بود

عالی بود، ممنون

ممنونم بسیار عالی بود

درود بر شما

ممنونم از راهنمایی عالیتون

مفید است.

عالی بود سپاس فراوان

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *