افزونه کاربردی گوگل کروم — فهرستی از محبوب ترین ها

۴۴۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
افزونه کاربردی گوگل کروم — فهرستی از محبوب ترین ها

گوگل کروم پراستفاده‌ترین مرورگر وب در سراسر دنیا محسوب می‌شود، اما چیزی که باعث می‌شود این مرورگر محبوب‌تر هم بشود، وجود تعداد زیادی افزونه کاربردی گوگل کروم است که موجب ایجاد سرعت و سهولت در انجام کارهای مختلف می‌شود. کروم عملکردی خوب و روان را با یک اینترفیس تمیز و همگام‌سازی آسان با دستگاه‌های موبایل ترکیب کرده است و تعداد بالای افزونه‌های کاربردی آن موجب می‌شود که ارزش دوچندانی بیابد.

شما احتمالاً هم اینک از برخی افزونه‌های کاربردی گوگل کروم استفاده می‌کنید، اما شاید با تعداد زیادی از آن‌ها آشنا نباشید. ما در این فهرست کاربردی برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌های کاربردی گوگل کروم را برای شما آماده کرده‌ایم تا بسته به نیازهای خود از آن‌ها بهره بگیرید.

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

توجه کنید که نصب تعداد زیادی افزونه روی مرورگر می‌تواند تأثیر منفی روی عملکرد آن داشته باشد، بنابراین تلاش کنید تنها افزونه‌هایی را روی مرورگر فعال نگه دارید که واقعاً برایتان مفید هستند. استفاده از برخی افزونه‌ها ممکن است ایده مناسبی نباش در بعضی مواقع حاوی بدافزار باشند، اما کروم محدودیت‌های جدیدی روی توسعه‌دهندگان افزونه‌ها اعمال کرده است که به کاهش این مخاطرات کمک می‌کند.

CrxMouse Gestures

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه CrxMouse Gestures (+) ماکروهای ژستی مفیدی به مرورگر اضافه می‌کند تا به راحتی در وب حرکت کنید و با بهره‌گیری از میانبرهای ماوس زبانه‌ای جدید را باز و بسته کنید، در سابقه صفحه‌های مرورگر به عقب یا جلو بروید و لینک‌ها یا متن را کپی نمایید. این یک افزونه کارآمد است که موجب افزایش سرعت در بسیاری از وظایف روزمره برای حرکت بین صفحه‌های وب می‌شود.

FlowCrypt

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

FlowCrypt (+) قابلیت رمزنگاری PGP را به تجربه جیمیل اضافه می‌کند و یک دکمه Secure Compose به محیط جیمیل می‌افزاید که امکان ارسال ایمیل و پیوست‌های رمزنگاری‌شده را از وب‌اپلیکیشن Gmail فراهم می‌سازد. کاربران می‌توانند پیش‌نویس‌های رمزنگاری‌شده را ذخیره کنند، یک کلید عمومی جدید برای رمزنگاری و رمزگشایی پیام‌ها تولید کنند و حتی برای کاربرانی که را نصب نکرده‌اند، ایمیل‌هایی ارسال کنند که با استفاده از رمز عبور محافظت می‌شوند.

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

Print Friendly & PDF (+) یک افزونه کروم است که برای حذف خودکار تبلیغات، دکمه‌های ناوبری و دیگر موارد مرتبط از یک صفحه وب یا مقاله و ذخیره آن به صورت نسخه کاغذی ارائه شده است و کاربران می‌توانند به طور انتخابی تصاویر را حذف کرده و اندازه متن را کاهش یا افزایش دهند و گزینه‌هایی برای ایمیل و یا ذخیره‌ نسخه پرینت صفحه وب در یک PDF به همراه لینک‌هایی به نسخه اصلی مقاله وجود دارد.

AdBlocker Ultimate

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

AdBlocker Ultimate (+) یک نرم‌افزار «مسدودکننده تبلیغات» (Ad Blocker) رایگان و متن-باز است که هیچ گونه حامی سازمانی یا بازاریابی ندارد. در نتیجه این نرم‌افزار هیچ لیست سفید یا تبلیغات قابل قبول برای نمایش ندارد. این افزونه تبلیغاتی مانند آگهی‌های بنری، ویدئو‌ها و موارد popup را حذف می‌کند و علاوه بر آن برخی ابزارهای ردگیری آنلاین را نیز مسدود می‌سازد. کاربرانی که از این افزونه استفاده می‌کنند، این امکان اختیار را دارند که برخی وب‌سایت‌ها را که می‌خواهند از طریق تماشای تبلیغات حمایت کنند در لیست سفید قرار دهند.

Checker Plus for Gmail

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

با بهره‌گیری از افزونه Checker Plus for Gmail (+) پیام‌های جیمیل، با چند کلیک از طریق نوار آدرس همه‌کاره قابل دسترسی هستند. به این ترتیب می‌توانید پیام‌های خود را بدون نیاز به مراجعه به صفحه وب جیمیل مشاهده کنید و یک پیام را به صورت خوانده شده علامت‌گذاری کنید یا آن را حذف کرده و یا به بایگانی بفرستید. همچنین امکان اجرای اپلیکیشن جیمیل برای اجرای کارهای بیشتر را دارید. این افزونه می‌تواند طوری تنظیم شود که نوتیفکیشن‌های دسکتاپ را حتی زمانی که پنجره کروم باز نیست نمایش دهد و می‌تواند چندین حساب جیمیل مختلف را مورد نظارت قرار دهد.

The Great Suspender

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

در صورتی که تعداد زبان‌های زیادی را در مرورگر باز کنید، کروم می‌تواند بخش زیادی از حافظه رایانه شما را ببلعد و شما را با مشکل مواجه سازد. افزونه The Great Suspender (+) به منظور نظارت بر زبانه‌های باز و خارج کردن زبانه‌های کمتر استفاده شده از حافظه عرضه شده است. این افزونه می‌تواند به صورت خودکار یا دستی عمل کند و همچنان که عنوان و آیکون این زبانه‌ها را در نوار زبانه‌ها نشان می‌دهد، زبانه مربوطه را به طور موقت از حافظه خارج کرده و بار روی رایانه را کاهش دهد. کاربران می‌توانند با کلیک روی صفحه، این زبانه را به سرعت دوباره بارگذاری کنند و به این ترتیب هم حافظه رایانه خالی می‌شود و هم زبانه سریعاً در دسترس شما قرار دارد.

Pablo

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

Pablo یک اپلیکیشن رایگان است که به شما کمک می‌کند تا به سرعت متن‌های مناسبی را با محوریت شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک، لینکداین و توییتر به تصاویر خود اضافه کنید. افزونه Pablo (+) به کاربرانش امکان می‌دهد که به سرعت یک قطعه متن را هایلایت کرده و تصویری را از حافظه لوکال رایانه یا فضای آنلاین انتخاب کنند. سپس می‌توانند متن روی تصویر را با فونت‌های سفارشی و جلوه‌های مختلف و قالب‌بندی‌های متنوع بسته به نوع شبکه اجتماعی که می‌خواهند تصویر را روی آن منتشر کنند، مورد ویرایش قرار دهند.

Papier

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Papier (+) صفحه «زبانه جدید» (New Tab) مرورگر کروم را به یک نت‌پد مبتنی بر کروم برای نوشتن سریع ایده‌ها و سپس ذخیره لوکال روی کروم بدون نیاز به کارهای پیچیده‌ای از قبیل ورود به حساب‌ها و همگام‌سازی ذخیره نمایید.

New Tab یک ابزار ساده است که برخی امکانات ساده قالب‌بندی را ارائه می‌کند، اما اگر نمی‌خواهید بین زبانه‌های مختلف کروم سوئیچ کنید و یا از یک اپلیکیشن اختصاصی نت‌برداری بهره بگیرید و صرفاً به یک محل برای ذخیره سریع ایده‌ها نیاز دارید، عملکرد مناسبی برایتان خواهد داشت.

Screencastify

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Screencastify (+) به عنوان یک ابزار مبتنی بر مرورگر برای پخش تصویر پنجره یا زبانه مرورگر عمل می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید ویدئوهای مختلف را به کمک میکروفن، صدای مرورگر یا حتی تصویر یک وب‌کم ذخیره کنید. ابزارهای حاشیه‌نویسی به شما امکان می‌دهند که محل کرسر ماوس را هایلایت کنید و همچنین با قلم یا کلیک‌های ماوس چیزهایی روی صفحه را علامت‌گذاری کرده یا بنویسید. زمانی که کارتان با ضبط ویدئو پایان یافت، این ویدئو روی حساب گوگل درایو شما ذخیره شده و یک لینک قابل اشتراک ایجاد می‌شود و یا این که می‌توانید ویدئو را مستقیماً روی حساب یوتیوب خود آپلود کنید.

نسخه رایگان این افزونه گوگل کروم امکان ضبط ویدئو تا 120 دقیقه و سقف 50 دقیقه ماهانه به همراه واترمارک را فراهم ساخته است.

Wikiwand

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Wikiwand (+) اینترفیس ساده و خالی ویکی‌پدیا را به چیزی زیباتر از نظر بصری تبدیل می‌کند. این افزونه ستون‌های متنی تمیز و خوانا را به یک منوی کناری یکپارچه تبدیل می‌کند که به عنوان فهرست مطالب عمل می‌کند و یک نسخه بهبود یافته از گالری مدیا ارائه می‌کند. همچنین قابلیت‌های مفید برای بهبود خوانایی متن روی بزرگ‌ترین دائره‌المعارف دنیا فراهم ساخته است.

Session Buddy

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Session Buddy (+) این امکان را فراهم ساخته است که به جای تمرکز روی مدیریت زبانه‌های مرورگر بتوانیم این کار را به سادگی انجام دهیم. این افزونه نشست‌های ذخیره شده قبلی را به سرعت دوباره اجرا می‌کند و یا زبانه‌های باز مرورگر را پس از کرش کردن کروم دوباره باز می‌کند.

علاوه بر نمایش زبانه‌ها به روش تاریخی، کاربران می‌توانند نشست‌های قبلی را نیز تغییر نام داده و زبانه‌ها را به صورت گروه‌بندی‌های آسانی برای اجرای مجدد به طور موضوعی دربیاورند. قابلیت‌های جستجو امکان یافتن موارد مختلف را در زبانه‌های باز یا ذخیره شده فراهم می‌سازد و قابلیت اکسپورت امکان تولید لینک‌هایی در ایمیل، سند یا فرمت‌های آماده انتشار در شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازد.

User-Agent Switcher

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه User-Agent Switcher (+) امکان تعویض رشته متنی user-agent را فراهم می‌سازند، به طوری که می‌توانید هویت مرورگر خود را جعل کنید. به این ترتیب می‌توانید برخی سایت‌های قدیمی که به مرورگرهای خاصی نیاز دارند را دور بزنید و یا امکان تعویض بین نماهای دسکتاپ و موبایل یک وب‌سایت خاص را پیدا می‌کنید.

در زمان بهره‌گیری از این افزونه حتی می‌توانید URL-های خاص را تقلید کنید تا زمانی که روی سایت‌های پربازدید صرف می‌کنید را صرفه‌جویی نمایید.

Privacy Badger

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Privacy Badger (+) متعلق به بنیاد مرزهای الکترونیک است و در نتیجه دغدغه‌هایی در مورد مدل‌های کسب‌وکار برخی ابزارهای خصوصی و ابزارهای مسدودسازی تبلیغات ساخته شده است. کارکردهای افزونه Privacy Badger مشابه افزونه‌هایی مانند AdBlock Plus است که بر مبنای آن ساخته شده و همچنین مانند Ghostery عمل کرده و به نظارت بر ابزارهای ردگیری مختلف می‌پردازد که تبلیغ‌کنندگان و دیگر اشخاص ثالث ممکن است برای ردگیری فعالیت‌های آنلاین شما مورد استفاده قرار دهند. این افزونه به صورت انتخابی این ابزارها را مسدود می‌کند و الگوریتم‌های یادگیری داخلی دارد که با سایت‌هایی که شما تماشا می‌کنید، هماهنگ شده و ابزارهای ردگیری جدید را نیز کشف می‌کند.

با این که این افزونه لزوماً یک ابزار مسدودسازی تبلیغات نیست، اما تبلیغات را نیز مسدود می‌سازد. در نهایت همه چیز به تنظیمات شما در مورد شیوه برخورد با ابزارهای ردگیری تبلیغات بستگی دارد.

Signal Private Messenger

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

اپلیکیشن Signal Private Messenger که از سوی Open Whisper System عرضه شده است مورد توجه افرادی قرار گرفته است که به داشتن یک اپلیکیشن چت به سبک پیام‌رسان آنی به شیوه امن و رمزنگاری‌شده علاقه‌مند هستند. اکنون Signal به صورت یکی از بهترین افزونه‌های گوگل کروم نیز عرضه شده است.

افزونه مسنجر Signal Private (+) امکان اتصال را با استفاده از شماره تلفن موجود و دفترچه تلفن فراهم ساخته و نیازی به لاگین دوباره، استفاده از نام کاربری یا PIN وجود ندارد. این افزونه به شما اجازه می‌دهد که پیام‌های گروهی، متنی و تصویری را با استفاده از یک شیوه رمزنگاری سربه‌سر و رایگان ارسال کنید.

MailTag

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه MailTag (+) یک سری از تغییرات رایگان و مفید روی تجربه وب جیمیل ایجاد می‌کند که شامل ردگیری ایمیل برای یافتن زمان باز شدن ایمیل از سوی گیرنده (با هشدارهای دسکتاپ تکمیل می‌شود) و زمان‌بندی ارسال ایمیل است به طوری که می‌توانید پیام‌های خود را در ساعت‌های مناسب ارسال کنید.

درآمد MailTag از محل تبلیغات است و یک واترمارک دارد. نسخه پولی این سرویس این تبلیغات و واترمارک را حذف می‌کند و امکان بسط دنباله‌های پینگ را نیز فراهم ساخته که موجب می‌شود فرایند پیگیری ایمیل به صورت خودکار انجام یابد.

HabitLab

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه HabitLab (+) به جای بهینه‌سازی مرورگر مانند بسیاری دیگر از افزونه‌های گوگل کروم، شما را به چالش می‌کشد تا عادت‌های گردش آنلاین خود را بهینه‌سازی کنید.

این پروژه اوپن سورس از سوی Stanford HCI عرضه شده و یک سری از مداخلات اینترفیس در تجربه مرور وب شما ایجاد می‌کند تا زمانی که در فیسبوک، یوتیوب و دیگر سایت‌های مستعد اتلاف زمان را کاهش دهید. این افزونه ممکن است پیش از پخش یک ویدئوی بلندمدت یک هشدار نشان دهد یا نیوزفید را پنهان سازد یا پیامی نمایش دهد که زمان صرف شده در یک سرویس خاص را به معرض نمایش می‌گذارد.

کاربران می‌توانند پیش از شروع مداخالات افزونه اهداف روزانه برای بیشینه زمان صرف شده روی یک سایت تعیین کند و همچنین زمانی که به این ترتیب صرفه‌جویی می‌کنند را مورد نظارت قرار دهند.

Blur

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Blur به عنوان یک ابزار مدیریت رمز عبور، حذف نشانی فرستنده از ایمیل و پنهان کننده اطلاعات کارت اعتباری عمل می‌کند که همه این موارد را به صورت یک پکیج آسان در قالب افزونه کروم بسته‌بندی کرده است. کاربران می‌توانند رمزهای عبور قوی ایجاد و ذخیره کنند و این سرویس رمز‌های عبور را روی دستگاه‌های دسکتاپ و گوشی‌های آیفون همگام‌سازی می‌کند تا کاربرد آسانی داشته باشید.

افزونه Blur (+) شامل یک ابزار مسدودسازی نرم‌افزارهای ردگیری نیز است. کاربران نسخه پولی سرویس می‌توانند از امکان حذف اطلاعات پرداخت نیز استفاده کنند تا خریدهای آنلاین خود را به صورت ناشناس انجام دهند.

Better History

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Better History (+) کارکرد داخلی زبانه History کروم را ارتقا می‌بخشد و تایملاین سنتی عمودی کروم را با یک تقویم افقی تعویض می‌کند تا امکان حرکت سریع بین تاریخ‌های مختلف و حتی ساعت‌های متفاوت وجود داشته باشد. ابزارهای پیشرفته جستجو امکان گشت و گذار در تاریخچه وبگردی را در عنوان صفحه، دامنه یا درون خود صفحه فراهم می‌سازد.

OneNote Web Clipper

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

Microsoft's OneNote یک ابزار ارتقای بهره‌وری در محل کار است که به طور خاص در ترکیب با بقیه نرم‌افزارهای آفیس بسیار مفید واقع می‌شود. افزونه OneNote Web Clipper (+) که برای کروم عرضه شده به کاربر امکان می‌دهد که به سرعت تصویری از همه صفحه وب یا بخشی از آن را انتخاب کنند و به سادگی به آن ارجاع دهند یا در OneNote مورد ویرایش قرار داده و روی دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنند.

افزونه web clipper یک ابزار با امکانات زیاد است که تبلیغات و موارد اضافی را حذف می‌کند، فونت‌ها را تنظیم می‌کند، متن را هایلایت کرده و یا تصاویر یا ویدئوهایی که می‌توان به آن‌ها در اپلیکیشن OneNote رفرنس داد را به دست می‌آورد.

Mercury Reader

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

اگر خوانایی یک صفحه وب پایین است می‌توانید با استفاده از افزونه Mercury Reader (+) نسخه‌های تمیز و با خوانایی خوب از صفحه‌های وب، مقالات و اخبار و غیره را به دست آورید. افزونه Mercury Reader موارد اضافی صفحه‌های وب را که شامل قالب‌بندی و تبلیغات می‌شود را حذف می‌کند تا نمای تمیز و با خوانایی مناسب در دید شما قرار گیرد. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری و ارسال مطلب به کیندل نیز وجود دارد.

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

ابزارهای کوتاه‌سازی لینک یک روش آنلاین برای کار با URL-های طولانی محسوب می‌شوند. اما از سوی دیگر ممکن است موجب بروز ریسک امنیتی نیز بشود، زیرا این لینک‌های کوتاه می‌تواند شما را به ناکجا ببرد.

افزونه Unshorten.link (+) شما را به یک صفحه واسط هدایت می‌کند که در آنجا می‌توانید مقصد لینک کوتاه شده را ببینید و همچنین هشدارهایی در مورد بدافزارهای شناسایی‌شده و کوکی‌های ردگیری نیز ارائه می‌کند.

Any.do

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

Any.do یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کراس پلتفرم برای ایجاد لیست To-Do است که افزونه آن برای گوگل کروم نیز جزء اکستنشن‌های محبوب است. افزونه Any.do (+) امکان همگام‌سازی بی‌درنگ وظایف و چک‌لیست‌ها را از دستگاه‌های موبایل به دسکتاپ و برعکس فراهم ساخته است. کاربران می‌توانند لیست‌ها و یادآوری‌های جدید را ایجاد کرده و با اینترفیس کشیدن و رها کردن، آن‌ها را سازمان‌دهی نمایند. همچنین امکان افزودن یادداشت، اشتراک وظایف و کارهایی از این دست وجود دارد. همه این قابلیت‌ها از طریق مرورگر در اختیار شما قرار می‌گیرد و بین همه دستگاه‌هایتان همگام‌سازی می‌شود.

OneTab

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه OneTab (+) به سرعت همه زبانه‌های باز شما را در یک صفحه منفرد زبانه‌ها همگام‌سازی می‌کند و لینک‌هایی به همه صفحه‌های وب روی مرورگر باز کرده‌اید ارائه می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید همه زبانه‌ها را از مرورگر پاک کنید، در حالی که همچنان می‌توانید به آن‌ها بازگردید و در ادامه به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه کاربران می‌توانند زبانه‌ها را به صورت یک‌باره یا یک به یک بازیابی کنند. کاربران می‌توانند به سهولت زبانه‌هایشان را دریک لیست از URL-ها یا یک صفحه وب به اشتراک بگذارند که روش آسانی برای انجام این کار محسوب می‌شود.

+HoverZoom

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه اصلی HoverZoom یک افزونه مفید بود که وقتی ماوس را روی یک تصویر می‌بردید، به صورت خودکار روی آن زوم می‌کرد، اما این افزونه به دلیل نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی از کروم استور حذف شد. افزونه +HoverZoom (+) تقریباً همان کارکرد را ارائه می‌کند و دغدغه‌های جاسوس‌افزار را هم ندارد.

این افزونه جدید روی تصاویر و ویدئوها بزرگنمایی می‌کند و کاربران می‌توانند تأخیر نمایش، Hotkey-ها و لیست سفید سایت‌هایی که می‌خواهند یا نمی‌خواهند افزونه روی تصاویرشان زوم کند را تهیه کنند.

Cite This For Me: Web Citer

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

استناد صحیح به مقالات و پژوهش‌های آنلاین می‌تواند کاری ملال‌آور برای دانشجویان و نویسندگان باشد. افزونه Cite This For Me: Web Citer (+) به صورت یک اکستنشن مرورگر گوگل کروم به کمک این دسته از کاربران آمده است و به آن‌ها امکان می‌دهد که یک استناد وب‌سایت را با فرمت صحیح به شیوه APA، شیکاگو، MLA و هاروارد تهیه کنند. در ادامه می‌توانید این استناد را به روش آسانی ذخیره کرده یا برای استفاده در اسناد خود کپی کنید.

Stylish

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Stylish (+) می‌تواند ظاهر وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌های مختلف را با استفاده از CSS سفارشی کند و به این ترتیب می‌توانید قالب‌های سفارشی را اعمال کنید، رنگ و اسکیمای یک سایت را تغییر دهید و یا خوانش آن را برای چشم‌ها آسان‌تر کنید. همچنین امکان تغییر فونت و انیمیشن‌ها نیز وجود دارد.

این افزونه با بهره‌گیری از یک جامعه بزرگ از کاربران به استفاده‌کنندگان امکان می‌دهد که قالب‌های متنوع را برای هر چیزی از فیسبوک تا جیمیل، Reddit و موارد دیگر به سرعت روی سایت‌های محبوب اعمال کنید و یا حتی قالب مورد نظر خود را ساخته و با بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.

Colorblind - Dalton for Chrome

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

یک نفر از هر 10 نفر از افراد دنیا دارای نوعی اختلال بینایی در زمینه تشخیص رنگ است و از این رو نمی‌تواند رنگ‌های تصاویر یا اینترفیس کاربری وب‌سایت‌ها را به درستی تشخیص دهد. افزونه Colorblind - Dalton for Chrome (+) تست‌هایی برای اشکال رایج‌تر کوررنگی ارائه کرده است و می‌تواند به صورت دینامیک تنظیمات رنگ مرورگر را طوری تغییر دهد که رنگ‌های داخل عکس‌ها و وب‌سایت‌ها به درستی نمایش یابند که بهبود چشمگیری در زمینه دسترس‌پذیری برای این دسته از کاربران محسوب می‌شود.

The Camelizer

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

خریداران آنلاین از افزونه The Camelizer (+) بهره زیادی می‌گیرند. این افزونه اطلاعات سابقه قیمت محصول‌ها را در فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون، Best Buy و Newegg ذخیره می‌کند. علاوه بر نمایش روند تغییرهای قیمتی در مورد هر آیتم مفروض، کاربران می‌توانند با ثبت نام از طریق ایمیل یا توییتر در زمان کاهش یافتن قیمت‌ها نیز پیام‌هایی دریافت کنند.

AdBlock Plus

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه AdBlock Plus (+) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مسدودساز آنلاین است. این افزونه قابلیت تنظیم سریعی دارد و لیست فیلتر‌های پیش‌ساخته را بارگذاری می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا اغلب تبلیغات را مسدود کنند و همچنین گزینه‌ای برای فیلتر کردن بد‌افزار و دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی ارائه شده است. افزونه AdBlock Plus از طریق فیلترها امکان نمایش آگهی‌های غیر تهاجمی را فراهم ساخته است که البته می‌توان آن‌ها را هم از طریق تنظیمات این افزونه مسدود ساخت. شما باید آگاه باشید که بسیاری از ابزارهای مسدودسازی آگهی همه تبلیغات را مسدود نمی‌کنند، چرا که بسیاری از وب‌سایت‌ها درآمد خود را از محل فروش این آگهی‌ها تأمین می‌کنند.

Google Translate

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

با این که سرویس ترجمه گوگل یک سرویس عالی وب است که امکان ترجمه قطعه‌های مختلف متنی را از هر زبانی فراهم ساخته است، اما اضافه کردن افزونه Google Translate (+) به مرورگر به شما امکان می‌دهد که کل یک صفحه را با زدن دکمه‌ای در نوار ابزار به زبان دیگر ترجمه کنید. این افزونه به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که سایتی که استفاده می‌کنید از زبان متفاوتی استفاده کرده است و قابلیت ترجمه خودکار آن را پیشنهاد می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند به سادگی قطعه‌های مختلف متن را ترجمه کنند و همچنین به تلفظ صحیح کلمه‌ها و اصطلاحات ترجمه شده گوش دهند.

Instant Dictionary

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Instant Dictionary (+) امکان گشتن سریع به دنبال کلمه‌ها و اصطلاح‌ها را فراهم ساخته است و می‌توانید این کار را از طریق دابل-کلیک روی کلمه یا کلیک کردن روی دکمه افزونه در کنار نوار آدرس انجام دهید. بدین ترتیب دیگر نیازی به تایپ کردن عبارت و جستجو به دنبال آن در یک زبانه مجزا وجود ندارد. اگر افزونه نتواند تعریفی ارائه کند، به عنوان گزینه جایگزین یک جستجوی گوگل را به شما نمایش می‌دهد.

Ghostery

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Ghostery (+) یک اکستنشن رایگان برای گرو است که به کاربران امکان می‌دهد تا به سرعت و سهولت ابزارهای ردگیری آنلاین را که برای شناسایی حرکت شما در اینترنت طراحی شده‌اند، تشخیص داده و مسدود سازد. به علاوه Ghostery به شما امان می‌دهد که به دنبال اطلاعاتی در مورد شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی که از این ابزارهای ردگیری استفاده می‌کنند، بگردید. این افزونه لینک‌هایی به گزینه‌های سیاست حریم خصوص نیز ارائه کرده است.

LastPass

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه LastPass (+) یک ابزار آنلاین مدیریت رمز عبور و پرکننده فرم‌ها است که مشکل مدیریت حساب‌های کاربری و رمزهای عبور مختلف را کاهش داده و از این طریق تجربه وبگردی را آسان‌تر و امن‌تر می‌سازد.

افزونه LastPass امکان ایمپورت و اکسپورت کردن رمزهای عبور را از سرویس‌های عمده ذخیره رمز عبور مانند RoboForm، 1Password و KeePass و همچنین ابزارهای مدیریت رمز عبور داخلی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر فراهم ساخته است. بهترین نکته در مورد لست‌پس این است که کراس پلتفرم است و همگام‌سازی بین دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد. همه امکانات عمده این این افزونه به صورت رایگان عرضه شده است و از این رو گزینه‌ای عالی برای می‌دریت رمزهای عبور محسوب می‌شود.

Web of Trust

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Web of Trust (+) به روش تأمین سرمایه عمومی ساخته شده است و جزء یکی از بهترین افزونه‌های گوگل کروم محسوب می‌شود. این افزونه با استفاده از نمادهای رنگی به سایت‌های مختلف از نظر میزان قابلیت اعتماد سایت، پایداری ارائه‌دهنده، حریم خصوصی و امنیت کودکان رتبه‌ای می‌دهد.

با این که هر مجموعه نرم‌افزاری امنیت اینترنت و آنتی‌ویروس می‌تواند شما را در برابر بدافزارها امن سازد، اما Web of Trust یک لایه دفاعی اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد و امکان اندازه‌گیری میزان قابلیت اعتماد یک سایت بر اساس کاربران سراسر دنیا فراهم ساخته است.

Save to Pocket

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

افزونه Save to Pocket (+) امکان ذخیره کردن مقالات، صفحه‌های وب، تصاویر و ویدئوها و مطالعه آن‌ها سر فرصت را فراهم ساخته است. این ابزار موارد ذخیره شده را بین دستگاه‌های مختلف از قبیل گوشی هوشمند و تبلت همگام‌سازی می‌کند. همچنین یک اپلیکیشن کروم پاکت برای مشاهده محتواهای ذخیره شده روی دسکتاپ عرضه شده است.

Click&Clean

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

Click&Clean (+) یک ابزار کارآمد است که به شما امکان می‌دهد حریم خصوصی خود را در زمان وبگردی حفظ کنید. این کار از طریق پاک کردن رد ترافیک آنلاین شما از سیستم محلی انجام می‌گیرد. این افزونه امکان پاک کردن سابقه وبگردی و کوکی‌ها و همچنین خالی کردن فایل‌های موقت روی سیستم را دارد. با این که اغلب این فعالیت‌ها از طریق مراجعه به بخش تنظیمات و ترجیحات کروم امکان‌پذیر است، اما افزونه Click&Clean همه این قابلیت‌ها را یک جا جمع کرده است و به این ترتیب می‌توانید با کمترین زحمتی این کار را انجام داده و ریسک درگیری با بدافزارها را کاهش دهید. این افزونه برای افرادی که به رعایت حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند و یا از سیستم مشترکی با افراد دیگر استفاده می‌کنند، عالی است.

Awesome Screenshot

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

Awesome Screenshot (+) یک افزونه قوی و مورد نیاز همه افراد است و ابزارهایی برای ذخیره و حاشیه‌نویسی بخش‌های مختلف صفحه وب به روشی کاملاً آسان فراهم ساخته است. اسکرین‌شات‌های ذخیره شده می‌توانند روی رایانه کاربر قرار گیرند و یا این که می‌توانید برای تسهیل اشتراک آن‌ها را روی وب‌سایت awesomescreenshot.com آپلود کنید. این افزونه کروم حتی امکان ضبط ویدئو از صفحه را نیز فراهم ساخته است که برای ساخت راهنماهای عملی و عیب‌یابی خطاها مناسب است.

TinEye Reverse Image Search

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

TinEye مشابه بخش جستجوی تصاویر گوگل است و نسخه‌های مختل از تصویر انتخابی را برای شما پیدا می‌کند. برای این که بدانید یک تصویر در مدام سایت‌ها استفاده شده است و آیا نسخه‌ای با وضوح بیشتر از آن وجود دارد یا نه می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. با بهره‌گیری از افزونه TinEye (+) برای کروم می‌توانید به سادگی اقدام به جستجوی معکوس تصویر بکنید.

HTTPS Everywhere

افزونه کاربردی گوگل کروم برای سال 2020

HTTPS Everywhere (+) یک افزونه برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم است که بخشی از همکاری بین «پروژه Tor» و «بنیاد مرزهای الکترونیک» (EFF) محسوب می‌شود. این افزونه امکان رمزگذاری وبگردی آنلاین و ارتباط‌ها را با بازنویسی درخواست‌های لینک HTTP به HTTPS درون یک لیست سفید از سایت‌هایی که از HTTPS پشتیبانی می‌کنند فراهم ساخته است.

سخن پایانی

اکنون سال‌ها است که گشت و گذار آنلاین بخش عمده‌ای از وقت روزانه ما را صرف خود کرده است. هر کدام از ما هر روز ساعت‌های زیادی را صرف کار با مرورگرهای مختلف می‌کنیم. گوگل کروم به عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا یکی از بهترین تجربه‌های وبگردی را در اختیار ما قرار می‌دهد. با این حال افزونه‌های زیادی برای این مرورگر ارائه شده‌اند که به ما امکان می‌دهند تا نیازهای خاص خود را از طریق آن‌ها برآورده سازیم و یا به بهبود کلی تجربه وبگردی ما کمک می‌کنند. در این مقاله با برخی از بهترین افزونه‌های گوگل کروم آشنا شدیم. امیدواریم این مطلب ورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بر اساس رای ۱۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
tomsguide
۲ دیدگاه برای «افزونه کاربردی گوگل کروم — فهرستی از محبوب ترین ها»

بسیار عالی ممنون

اقا دمت شما گرم
فوق العاده بود عالی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *