نحوه فهمیدن بیلد ویندوز ۱۱ — راهنمای تصویری (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۵۳۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
نحوه فهمیدن بیلد ویندوز ۱۱ — راهنمای تصویری (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

اگرچه هیچ‌یک از ما به صورت معمول نیازی به بررسی کردن بلید یا ورژن سیستم عامل ویندوز روی کامپیوتر شخصی خود نداریم، گاهی از اوقات چنین کاری شکلی ضروری به خود می‌گیرد. برای مثال ممکن است با خطایی خاص در سیستم عامل ویندوز 11 خود روبه‌رو شده باشید و درحالی که به دنبال راه حل احتمالی می‌گردید، متوجه شوید نیاز به اطلاعات مربوط به بیلد یا ورژن ویندوز دارید تا به شکلی موثرتر با خطا مقابله کنید. در این مقاله، نحوه فهمیدن بیلد ویندوز 11 را همراه با جزییات دیگری که باید از آن‌ها باخبر باشید توضیح می‌دهیم.

فیلم آموزشی نمایش نسخه Build در ویندوز 11

دانلود ویدیو

نحوه فهمیدن بیلد ویندوز 11

ساده‌ترین متد برای فهمیدن بیلد ویندوز 11، بهره‌گیری از دیالوگ باکس Run در سیستم عامل مایکروسافت است. برای بهره‌گیری از این متد طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱. به نوار جستجو در منوی Start بروید، عبارت Run را تایپ کنید و نتیجه‌ای که بیشترین مطابقت را با عبارت جستجو شده دارد انتخاب نمایید.

۲. بعد از این، درون باکس Run، عبارت Winver را تایپ کرده و OK را بزنید.

فهمیدن بیلد ویندوز 11

بعد از این شاهد نمایش پنجره‌ای به نام About Windows خواهید بود که در آن می‌توانید اطلاعات مربوط به بیلد ویندوز 11 را بیابید.

یافتن بیلد از طریق تنظیمات سیستم عامل

اما دیالوگ باکس Run تنها متدی نیست که می‌توانید برای دستیابی به این اطلاعات از آن استفاده کنید. از طریق تنظیمات ویندوز نیز می‌توان این اطلاعات را به دست آورد. علاوه بر این، گذشته از دریافت اطلاعات مربوط به بیلد، در اینجا می‌توانید داده‌هایی راجع به ورژن، ادیشن و حتی تاریخ نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر شخصی خود باخبر شوید.

برای شروع کار، گام‌هایی که در پایین تشریح می‌کنیم دنبال نمایید:

۱. تنظیمات ویندوز را باز کنید. برای این کار یا دکمه‌های Windows و I را به صورت همزمان روی کیبورد خود فشار دهید یا به سراغ نوار جستجو در منوی Start بروید، عبارت Settings را تایپ و روی نتیجه‌ای که بیشترین مطابقت را دارد کلیک کنید.

۲. درون تنظیمات به سراغ تب System بروید، تا پایین اسکرول کنید و بخش About را انتخاب کنید.

فهمیدن بیلد ویندوز 11

۳. حالا بار دیگر به پایین اسکرول کنید تا به بخش Windows SSpecifications برسید. در این نقطه می‌توانید بیلد، ورژن و دیگر اطلاعات فنی مربوط به سیستم عامل ویندوز 11 خود را مشاهده کنید.

یافتن بیلد ویندوز از طریق Command Prompt

دو متدی که بلاتر تشریح کردیم، سرراست‌ترین راه‌ها برای سر در آوردن از اطلاعات مربوط به بیلد ویندوز 11 روی کامپیوتر شما هستند. اما اگر از آن دسته از کاربرانی نیستید که ارتباط چندان خوبی با رابط کاربری گرافیکی داشته باشید، درک‌تان می‌کنید. در این حالت، می‌توانید برای به دست آوردن مشخصات کامپیوتر شخصی خود به استفاده از Windows Command Prompt بپردازید.

۱. برای شروع کار به سراغ نوار جستجو در منوی Start بروید، عبارت Command Prompt را تایپ کنید و به انتخاب گزینه‌ای که بیشترین مطابقت را دارد بپردازید.

۲. به محض اینکه Command Prompt اجرا شد، فرمان پایین را در آن تایپ کنید که اطلاعات مربوط به بیلد کنونی ویندوز 11 را در اختیار شما خواهد گذاشت:

1wmic os get BuildNumber
فهمیدن بیلد ویندوز 11

۳. به صورت مشابه، می‌توانید با بهره‌گیری از Command Prompt به اطلاعات کارآمد دیگری مانند ورژن سیستم عامل، معماری سیستم عامل و کپشن ویندوز 11 هم دست پیدا کنید. برای این کار، به جای فرمان بالا به سراغ فرمان ثانویه‌ای بروید که در پایین آورده‌ایم:

1wmic os get Caption, Version, BuildNumber, OSArchitecture

در نهایت باید افزود که گرچه اطلاعات مربوط به بیلدها، ورژن‌ها و دیگر ابعاد فنی ویندوز 11 معمولا اهمیت یا کاربرد چندانی برای کاربران عادی ندارند، اما گاهی شکلی ارزشمند به خود می‌گیرند و امیدواریم این مقاله به خوبی نیازهای شما را برطرف ساخته باشد.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *