۵ برنامه ادیت فیلم آنلاین رایگان — فهرست کاربردی

۵۲۱۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
۵ برنامه ادیت فیلم آنلاین رایگان — فهرست کاربردی

اگر به ساخت فیلم و انتشار سریع آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند هستید، در این صورت نیازی به نرم‌افزارهای ادیت فیلم ویندوزی ندارید، چرا که قادر خواهید بود همین کار را با استفاده از برنامه‌هایی که شامل محدودیت‌های پنهانی مانند نمایش واترمارک یا محدودیت زمانی نیستند به صورت رایگان انجام دهید. اکنون که این مقاله نوشته می‌شود، برنامه‌های ادیت فیلم آنلاین و رایگان بسیار زیادی وجود دارد، اما بیشتر آن‌ها محدودیت‌هایی مانند خروجی گرفتن از فیلم تنها با کیفیت HD، محدودیت‌های مربوط به زمان یا اندازه فیلم و یا درج اجباری واترمارک روی ویدیوها را با خود به همراه می‌آورند.

در اغلب مواقع، تا زمانی که ویرایش فیلم خود را به پایان نرسانید، متوجه این موضوع نمی‌شوید و سپس باید برای دسترسی به قابلیت‌های اضافه، هزینه‌ای مشخص بپردازید. بنابراین  قصد داریم چنین مشکلات را برطرف کرده و شما را در این مقاله با ۵ نمونه از بهترین برنامه‌های ادیت فیلم آنلاین که کاملا رایگان هستند و شامل هیچ محدودیتی نمی‌شوند، آشنا سازیم.

۱. سایت Mastershot

Mastershot (+) یک برنامه ادیت فیلم آنلاین ساده است که به صورت کاملا رایگان و بدون تبلیغات یا هزینه‌های پنهان، نیازهای بنیادین شما هنگام ادیت فیلم را برطرف می‌سازد. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید داخل وب‌سایت آن ثبت نام کنید، اما پس از ثبت نام، می‌توانید ویدیوها را ویرایش کرده و از آن‌ها با وضوح تصویر Full HD خروجی بگیرید.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوها را کوتاه کنید یا کلیپ‌ها را با بهره‌گیری از ابزارهای ساده، با یکدیگر ترکیب کنید. افزودن صدا، تصویر یا متن به هر قسمت از ویدیو در این برنامه کاری آسان است و از سوی دیگر می‌توانید حجم، اندازه، رنگ‌ها و فونت‌ها را هرطور که می‌خواهید سفارشی کنید. Mastershot همچنین به شما امکان می‌دهد صدا را از هر ویدیویی استخراج کرده و به طور جداگانه از آن بهره ببرید. همه این‌ موارد در یک رابط کاربری ساده و آسان کنار هم قرار گرفته‌اند. به طور کلی، با بهره‌مندی از این برنامه قادر خواهید بود تمام ابزارهای اولیه برای ادیت فیلم را به دست آورید.

Mastershot که به طور کامل درون مرورگر کار می‌کند، با پردازش ویدیوها به صورت بومی، امنیت بیشتر را به کاربران نوید می‌دهد. این بدان معنا است که ویدیوها بدون این‌که در جایی آپلود شوند در کامپیوتر شما و داخل مرورگر باقی می‌مانند. همچنین این قابلیت باعث می‌شود که روند ویرایش‌ بسیار سریع‌تر از استفاده از برنامه‌ای باشد که در آن، هر تغییر باید قبل از مشاهده در سرورها آپلود شود.

۲. وب‌سایت Videoinu

Videoinu (+) یک برنامه ادیت فیلم مبتنی بر مرورگر است که پس از اولین بارگیری می‌تواند کاملاً به صورت آفلاین کار کند. برای استفاده از این برنامه نیازی به ثبت نام نیست و در مقایسه با هر برنامه ادیت فیلم آنلاین دیگری که امتحان کرده‌ایم، سریع‌تر ظاهر می‌شود.

این برنامه دارای دو نوع ویرایشگر است: ویرایشگر پایه و ویرایشگر پیشرفته. ویرایشگر اصلی برای تبدیل عکس‌ها به فیلم جهت نمایش اسلاید یا یک ارائه کوتاه به همراه یک آهنگ صوتی، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. برای این کار عکس‌ها را همراه با یک آهنگ صوتی آپلود کنید تا Videoinu به صورت خودکار اسلایدشو را ایجاد کند. سپس می‌توانید اسلایدشو را به صورت رایگان در هر نسبت ابعاد تصویری که بر می‌گزینید دانلود کنید (مثلا مربع، ۴:۳، ۱۶:۹ یا ۹:۱۶ برای استوری اینستاگرام یا پست اینستاگرام).

ویرایشگر پیشرفته فیلم این برنامه بسیار گیج‌کننده به نظر می‌رسد و طراحی مطلوبی ندارد، اما به‌سرعت و به‌خوبی از پس انجام کارها برمی‌آید. با این قابلیت قادر خواهید بود فیلم‌ها، تصاویر و صدا را وارد کنید، متنی دلخواه و چندین آهنگ را بیفزایید و سپس اندازه، رنگ یا فونت را تنظیم کنید. به صورت مشابه، می‌توانید در صورت نیاز کلیپ‌ها را برش نیز بزنید. Videoinu همچنین این امکان را می‌دهد که فریم‌های کلیدی را به صورت دستی بیفزایید یا از قابلیت افزودن خودکار آن‌ها بهره ببرید.

در نهایت باید افزود که می‌توانید پروژه‌های Videoinu را ذخیره کنید تا در صورت لزوم به آن‌ها بازگردید، البته تا زمانی که در همان کامپیوتر باقی مانده باشند. تمام این قابلیت‌ها به صورت کاملاً آفلاین قابل استفاده هستند، بنابراین تمام داده‌های در مرورگر ذخیره می‌شود و نه در سرور برنامه.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

۳. وب‌سایت Video-Meme

ادیت فیلم آنلاین

به احتمال زیاد تا به امروز هزاران گیف و میم از یک ویدیو یا کلیپی از فیلم‌های محبوب را دیده‌اید که با متن یا عکسی که زمینه را تغییر می‌دهد پوشانده شده‌اند. Video-Meme ساده‌ترین برنامه ادیت فیلم آنلاین برای ایجاد چنین میم‌های ویدیویی سفارشی یا ساخت GIF به همراه متن یا تصاویر است.

این برنامه ساده و مبتنی بر مرورگر برای استفاده یا دانلود ویدیوها نیازی به ثبت نام ندارد. ابتدا وب‌سایت (+) را باز و هر ویدیویی را از درون حافظه آپلود کنید (توجه داشته باشید که برنامه می گوید که از URLها پشتیبانی می‌کند، اما ما نتوانستیم از آن به خوبی در تست‌ها استفاده کنیم). سپس می‌توانید یک پوشش متنی روی ویدیو مد نظر قرار دهید یا دوباره تصویری را از درون حافظه آپلود کنید. علاوه بر این قادر خواهید بود رنگ و افکت سایه را تغییر دهید، اما ما نتوانستیم متوجه شویم که چگونه امکان تغییر اندازه تصاویر مهیا می‌شود

هر متن یا تصویر در نهایت از تایم‌لاین یا خط زمانی برنامه سر در می‌آورد. سپس می‌توانید آن‌ها را در جایی که مایل هستید قرار دهید و با حرکت ویدیوی اصلی نیز آن‌ها را جابه‌جا کنید. کار با این برنامه فوق العاده ساده است و می‌توانید در کم‌ترین زمان فیلم‌های سرگرم کننده بسازید. به جرات می‌توان گفت که Video-Meme یکی از بهترین ابزارهای کنونی برای ساخت میم‌های سفارشی است.

پس از اتمام کار، می‌توانید اثر هنری خود را با فرمت WebM دانلود کنید. از این فرمت ویدیو در هر ابزار تبدیل فایل مانند Cloud Convert (+) بهره ببرید تا بتوانید آن را به فرمت GIF یا سایر فرمت های ویدیویی تبدیل کنید.

۴. وب‌سایت Kapwing

مجموعه ویرایش آنلاین ویدیو Kapwing (+) یکی از بهترین ویرایشگرهای ویدیوی آنلاین رایگان و ناشناس با طیف وسیعی از ابزارهای گوناگون است. توسعه دهندگان با Smart Cut دست به حرکتی جذاب زده‌اند و به برنامه اجازه داده‌اند که به طور خودکار سکوت را از ویدیوهای طولانی حذف کند تا شما هم به شکلی سریع‌تر قادر به ادیت فیلم باشید.

این ابزار به خودی خود یک برنامه ادیت فیلم نیست، اما آن را می‌توان به عنوان برنامه‌ای پیشرو در نظر گرفت که مراحل اولیه ویرایش فیلم را به سرعت انجام می‌دهد. زمانی که یک ویدیو برای YouTube، یک وبلاگ خاص یا یک پادکست فیلمبرداری می‌کنید، هنگام آماده شدن برای بخش بعدی و همین‌طور زمانی که منتظر پاسخ از طرف برنامه هستید، چندین بخش سکوت وجود دارد. این کار در یک مکالمه طبیعی خوب است، اما در یک ویدیوی خنده دار، غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد.

این موارد سکوت‌هایی هستند که قابلیت Smart Cut برنامه آن‌ها را به صورت خودکار شناسایی و حذف می‌کند. برای بهره‌مندی از این قابلیت به سادگی فیلم اصلی خود را در برنامه آپلود کنید تا به طور خودکار آن بخش‌های بی صدا برش بخورند و سپس دوباره کنار یکدیگر چیده شوند. گذشته از این می‌توانید برنامه Kapwing را طوری تنظیم کنید که نویز سفید (White Noise)، سکوت، صداهای پس‌زمینه و در مجموع هر چیزی جز صدای شما را حذف کند. پس از این عمل می‌توانید فایل را دانلود کرده و با صرفه‌جویی در زمانی که پای مرحله اول گذاشته می‌شود، از آن در ادیت فیلم مورد علاقه خود بهره ببرید.

۵. وب‌سایت Vidmix

ادیت فیلم آنلاین

همان‌طور که می‌دانیم برنامه‌های ادیت فیلم آنلاین آن نوع ویژگی‌های قدرتمندی که در نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند Final Cut، Adobe Premier یا OpenShot یافت می شوند را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهند. اما برنامه Vidmix (+) در ارائه برخی از ویژگی‌های کلیدی برای ایجاد فیلمی با کیفیت، بسیار به نرم‌افزارهای مورد نظر نزدیک است.

این برنامه مسیرهای نامحدودی را به همراه طیف وسیعی از جلوه‌ها برای ایجاد فیلم ارائه می‌دهد. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود متن، تصاویر، اشکال و حتی GIF یا استیکرها را از وب‌سایت Giphy به فیلم مد نظر خود بیفزایید و موقعیت آن‌ها را نیز تنظیم کنید. علاوه بر این با بهره‌مندی از یک سیستم لایه‌بندی ساده، می‌توانید انیمیشن‌هایی مانند درد و حتی افکت‌های تصویر در تصویر را به فیلم اضافه کنید. برنامه Vidmix همچنین از فیلترها و ماسک‌هایی برای بهبود ظاهر فیلم  پشتیبانی می‌کند.

جدا از این افکت‌ها، کنترل گرانول روی هر افکت است که Vidmix را قدرتمند و متمایز می‌کند. با این قابلیت قادر خواهید بود موقعیت، برش، تاری، فیلترها، جلوه‌ها، انتقال، حالت ترکیبی، پوشش، اصلاح‌کننده‌های انیمیشن و ردیابی حرکت را برای هر مسیر یا هر عنصری تنظیم کنید. همچنین امکان ذخیره سازی پروژه‌ها، که به صورت یک فایل Vidmix سفارشی دانلود می‌شوند در این برنامه وجود دارد و با بهره‌مندی از این ویژگی می‌توانید آن را بعدتر در هر کامپیوتر دیگری باز کنید. به همان اندازه که می‌خواهید از نرم افزار دسکتاپ بهره‌مند شوید، می‌توانید همان کارها را در این برنامه تحت وب انجام دهید.

نکته پایانی: برای ادیت آنلاین ویدیو از مرورگر کروم استفاده نکنید

این برنامه‌های ادیت فیلم آنلاین که معرفی کرده‌ایم همگی در نوع خود عالی هستند، اما ممکن است مایل باشید از آن‌ها در مرورگر Google Chrome استفاده کنید. گوگل کروم به دلیل مقدار رمی که استفاده می‌کند بدنام است و در صورت استفاده از یک برنامه نیازمند منابع زیاد مانند برنامه‌های ادیت فیلم، سرعت کامپیوتر شما کاهش می‌یابد. در عوض، به بهترین جایگزین‌های کروم نگاه کنید و یکی از آن‌ها را برگزینید. اگر از سیستم‌عامل macOS بهره می‌برید، احتمالاً مرورگر سافاری بهترین گزینه برای شما باشد. در ویندوز نیز مرورگر سبکی مانند Epic سریع‌تر از کروم کار می‌کند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
make use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *