شرکت AMD و تحولات آن در سال ۲۰۱۸

۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
شرکت AMD و تحولات آن در سال ۲۰۱۸

2017 یک سال فوق‌العاده برای شرکت (Advanced Micro Devices) بود که با نام اختصاری AMD شناخته می‌شود. پردازنده‌های جدید این شرکت، آزادی عمل بسیار بیشتری به مشتریان خود دادند و این به این معنی بود که آن‌ها می‌توانستند جریان کار، بازی و خلاقیت خود را بهبود بخشند. سال 2017 تنها آغاز بود. انتظار می رود در سال 2018، AMD  بر پایه آنچه در 2017 بنا کرده‌ است، به پیشرفت‌های عظیم‌تری برسد. در ادامه 10 دلیل برای دنبال کردن تحولات این شرکت را در سال 2018 بررسی می‌کنیم.

1. محصولات بی‌نظیر AMD

شاهد بر این مدعا هم جوایز بسیار زیادی است که این محصولات اخیرا دریافت کرده‌اند. اخیرا انجمن سخت‌افزار اروپا (European Hardware Association) اعلام کرد که ساختار محصول Zen متعلق به شرکت AMD بهترین فناوری جدید سال 2017 بوده و رایزن (Ryzen) جایزه سال 2017 را به‌دست آورد. همچنین نشریه (KitGuru’s Reader Awards) ساختار Zen را به‌عنوان بهترین فناوری جدید 2017 معرفی کرد و (JD.com) هم رایزن را به‌عنوان بهترین سخت‌افزار سیستم‌های خانگی خود در سال 2017 معرفی کردند.

حالا دیگر محصولات AMD به خوبی شناخته‌شده‌اند و همچنان مورد تحسین قرار می‌گیرند و در سال جدید نیز این مجموعه به پیشرفت خود ادامه خواهد داد؛ به‌تازگی پردازنده‌های (Ryzen Threadripper 1950X) بهترین جایزه نوآوری در  همایش سالانه تکنولوژی CES 2018 را به دست آورده‌اند. این در شروع 2018 چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ AMD با اتکا به پایه قوی سخت‌افزار قدرتمندش قصد دارد مجموعه‌ای از بهترین محصولات را برای مشتریان گوناگونش از هر طیفی آماده کند.

2. افزایش هواداران بازی‌ها

مخاطبان بازی‌ها در حال افزایش هستند و AMD نیز در حال بررسی این است که چگونه سیستم‌های خانگی (PC) را به‌طور مناسبی توسعه دهد و چگونه صنعت را به سطح بالاتر هدایت کند. در 2017 با شرکت  بتزدا (Bethesda ناشر و سازنده بازی های رایانه ای) شروع به همکاری کرد و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با شرکت‌های بیشتری در این صنعت در ادامه کار است.

AMD برای پشتیبانی از آخرین فناوری‌ها مثل «ولکان» (Vulcan)، بهینه‌سازی هرچه بیشتر بازی‌ها و بهبود عملکرد پردازنده‌های چندهسته‌ای با توسعه‌دهندگان همکاری می‌کند. این همکاری برای آن است که اطمینان حاصل شود که کیفیت بازی ها در بهترین عملکرد خود باشند، و کاربران نیز در همه‌جا در حال توسعه بهترین تجربیات خود از بازی‌ها باشند.

3. بلاک چین و کریپتوکارنسی

یک نوع ارز مجازی رمزنگاری‌شده به نام «کریپتوکارنسی» (Cryptocurrency) بر بازار  پردازنده های گرافیکی (GPU) و متعلقات آن ها تاثیر دارد. شایع شده است که این واحد ارزی به‌عنوان پشتوانه‌ای سری برای کشور دانمارک تا سال 2020 تنظیم شده‌است. به همین دلیل طرفداران باهوش تکنولوژی همواره به قیمت‌های گرافیک نگاه می‌کنند تا دریابند که آن‌ها چگونه از آخرین تغییرات کریپتوکارنسی تاثیر می‌پذیرند.

شرکا در مورد موضع AMD در قبال بلاک چین (Blockchain) و کریپتوکارنسی در سال 2018 اظهار‌نظر کرده‌اند. «لیزا سو» (Lisa Su) مدیر ارشد AMD در ماه گذشته بیان کرده است:

من بلاک چین را به‌عنوان یک تکنولوژی پایه‌ای مثبت می‌بینم که می‌تواند روش‌های ارتباطی روزمره ما را تغییر دهد... هنگامی‌که شما به تکنولوژی‌ بلاک چین فکر می‌کنید، می‌بینید که بلاک چین می‌تواند که باعث تغییر کسب‌و‌کارهای ما در اینترنت شود. من فکر می‌کنم که کریپتوکارنسی تنها بخشی از این کسب‌و‌کار است... کریپتوکارنسی تنها بخش کوچکی از کسب‌و‌کار امروزه ماست.

4. سخت‌افزار بزرگ با نرم‌افزار بزرگ

اگرچه تمرکز قابل‌توجهی روی سخت‌افزار AMD وجود دارد. اما لازم است یادآوری کنیم که محصولات AMD را نرم‌افزارهای نو و در سطح جهانی هدایت می‌کنند. AMD اخیرا نرم افزار (Radeon Software Adrenalin Edition) را معرفی کرد که مرحله بعدی (Radeon Software Crimson ReLive Edition) بود. این نرم‌افزار بیشترین رضایت کاربران AMD را به‌دست آورد. این نرم‌افزار جدید باعث بهبود عملکرد بازی‌ها تا 19% شده است، بنابراین این یک گام بزرگ دیگر برای AMD در جلب رضایت مشتریانش است.

با استفاده از نسخه آدرنالین (Adrenalin Edition) اکنون همه نرم‌افزارهای AMD به‌طور مداوم به‌روز می‌شوند و همه این‌ها باعث می‌شود که مشتریان چه در بازی، چه در ایجاد محتوا و چه در هنگام کار آزادی بیشتری برای کار با سخت‌افزارهایشان داشته باشند.

5. AMD و شرکت کوالکام

در سال گذشته همکاری AMD و «کوالکام» (Qualcomm) در فناوری‌های شگفت‌انگیز یکی از بهترین همکاری‌ها را داشتند. کوالکام و AMD در حال همکاری برای ساخت پردازنده‌هایی با عملکرد بالا هستند که قابلیت‌های باورنکردنی در سرعت شبکه در نوت‌بوک‌های سبک‌وزن و دستگاه‌های 2 در 1 را فراهم می‌کنند. نسبت به گذشته اکنون افراد بیشتری در حال گشت‌و‌گذار در وب هستند. به همین دلیل AMD و کوالکام قصد دارند کاربرانشان را با سخت‌افزاری آشنا کنند که کارایی آن ترکیبی از بالاترین کارایی‌های هر دو شرکت است.

6. AMD با واقعیت مجازی/افزوده سازگار می‌شود

واقعیت مجازی و افزوده (Virtual and Augmented reality) در سال 2018 موضوع‌های داغی هستند. فضای مجازی هم در گستردگی حوزه هایی که در‌بر‌گرفته و هم در محبوبیت در حال رشد است و محصولات AMD متمرکز بر ایجاد تجربه‌های حیرت‌انگیز در واقعیت مجازی و فراتر از آن هستند.

در واقعیت مجازی به سخت‌افزار و نرم‌افزار نیاز است به‌این‌ترتیب که شما می‌توانید به کمک سخت‌افزار و یا هر وسیله دیگری مانند هدست و یا اپلیکیشن وارد دنیای مجازی شوید و محتوای شبیه‌سازی‌شده را ببینید پس در دنیای واقعیت مجازی تا کاربر ارتباط خود را قطع نکند نمی‌تواند با دنیای واقعی ارتباط برقرار کند به‌عبارت‌دیگر در دنیای مجازی محصور می‌شود ازین تعاریف به این نتیجه می‌رسیم که واقعیت مجازی کاملاً مجازی است و به شما اجازه نمی‌دهد به‌طور همزمان هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی حضورداشته باشید. اما در واقعیت افزوده قضیه فرق می‌کند گرچه مثل واقعیت مجازی بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار آن همچنان پابرجاست اما ارتباط شمارا با دنیای بیرونی کاملاً قطع نمی‌کند ازآنجایی‌که از اسمش هم پیداست در دنیای واقعیت افزوده شما می‌توانید به دنیای اطراف چیزی را اضافه کنید مثلاً می‌توانید یک روز صبح از مسیر همیشگی خود به سمت کافه موردعلاقه‌تان بروید درحالی‌که آدم فضایی‌ها شمارا تعقیب می‌کنند!

7. تماشای صحنه های ورزش های الکترونیکی

«دنیای ورزش های الکترونیکی» (Esports) به رقابت‌های دسته جمعی در بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی گفته می‌شود که طرفداران سینه‌چاک زیادی دارد و همه از حرفه‌ای‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی هستند. Esports سریع‌ترین رشد را در میان بازی‌ها دارد و AMD در مرکز این انقلاب است. AMD با کمک محصولات بازی و محتوای اختصاصی برای آن مخاطبانی را در سراسر جهان برای خود گرادوری کرده است. حمایت‌های مالی AMD در صحنه esports در سال 2018 نیز ادامه خواهد یافت، چرا که این بازار هیجان‌انگیز همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

8. پردازنده EPYC

پیشرفت AMD با پردازنده (EPYC) با معرفی سیستم‌هایی با کارایی بالای جدید از جمله دستگاه‌های (EPYC) دو سوکت (HPE) و برند (HPE DL3856) ادامه دارد. با بررسی‌های درخشان رسانه‌ها که ارزش‌گذاری رقابتی EPYC و عملکرد فوق‌العاده آن را برجسته‌تر کردند، این تراشه‌های سرور خیره‌کننده را در مرحله‌ای قرار داده‌اند که کسب‌و‌کارها برای رفع نیازهای محاسباتی سنگین خود نگاه دقیق‌تری به AMD داشته باشند. نشریه (LeMagIT) در فرانسه به کاربران خود گفته است:

به یاد داشته باشید که بالاترین محصول اینتل  28 هسته دارد ( در مقابل تراشه 32 هسته‌ای AMD) و قیمت آن نیز 2.5 برابر بیشتر است و در پیکربندی سوکت دوگانه تنها 1.5 ترابایت حافظه را می‌تواند مدیریت کند.

9. همکاری AMD و اینتل

گزارش شده است که AMD با اینتل همکاری کرده است تا یک پردازنده گرافیکی نیمه سفارشی را با پردازنده اینتل متصل کند تا قابلیت‌های جدیدی را برای نوت بوک‌ها ایجاد کند و کاربران را با ترکیبی بسیار زیبا از پردازش و عملکرد گرافیکی روبرو کند. این عمل، کارایی بسیار بالایی را برای لپ‌تاپ‌های فوق نازک فراهم می‌کند.

10. محصولات ایستگاه کاری AMD

فناوری سرور تنها جایی نیست که AMD در آن در حال تولید سخت‌افزارهای هیجان‌انگیز جدید است. شرکت‌ها و کاربران خلاق برای اجرای برنامه‌های فشرده در زمینه‌هایی مثل CAD و تولید ویدیو به‌قدرت بیشتری نیاز دارند. شرکا و کاربران کمک می‌کنند تا AMD ماشین‌هایی را تولید کند که این نیازهای جدی و حتی بیشتر را برآورده سازند.

سازندگان سیستم در حال حاضر ایستگاه‌های کاری عظیمی را می‌سازند که از پردازنده‌های (Ryzen Threadripper) استفاده می‌کنند. ما انتظار داریم 2018 سال دیگری از پیشرفت‌های جدید برای AMD و شرکایش باشد، AMD در طول 2018 به شما تنوعی از محصولات و تکنولوژی بسیار قدرتمند و فوق‌العاده را می‌دهد.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند::

#

منبع

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *