آغاز فعالیت رسمی پلتفرم آموزشی هنرستان

۱۱۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۷ مرداد ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
آغاز فعالیت رسمی پلتفرم آموزشی هنرستان

یکشنبه هفتم مرداد ماه، با رونمایی از وب‌سایت هنرستان، یک پلتفرم دیگر به خانواده پلتفرم‌های آموزشی به زبان فارسی افزوده شد. هنرستان (در نشانی Honarestan.org و با زیر نام آموزش برای همگان) که از مدتی پیش به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده بود، اکنون با ظاهری تازه و به صورت رسمی آغاز بکار کرده است.

997696

تمرکز این وب‌سایت بر آموزش به صورت آنلاین و رودرو است، یعنی حضور همزمان استاد و هنرجویان در کلاس‌های ویدیویی. همچنین ویدیوی ضبط شده کلاس‌ها نیز پس از اتمام هر جلسه در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد.

علوم انسانی، هنر، دانش‌های پایه و تجربی، و علوم فنی و مهندسی حوزه‌های اصلی فعالیت هنرستان هستند. روال کار آن است که هر مدرس، یک دوره آموزشی را در هنرستان تعریف می‌کند به این صورت که عنوان و شرح درس و سرفصل‌ها و منابع را تعیین می‌کند و از همان ابتدا تاریخ و عنوان هر جلسه درسی را نیز مشخص می‌کند.

همچنین خود مدرس شهریه ثبت‌نام در دوره آموزشی خود را معین می‌کند. آنگاه پس از بررسی و تایید هنرستان، آن دوره برای اعلان و ثبت‌نام منتشر می‌شود و متقاضیان با ثبت‌نام در آن به عنوان هنرجوی آن دوره در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند و به محتوای آفلاین نیز دسترسی خواهند داشت. حق‌التدریس استاد از محل این شهریه‌ها پرداخت می‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده روی وبسایت هنرستان، این نهاد آموزشی خصوصی است و درآمد آن از کسر درصدی از شهریه‌ها تامین می‌شود. هنرجویان ساکن ایران و هنرجویان خارج از ایران، هر کدام از طریق درگاه‌های پرداخت جداگانه به راحتی امکان پرداخت شهریه‌ها را دارند.

عضویت در هنرستان و شرکت در بعضی از دوره‌های آن رایگان است. همچنین برای زنان ساکن در افغانستان که از حق تحصیل محرومند، اغلب خدمات پلتفرم آموزشی هنرستان کاملا رایگان است و امکانات ویژه‌ای برای افرادی که در هرکجا قادر به تامین هزینه‌ها نیستند در نظر گرفته شده است.

این وب‌سایت برای آغاز به کار رسمی خود، یک دوره آموزشی با حضور افتخاری و تدریس دکتر محمدعلی همایون کاتوزیان، نظریه‌پرداز اجتماعی برجسته، را به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده است.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *