هزینه واقعی یک کلاس خصوصی ریاضی چقدر است؟

۶۲۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
هزینه واقعی یک کلاس خصوصی ریاضی چقدر است؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

سوالی که همیشه دانشجویان با آن روبرو هستند این است که هزینه واقعی یک کلاس خصوصی ریاضی چقدر است. بخش بزرگی از دانشجویان در طی تحصیل خود، برای اینکه معدل بالاتری کسب کنند نیاز به استاد خصوصی، بخصوص استاد خصوصی ریاضی پیدا می‌کنند. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که هزینه تدریس خصوصی ریاضی در سطوح مختلف استاد چقدر است و همچنین توضیح می‌دهیم که شما چگونه می توانید استاد خصوصی ریاضی خوب و با تجربه را از اساتید ضعیف تشخیص دهید. در انتها در مورد وب سایت و اپلیکیشن استادبانک به عنوان مرجعی برای اطلاع از هزینه‌های تدریس خصوصی و آشنایی با اساتید برتر توضیحاتی می‌دهیم.

997696

هزینه تدریس خصوصی ریاضی با توجه به سطح استاد چقدر است؟

نرخ تدریس خصوصی ریاضی، بستگی به مقطع تدریس و همچنین سطح استاد دارد. در ادامه، قیمت کلاس‌ها برای مقاطع مختلف و سطوح مختلف اساتید ارائه می‌شود:

ریاضیات دانشگاهی

اساتید کم تجربه: قیمت تدریس از 49 تا 69 هزار تومان (معادل اساتید یک و دو ستاره در سایت استادبانک)

منظور اساتیدی هستند که دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه‌های سراسری برتر تهران هستند اما تا کنون کمتر از 20 شاگرد خصوصی یا کمتر از 50 جلسه کلاس خصوصی داشته‌اند.

اساتید با تجربه: هزینه از 89 تا 139 هزار تومان (معادل اساتید سه تا پنج ستاره در سایت استادبانک)

منظور اساتیدی هستند که دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه‌های سراسری برتر تهران هستند و تا کنون بیشتر از 20 شاگرد خصوصی یا بیشتر از 50 جلسه کلاس خصوصی داشته‌اند.

البته با توجه به اینکه تعداد شاگردان خصوصی یک استاد قابل سنجش و پیگیری نیست، استادبانک مدرک دانشگاهی اساتید را بررسی می‌کند و با اساتید، قبل از تایید عضویت آنها مصاحبه‌های تخصصی انجام می‌دهد. بعد از این مرحله، سطح تدریس استاد به خوبی مشخص می‌شود و هزینه تدریس خصوصی استاد در استادبانک تعیین می‌گردد.

ریاضیات مدرسه‌ای (ابتدایی، دبیرستان و کنکور)

اساتید کم تجربه: هزینه از 39 تا 69 هزار تومان (معادل اساتید یک و دو ستاره در سایت استادبانک)

منظور اساتیدی هستند که دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه های سراسری برتر تهران هستند اما تا کنون کمتر از 20 شاگرد خصوصی یا کمتر از 50 جلسه کلاس خصوصی داشته‌اند.

اساتید با تجربه متوسط: هزینه از 89 تا 109 هزار تومان (معادل اساتید سه و چهار ستاره در سایت استادبانک)

منظور اساتیدی هستند که دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه‌های سراسری برتر تهران هستند و تا کنون بیشتر از 20 شاگرد خصوصی یا بیشتر از 50 جلسه کلاس خصوصی داشته‌اند.

اساتید حرفه ای با تجربه زیاد: از 119 هزار تومان تا 350 هزار تومان (معادل اساتید 5 ستاره و VIP در سایت استادبانک)

منظور اساتیدی هستند که فارغ التحصیل دانشگاه‌های سراسری برتر تهران هستند و تا کنون بیشتر از 100 شاگرد خصوصی یا بیشتر از 500 جلسه کلاس خصوصی داشته‌اند.

چگونه استاد خصوصی ریاضی خوب را از بد تشخیص دهیم؟

یک استاد خصوصی ریاضی خوب و حرفه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایرادات دانشجو و دانش آموز را شناسایی می‌کند و می‌تواند به سرعت ایرادات مورد نظر را برطرف کند. در واقع یک استاد حرفه‌ای می‌داند کدام بخش‌های کتاب بیشتر برای دانش آموزان مشکل ساز است و می‌داند که باید به دانش آموزان مختلف با چه روشی تدریس کرد تا مشکل آنها برطرف شود.

در کنار این موضوع، اساتید ریاضی حرفه‌ای می دانند کدام سوالات در امتحانات پرتکرار هستند و حتی می‌توانند بخش بزرگی از سوالات امتحانی را پیش بینی کنند، بنابراین بدون اینکه وقت دانشجو یا دانش آموز صرف موارد بی‌فایده شود، بر موارد مهم‌تر و نمره‌آور تمرکز می‌کنند.

با این روش، اساتید خوب در یک یا دو جلسه اول قابل شناسایی هستند، یعنی در همان جلسه اول، استاد خوب باید بتواند نقاط ضعف دانشجو را شناسایی کرده و به او برای برطرف کردن آنها برنامه مشخص درسی ارائه دهد.

کدام سطح کلاس خصوصی ریاضی برای من مناسب‌تر است؟

یک نکته بسیار مهم در انتخاب استاد خصوصی ریاضی، توجه به بازدهی کلاس است. متاسفانه بعضی از دانشجویان و خانواده‌ها، در انتخاب استاد فقط به قیمت کلاس توجه می‌کنند و سعی می‌کنند از ارزان‌ترین اساتید، آموزش خصوصی ریاضی را دریافت کنند. اما اساتید کم تجربه، گاهی لازم است چندین برابر یک استاد با تجربه جلسات تدریس برگزار کنند تا بتوانند مشکلات دانش آموز را برطرف کنند، و به این ترتیب در نهایت گاهی هزینه برگزاری کلاس با یک استاد کم تجربه از هزینه کلاس با یک استاد با تجربه بیشتر می‌شود، چون تعداد جلسات بسیار بالا می‌رود.

چگونه اساتید خوب برای دریافت آموزش خصوصی ریاضی را پیدا کنیم؟

پیدا کردن اساتید ریاضی خوب، چالش بزرگی برای دانشجویان و دانش آموزان است. اگر دانشجو خوش شانس باشد، ممکن است دوستانش به او استاد خوبی را معرفی کنند، اما در بیشتر مواقع این اتفاق نمی‌افتد و دانش آموزان از آموزشگاه‌ها یا وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف برای دریافت استاد اقدام می‌کنند. از بین روش‌های مختلف برای دریافت آموزش خصوصی ریاضی، بهترین روش، موردی است که شما بتوانید به بهترین نحو از نظر شاگردان قبلی استاد و میزان نتیجه‌گیری آنها از کلاس مطلع شوید. درواقع اگر شاگردان قبلی یک استاد از تدریس ریاضی توسط او نتیجه گرفته و نمره آنها رشد کرده باشد، آن استاد تا حد خوبی قابل اعتماد است.

وب‌سایت و اپلیکیشن استادبانک توانسته است با دقت بالایی، سطح اساتید را مشخص کند و نظرشاگردان قبلی اساتید و میزان رشد آنها را مشخص کند. برای دریافت تدریس خصوصی از استادبانک، کافیست استادبانک را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت مورد نظر شوید. بعد از ورود به استادبانک، اسم درس مورد نظر خود را جستجو کنید تا قیمت و رزومه اساتید و همچنین نظر شاگردان قبلی آنها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی، با شماره 02154435000 تماس حاصل فرمایید.

قابل ذکر است دفتر مرکزی استادبانک در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است و این مجموعه توانسته است در سال 95، عنوان برترین مجموعه دانشگاه صنعتی شریف را کسب کند.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *