ویستا سامانه آسا، دومین شرکت تکنولوژی محبوب ایران

۳۰۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
ویستا سامانه آسا، دومین شرکت تکنولوژی محبوب ایران
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اخیرا سایت ایران تلنت، پلتفرم کاریابی آنلاین، گزارشی تحت عنوان «گزارش جامع جذاب‌ترین کارفرمایان ایران۱۴۰۲» منتشر کرد. این گزارش نتیجه نظرسنجی از افرادی است که در شرکت‌های مختلف و صنایع متفاوت مشغول به کار هستند یا سابقه اشتغال در آن‌ها را دارند. در نتیجه این گزارش نام شرکت «ویستا سامانه آسا» هم به چشم می‌خورد که یک شرکت تکنولوژی محور است و در زمینه فناوری مالی فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم بیشتر به این شرکت بپردازیم و بررسی کنیم که چه امکانات و شرایطی باعث شده است که ویستا سامانه آسا به عنوان دومین شرکت تکنولوژی محبوب ایران از نظر نیروهای کار تبدیل شود.

997696

معرفی کلی ویستا سامانه آسا

ویستا سامانه آسا، یک شرکت در حوزه فناوری مالی یا همان فین‌تک است که زیرمجموعه گروه مالی آگاه است و محصولات مالی در بازار سرمایه توسعه می‌دهد. این شرکت که از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را شروع کرده است، اتصال بازار پول و بازار سرمایه را ماموریت خود می‌داند. آسا با کمک متخصصین خود تا به امروز توانسته‌ است مجموعه سیستم‌های مورد نیاز برای فعالیت در بورس اوراق بهادار و ارتباط‌های بانکی آن را در قالب سه برنامه تجاری مجزا و ۷۰ محصول ایجاد کند که به صورت یکپارچه به مشتریان سرویس می‌دهند. با مراجعه به صفحه اصلی وب‌سایت رسمی آسا، اطلاعات بیشتری مانند تعداد پرسنل، چشم‌انداز، دستاوردها و مدیران اصلی آن قابل دسترسی است.

چه چیزی باعث جلب رضایت کارکنان ویستا سامانه آسا شده است؟

وقتی به صفحه «همکاری با آسا» در وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که کارگروهی، توسعه فردی و شفافیت، یکپارچگی و ارزشمندی را ارزش‌های اصلی خود و افراد مشغول در سازمان را «سرمایه اصلی» خود می‌دانند. همچنین امکانات ورزشی و رفاهی، داشتن محیطی شاد و صمیمی، داشتن ثبات و امنیت شغلی در کنار موارد مهم‌تری مثل توجه به سلامتی کارکنان در کنار اهمیت دادن به یادگیری و توسعه فردی تک تک آن‌ها از مزایایی است که کار کردن در ویستا سامانه آسا را برای بسیاری جذاب کرده است.

علاوه بر این در آسا، این نکته که سلامت روان هم به اندازه سلامت جسم آدم‌ها مهم است، به خوبی درک می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد. این مورد، از حضور روان‌شناس‌های سازمانی به صورت دائمی در شرکت و همچنین اختصاص بودجه مشخص برای هزینه‌های روان‌درمانی تمام کارکنان مشخص است.

ساعت کاری منعطف، وجود اتاق استراحت و اتاق بازی هم این مساله را نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران آسا می‌دانند که هر آدمی بعضی اوقات نیاز دارد که از کار فاصله بگیرد، استراحتی بکند و با ذهنی باز به ادامه کار بپردازد. شاید همین دید انسان‌محور و احترام به نیازهای طبیعی، در کنار ساختار درست و توجه به کار تیمی است که این شرکت را به یک شرکت تکنولوژی محبوب در میان کارکنان فعلی و سابقش تبدیل کرده است.

امکانات ارائه شده در ویستا سامانه آسا

علاوه بر موارد ذکر شده در بخش قبل، یک قسمت به نام «امکانات آسا» هم در صفحه مربوط به همکاری با این شرکت به چشم می‌خورد. در این قسمت امکاناتی مانند صبحانه، میان وعده و ناهار، بیمه تکمیلی، بودجه آموزشی و … دیده می‌شود؛ امکاناتی که در کمتر سازمان ایرانی می‌توانیم شاهد باشیم.

فرآیند استخدام در ویستا سامانه آسا

اگر شما هم با مطالعه این بررسی کنجکاو شده‌اید که کار در این شرکت را تجربه کنید و می‌خواهید بدانید چه مراحلی را برای این تجربه باید طی کنید، این بخش از بررسی مناسب شماست.

در صفحه همکاری با آسا، بعد از بخش «فرصت‌های شغلی فعال» یک فرایند ۵ مرحله‌ای برای استخدام در آسا ذکر شده است.

  • مرحله اول این فرایند، تکمیل فرم همکاری یا همان ارسال رزومه است. شما می‌توانید رزومه خود را از طریق سایت رسمی یا درگاه آن‌ها در پلتفرم‌های کاریابی مانند جابینجا، ایران تلنت و جاب‌ویژن ارسال کنید. با جستجوی نام ویستا سامانه آسا در هر کدام از این درگاه‌ها می‌توانید فرصت‌های شغلی فعال این شرکت را ببینید.
  • مرحله دوم بررسی رزومه‌ شما توسط تیم منابع انسانی این شرکت است. پس از بررسی یکی از اعضای این تیم با شما تماس گرفته و شما را به مصاحبه عمومی دعوت می‌کنند.
  • در مرحله سوم شما یک مصاحبه با اعضای تیم جذب نیروی آسا خواهید داشت و در صورت تایید به مرحله بعد می‌رسید.
  • مرحله چهارم مصاحبه فنی است و در واقع فردی که قرار است از مدیران شما باشد، یک مصاحبه فنی با شما انجام می‌دهد. در صورت توافق و تمایل هر دو طرف شما به مرحله بعد، یعنی مصاحبه سازمانی می‌رسید.
  • در مرحله پنجم، یک مصاحبه سازمانی خواهید داشت که طی آن شما با یکی از اعضای تیم روانشناسی سازمانی آسا صحبت خواهید کرد.

بعد از این مرحله شما می‌توانید کار خود را در آسا شروع کنید.

این فرآیند ۵ مرحله‌ای که ۳ مصاحبه را شامل می‌شود، به خوبی نشون می‌دهد که ویستا سامانه آسا، به خوبی به اثر تک تک افراد مشغول در سازمان واقف است و تا جای ممکن کارکنان خود را از کار کردن در کنار افراد غیرحرفه‌ای یا ناسازگار با فرهنگ سازمانی حفظ می‌کند.

سخن پایانی

به طور خلاصه به نظر می‌آید که ویستا سامانه آسا با ارائه امکانات و شرایط کاری مناسب، تا حد زیادی توانسته رضایت کارکنان خود را جلب کند. این شرکت با تمرکز بر ارزش‌هایی چون کار گروهی، توسعه فردی، شفافیت و ارزشمندی فضایی صمیمی و پویا برای کارکنان ایجاد کرده است. همچنین توجه به سلامت روان و ارائه امکانات ورزشی، به عنوان عناصری مهم در سیاست‌های اجتماعی این شرکت ظاهر شده‌اند و ویستا سامانه آسا را به دومین شرکت تکنولوژی محبوب ایران تبدیل کرده‌اند.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *