مزایا و معایب ویندوز ۷ چیست؟

۲۴۹۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
مزایا و معایب ویندوز ۷ چیست؟

ویندوز 7 هنوز توسط بیساری از کاربران در حال استفاده می‌باشد. در این مطلب به معرفی مزیت و معایب ویندوز 7 پرداخته ایم.

مزیت‌های ویندوز 7

ویندوز 7 کلی خصوصیات خوب و زیبا دارد که در نسخه‌های قبلی ویندوز وجود نداشته‌اند. ظاهر زیبایی دارد و برای تعامل لمسی طراحی شده است. سریع‌تر از ویستا و ویندوز ایکس پی است. این نسخه هم از نظر نصب و هم زمان بوت سریع‌تر از پیشینیان خود است.

ویندوز دیفندر (Windows Defender) توانایی خود در حفاظت از سیستم را اثبات کرده است و روشن شدن و خاموش شدن ویندوز 7 سریع است. ویندوز 7 همه اجزا و نرم‌افزارهای ویندوز را به‌روزرسانی کرده است.

ویندوز 7 از هارددیسک‌های مجازی پشتیبانی می‌کند. همچنین عملکردهای پردازنده‌های چندهسته‌ای را بهبود بخشیده است و با معرفی سه خصوصیت Aero Peek، Aero Shake و Aero Snap باعث می‌شود شلوغی دسکتاپ کمتر شود.

ویندوز 7 بسیار آسان‌تر از نسخه‌های قبلی خود طراحی شده است و احتمالاً ایمنی بیشتری در برابر هکرها ایجاد می‌کند. همچنین از شناسایی پیشرفته لمسی و دستخط پشتیبانی می‌کند. می‌توان قالب‌ها و تصاویر زیبای پس‌زمینه را از سایت شخصی مایکروسافت یا فید RSS دانلود کرد. می‌توان تک‌تک اجزای قالب‌ها را تغییر داد یا برای استفاده‌های بعدی یا دیگر کاربران ویندوز 7 ذخیره کرد.

همچنین پخش‌کننده رسانه ویندوز جزء بخش‌هایی از ویندوز 7 است که بیشترین بهبود را داشته است و گزینه کشیدن و رها کردن به آن اضافه شده است که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت.

امکانات ویندوز 7

ویندوز 7 بیشترین عملکرد کارت‌های گرافیکی سازنده‌های مختلف را نشان می‌دهد. این نسخه از ویندوز مفهوم جدیدی به نام فهرست‌های پرش معرفی کرده است که فایل‌ها و همچنین صفحه‌های وب که اخیراً استفاده شده‌اند را تشخیص می‌دهد. BitLocker خصوصیتی است که امکان رمزنگاری درایوهای داخلی را در ویستا می‌داد اما در ویندوز 7 به درایوهای خارجی نیز گسترش یافته است که کار پشتیبان‌گیری و بازیابی را بسیار راحت‌تر کرده است.

وردپد (Wordpad) در ویندوز 7 بهبود یافته است و مشابه برنامه آفیس ورد مایکروسافت به نظر می‌رسد. می‌توان از آن برای باز کردن، و ویرایش نام فایل‌هایی که قبلاً در آفیس ورد 2007 معرفی شده بودند استفاده کرد. پیش‌بینی کلمات، خصوصیت جدیدی است که وردپد دارد و قلموی واقع‌گرایانه نیز به برنامه نقاشی (Paint) اضافه شده است.

ماشین‌حساب با چند امکان جدید مانند تبدیل واحد بهبود یافته است. محاسباتی مانند اقتصاد سوخت و پرداخت‌های خودکار وام و تنظیمات پیش‌فرض حساب کاربری حذف شده‌اند تا از نصب نرم‌افزارهای ناخواسته جلوگیری شود.

مشکل هنگ ویندوز 7 کمتر شده است چون ویندوز 7 پایدارتر از ویندوز ویستا است. پخش‌کننده رسانه ویندوز خصوصیات بهبود یافته بیشتری در ویندوز 7 یافته است و گزینه کشیدن و رها کردن فایل‌ها به آن اضافه شده است که در نسخه‌های قبلی ویندوز وجود نداشتند.

معایب ویندوز 7

ویندوز 7 دست‌کم به 1 گیگابایت رم نیاز دارد؛ بنابراین به‌راحتی نمی‌توان سیستم را از ویندوز XP به ویندوز 7 ارتقا داد و از نظر ارتقای آسان سیستم‌عامل معایبی دارد. برنامه‌های زیادی نمی‌توانند بر روی ویندوز 7 اجرا شوند و نیازمند پشتیبانی آنلاین هستند، برخی کاربران از ویژگی‌های جدید آن راضی نیستند زیرا باید منابع بیشتری مانند رم خریداری کنند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

این نسخه از ویندوز گران‌تر از نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل‌های مایکروسافت است. برخی کاربران مشکلاتی از قبیل هنگ سیستم پس از نصب ویندوز 7 دارند. تنها کاربران حرفه‌ای از ویندوز 7 راضی هستند، کاربران جدید استفاده از ویندوز 7 را دشوار یافته‌اند و همچنان از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنند.

وقتی کاربری پرینتر چندکاره HP می‌گیرد و درایور آن به نسخه ویندوز 7 ارتقا می‌یابد، دیگر به فرمان‌های پرینت پاسخ نمی‌دهد و کاربر مجبور است به مرکز پشتیبانی HP برود تا این مشکل را رفع کند.

بسیاری از نرم‌افزارهای قدیمی در سیستم عامل ویندوز 7 کار نمی‌کنند. یافتن نسخه‌های مناسب ویندوز 7 از یک نرم‌افزار یک مشکل محسوب می‌شود. پشتیبانی درایور برای سیستم‌ها و مادربردهای قدیمی وجود ندارد و این مسئله برخی از امکانات ویندوز 7 را غیرفعال می‌کند.

تنها رایانه‌های بسیار قوی می‌توانند از ویندوز 7 استفاده کنند و تنها در سیستم‌های با مشخصات بالا قابل استفاده است. بسیاری از کاربران با مشکل صفحه آبی مرگ (BSOD) در ویندوز 7 مواجه شده‌اند و گزارش کرده‌اند که این مشکل به دلیل تغییر سخت‌افزار یا نرم‌افزار در سیستم رخ می‌دهد.

حال که این مطلب را مطالعه نمودید، شاید مطالب و آموزش‌های زیر نیز بتوانند برای شما مفید باشند:

**

بر اساس رای ۳۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
online-sciences
۱ دیدگاه برای «مزایا و معایب ویندوز ۷ چیست؟»

ازبابت کیفیت بالاونکته سنجی شمادراشکالاتی که ممکن است درمسیرپیشرفت یک کاربر ویندوزهفت ایجادمشکل فکری وموانعی غیرقابل پیش بینی نماید بسیارسپاسگزاروممنونم توضیحات شمابسیاردقیق وکامل بود موفق وپیروزباشید عبدالرضا بخشا

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *