حذف مدرک دانشگاهی از فیلتر اولیه یکی از بزرگترین موسسات کاریابی انگلستان

۳۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ آذر ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
حذف مدرک دانشگاهی از فیلتر اولیه یکی از بزرگترین موسسات کاریابی انگلستان

نظام ارزش دهی و ارزش گذاری در فضای آموزش، دانش، صنعت و کار به سرعت در حال تغییر است. بخشی از این تغییر، یک حرکت معکوس و در نقطه مقابل روندی است که در سالهای اخیر از آن به «مدرک گرایی» یاد می شد. بدین صورت که روز به روز بررسی های مستقل مؤسسات کاریابی و نیز شرکت ها، اهمیت بیشتری نسبت به صرفاً مشاهده مدرک تحصیلی افراد می یابد.

حذف مدرک دانشگاهی از فیلتر اولیه یکی از بزرگترین موسسات کاریابی انگلستان

در این میان استقبال دانشجویان از آموختن مستقل از (و یا مکمل) دانشگاه، نیز این روند را تسریع کرده است. به عنوان مثال در ایران، هم اکنون فرادرس به عنوان بزرگ ترین پروژه عمومی سازی آموزش دانشگاهی، میزبان 140 هزار دانشجوی سراسر کشور است که از حدود 5000 ساعت آموزش فنی و دانشگاهی و مرتبط با بازار کار آن در کنار دانشگاه و در مواردی مستقل از دانشگاه بهره می برند.

 

حذف مدرک دانشگاهی از پنجمین موسسه کاریابی انگلستان

در ادامه این روند، اخیراً ارنست اند یانگ (Ernst & Young)، یکی از بزرگ ترین موسسه های کاریابی در انگلستان، اعلام کرده است که مدرک دانشگاهی را از لیست شاخص های مهم برای بررسی موفقیت افراد در یافتن شغل و یا در ادامه شغلی حذف خواهد کرد. آنها معتقد هستند که دیگر شواهد قوی مبنی بر رابطه بین موفقیت شغلی و دانشگاهی وجود ندارد.

مگی استیلوِل، مدیر مسئول بخش گزینش این موسسه گفته است که از این پس، از ارزیابی های آنلاین خود این موسسه برای بررسی اولیه، صلاحیت کاندیداهای شغلی استفاده خواهند کرد. البته همچنان مدرک دانشگاهی به عنوان یکی از معیارهای بررسی استفاده خواهد شد. ولی این عامل، دیگر به عنوان یک سد مقابل کاندیدها و به عنوان معیار اولیه بررسی و فیلتر در نظر گرفته نخواهد شد.

بر اساس گفته های مدیر بخش گزینش، تحقیقات به عمل آمده از ۴۰۰ کاندیدا در این موسسه نشان می دهد که غربال کردن دانشجویان فقط بر اساس مدرک تحصیلی، با خارج کردن افراد شایسته از فرایند بررسی، ضربه ای سنگین به صنعت کاریابی وارد می کند.

این شرکت به عنوان پنجمین شرکت کاریابی بزرگ انگلیس، بر این باور است که تاکید کردن بر روی نمرات دانشجویان و یا مدرک تحصیلی آنها امکان تشخیص درست استعدادهای واقعی آن ها را از بین می برد.

 

اثرات فاصله گرفتن از مدرک گرایی بر روی دانشگاه ها

روند آغاز شده در خصوص کاهش اثر مدرک دانشگاهی و ایجاد فرایندهای ارزیابی مستقل، می تواند دانشگاه ها را از مرجع صدور مدرک به تمرکز بر اصل موضوع دانشگاه، یعنی آموزش دادن سوق دهد. چنین حرکتی در عین تمام سختی های اجرایی، می تواند منشأ اثرات مثبتی باشد. در این شرایط و با داشتن فرایند ارزیابی مستقل، بیشتر فشار بر روی دانشگاه ها در خصوص پروراندن نیروی متخصص با توانایی علمی و فنی بالا خواهد بود.

 

توسعه مهارت بازار کار

آموختن و توسعه مهارت بازار کار این روزها به سادگی در دسترس همگان است. شما نیز اگر به دنبال توسعه مهارت های مرتبط با کار و صنعت هستید، توصیه می کنیم صفحات زیر را نیز مطالعه نمایید.

 

منبع خبر

بر اساس رای ۱۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *