آموزش پیاده‌سازی انواع میانگین های متحرک‌ در پایتون

آموزش پیاده‌سازی انواع میانگین های متحرک‌ در پایتون

میانگین‌های متحرک‌ (Moving Average یا MA) ابزارهایی ریاضیاتی هستند که در تحلیل سری‌های زمانی به خصوص تحلیل تکنیکال قیمت (Technical Analysis یا TA) بسیار پرکاربرد هستد. علاوه بر کاربرد مستقیم این ابزارها به عنوان اندیکاتور (Indicator)، از آن‌ها به صورت غیرمستقیم برای ساخت سایر اندیکاتورها نیز استفاده می‌شود، به همین دلیل فراگیری و پیاده‌سازی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

با گسترده شدن حوزه فعالیت علوم کامپیوتر (Computer Science) و ورود آن به حوزه مالی، ایده استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی برای تحلیل قیمت مطرح شد و در اولین گام ابزارهای مطرح شدند که به یک معامله‌گر در انجام تحلیل‌ها کمک می‌کنند. پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا که امکانات زیادی در کتابخانه‌های خود جای داده است، گزینه خوبی برای انجام اینگونه تحلیل‌ها است.

در «مجله فرادرس» تا به امروز مطالب زیادی در مورد میانگین‌های متحرک، روش پیاده‌سازی و تحلیل آن‌ها منتشر شده است. مطالعه این مطالب به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌هایی برای تحلیل خودکار نمادها ایجاد کنید. فهرست این مقالات را می‌توانید در ادامه این صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی هر کدام آن را مطالعه کنید.