منابع آموزشی برنامه نویسی جاوا

۱۰۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
منابع آموزشی برنامه نویسی جاوا

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه‌نویسی جاوا چیست؟

ما با جاوا تقریباً هرروز تعامل می‌کنیم. همچنین جاوا جزو آن دسته از برنامه‌هایی است که معمولاً آن را پس از نصب ویندوز جدید نصب می‌کنیم. از لپ تاپ‌ها تا دیتاسنترها، کنسول‌های بازی تا ابر رایانه‌های علمی، گوشی‌های همراه تا اینترنت، جاوا همه جا هست. در زیر منابعی در زمینه آموزش جاوا را بررسی خواهیم کرد.

1. وب‌سایت رسمی اُراکل

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

فرقی نمی‌کند که کدام زبان برنامه‌نویسی را یاد می‌گیریم، ما همواره از پایه شروع می‌کنیم و جاوا خارج از پایه نیست. خوشبختانه، وب‌سایت رسمی اُراکل (شرکت سازنده جاوا) یک مقدمه بسیار عالی برای جاوا دارد که پاسخ سؤالات "جاوا چیست؟" و "چگونه کار می‌کند؟" را به خوبی می‌دهد. همچنین خواهید دید که منابع بیشتری برای یادگیری در آینده وجود دارد، اما مهم‌تر از همه، این صفحه به شما کمک می‌کند شروع کار با ابزار لازم و هر چیز دیگری که برای شروع یادگیری جاوا الزامی است را یاد بگیرید.

2. خانه درختی (Treehouse)

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

برنامه‌نویسی جاوا را از ابتدا با این دوره 3 واحدی از شرکت Treehouse یاد بگیرید. یک بازی تعاملی را هنگام یادگیری انواع داده‌ها، شرطی‌ها، حلقه‌ها و سایر مفاهیم بسازید. واحد 1 اطلاعات اولیه‌ای از محیط کار و متغیرها در اختیار می‌گذارد؛ واحد 2 نحوه تشکیل نمونه اولیه یک بازی را یاد می‌دهد و همچنین نحوه عیب‌یابی کدهای خود را نیز به شما آموزش می‌دهد؛ و واحد 3 به شما نحوه تشکیل فیلترهای رشته‌ای به کمک "AND" و "OR" منطقی را نشان می‌دهد. شما حتی به تجربه برنامه‌نویسی درگذشته نیازی ندارید.

3. وبسایت codecondo

این دوره یک منبع عالی است. این دوزه توسط یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا ارائه می‌شود، شما آموزش باکیفیتی در این دوره کوچک خواهید داشت. این دوره کوتاه شمارا مجبور خواهد کرد که مطالعه بسیاری در مورد جاوا داشته باشید.

 

4. برنامه‌نویسی اندروید با جاوا

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا، زبان برنامه‌نویسی مورداستفاده برای ساختن برنامه‌های کاربردی سیستم‌عامل اندروید است، این دوره‌ها شما را با مباحث پایه تشکیل اندروید آشنا می‌کند و نحوه ساختن برنامه‌های موبایل را از ابتدا تا انتها در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر ویدئوها، این مجموعه شامل اسلایدهای پاورپوینت و قطعات کد است.

5. برنامه نویسی پیشرفته جاوا (InfiniteSkills)

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

زمانی که شما مفاهیم پایه را کاملاً درک نموده باشید همگام استفاده از کارایی اصلی جاوا است. شما می‌توانید مفاهیم پیشرفته همانند ساختارهای متوالی و شرکت‌پذیر داده‌ها، تکنیک‌های ترتیب بندی، کنترل استثناها و استفاده چندکاربره را در دوره آموزشی ارائه شده درسایت infiniteskills.com بیاموزید.

6. آموزش برنامه نویسی جاوا (Udemy)

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

Udemy چندین دوره رایگان در مورد جاوا دارد، که از درس‌های مقدماتی تا پیشرفته پیش می‌رود. عضی از آنها مبتدیان واقعی را مورد هدف قرار می‌دهد و بعضی از آنها به شما کمک خواهد کرد که طراحی و ساختار کد نویسی خود را ارتقا دهید. از طریق لینک‌های زیر به دو عنوان از این آموزش‌ها دسترسی خواهید داشت:

7. آموزش برنامه نویسی جاوا (فرادرس)

منابع آموزشی زبان برنامه نویسی جاوا

فرادرس شامل چندین ساعت آموزش رایگان زبان برنامه نویسی جاوا می‌باشد. شما می‌توانید به کمک ویدئوی آموزش برنامه نویسی جاوا، اطلاعات کافی برای شروع برنامه نویسی با استفاده از این زبان را به‌دست آورید. همچنین می‌توانید به یادگیری آموزش‌های رایگان در موضوعات جذابی مانند زیر بپردازید:

 

مهارت کدنویسی خود را با فنجانی از جاوا توسعه دهید

در دنیای برنامه نویسی، یادگیری جاوا به همراه سایر زبان‌های برنامه نویسی، قدرت بالایی در طراحی و تشکیل می‌دهد. در هر صورت، شما باید بیش از یک زبان بدانید تا کارتان این روزها پیش برود. از دوره‌های ذکرشده برای تکمیل مهارت خود در برنامه نویسی به کمک جاوا استفاده کنید. برای یادگیری بیشتر در مورد کدنویسی جاوا می‌توانید به آموزش‌های زیر مراجعه کنید:

#

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
codecondo
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *