منابع آموزشی برنامه نویسی C

۳۴۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
منابع آموزشی برنامه نویسی C

بیشتر مردم فکر می‌کنند که برنامه نویسی کامپیوتر کسل کننده است، و برخی دیگر از انجام آن لذت می‌برند. یک برنامه نویس عادی باید در زمینه طریقه‌های برنامه‌نویسی و اخبار و اطلاعات جدید به‌روز باشد. تقریباً تمامی برنامه نویسان، برنامه نویسی خود را با C آغاز می‌کنند، چنان که کاربردی‌ترین زبان برنامه نویسی برای طراحی برنامه‌ها و سیستم‌های عامل است.

C بهترین و قدیمی‌ترین زبان برنامه‌نویسی تاکنون است. اولین سیستم‌عامل اصلی تولیدشده بر اساس C به نام UNIX بود و سپس Windows و Mac OS X و Linux نیز با این زبان توسعه یافتند. نه تنها سیستم‌های عامل، بلکه زبان‌های برنامه‌نویسی همچون Python و Pearl و PHP از C مشتق‌گیری شده‌اند.

پس اکنون فهمیدید که اگر بخواهید یک برنامه‌نویس واقعاً حرفه‌ای باشید، باید زبان C را بلد باشید و دانش C نه تنها درزمینه توسعه برنامه‌ها، بلکه درزمینه توسعه وب نیز به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید زبان C را یاد بگیرید، اینجا لیستی از PDF، آموزش‌های ویدئویی وب‌سایت‌ها و انجمن‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم. این مقاله بر آموزش‌ها و منابع رایگان تمرکز می‌کند تا شما زبان برنامه‌نویسی C را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای یاد بگیرید.

آموزش‌های نوشتاری رایگان

اگر می‌خواهید برنامه نویسی C را یاد بگیرید، بسیار مهم است که با آموزش‌های نوشتاری آغاز کنید. لیست آموزش‌های زیر که آماده کرده‌ایم مباحث و مفاهیم پایه زبان C را پوشش می‌دهد و همچنین به شما در نوشتن برخی برنامه‌های پیچیده یاری خواهد نمود.

1) وبسایت Cprogramming

آموزش های C را با وب سایت C-Programming یاد بگیرید که شما را از ابتدای C تا مباحث پیچیده مانند درخت های دو دویی و ساختار های داده ها آشنا می کند. این آموزش های نوشتاری از C Programming قطعا پیش زمینه خوبی در برنامه نویسی C برای شما به وجود خواهد آورد.

2) وبسایت tutorialspoint

این وب‌سایت شامل چندین آموزش در زمینه زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف می‌شود. این آموزش برای برنامه‌نویس‌های نرم‌افزار ساخته‌شده که نیاز به درک مفاهیم پایه زبان برنامه‌نویسی C دارند. این آموزش باعث درک کامل زبان برنامه‌نویسی C خواهد شد که شما خواهید توانست به مراحل بالاتری از برنامه‌نویسی پیشرفته دست بیابید.

3) وبسایت howstuffworks

در این آموزش از howstuffworks، شما به یادگیری تمام قسمت‌های برنامه نویسی C خواهید پرداخت و همچنین طریقه یک برنامه نویس C شدن را یاد خواهید گرفت. پس از یادگیری C، از چیزهایی که می‌توانید خلق کنید، شگفت زده خواهید شد. شما فقط باید به خواندن آموزش‌ها برای یادگیری C بپردازید.

4) وبسایت CodingUnit

این وب سایت به آموزش چندین مبحث از جمله C و ++C و PHP پرداخته است. آموزش‌های این وب سایت از اول تا آخر برنامه نویسی C را شامل می‌شود.

5) وبسایت Learn-C

چه برنامه‌نویس باتجربه باشید چه نباشید، learn-C برای افرادی که قصد به یادگیری زبان برنامه‌نویسی C دارند طراحی گردیده است. قابلیت یکتایی که این وب‌سایت دارد نمایش خروجی آن است، اگر می‌خواهید یک برنامه را تست کنید، می‌توانید نتیجه آن را مستقیماً در نمایش خروجی ببینید. همچنین می‌توانید آموزش‌های مفید خود را به این وب‌سایت ارسال کنید.

کتاب‌های مجازی رایگان

کتاب‌های مجازی (PDF) به شما کمک می‌کنند که C را از ابتدا یاد بگیرید. می‌توانید یادگیری را به‌وسیله گوشی‌های هوشمند خود یا لپ‌تاپ‌ در هرجایی ادامه دهید. می‌توانید این فایل‌های PDF را با لینک مستقیم با کلیک روی سر تیتر موردنظر دانلود کنید.

6) آموزش برنامه نویسی C توسط مارک برگس (Mark Burgess)

این کتاب مجازی مارک برگس، C را به زبان ساده برای مبتدیان آموزش می‌دهد و جزئیات کافی برای درک این زبان در اختیار می‌گذارد. فرض این کتاب بر این است که اطلاعاتی قبلی از برنامه نویسی دارید، ولی نیازی به تجربه زیاد ندارید. نیازی به تبعیت از ترتیب بخش‌های کتاب نیست، اما اگر یک مبتدی هستید، با ترتیب ادامه دادن پیشنهاد می‌شود.

7) آموزش زبان C توسط ntnu

این آموزش یک آموزش ساده نوشتاری است که به‌صورت تعاملی طراحی گردیده است. می‌توانید برنامه‌هایی که در این آموزش ارائه شده‌اند را با درک مفاهیم پایه کامپایل، اصلاح و یا استفاده کنید. تقریباً در 124 صفحه از این کتاب شما به مفاهیم پایه مسلط خواهید شد.

8) مقدمه‌ای بر زبان برنامه نویسی C

این یک راهنمای ساده برنامه نویسی C است که به‌صورت زیبا جهت یادگیری مفاهیم C طراحی شده است. اگر در مورد برنامه نویسی C چیزی نمی‌دانید، این کتاب مجازی انتخاب بسیار خوبی است.

9) برنامه نویسی C و طراحی نرم افزار توسط تیم بیلی (Tim Bailey)

این کتاب به شکل مجموعه‌ای از نوشته‌های کنفرانسی برای یک مهندس نرم‌افزار سال اولی است. هدف این کتاب شامل شدن مباحث زبان برنامه‌نویسی C و به دنبال آن مقدمه‌ای بر طراحی برنامه‌ها است. طراحی نرم‌افزار مهم‌ترین جنبه این کتاب در مقایسه با سایر کتاب‌های مجازی آموزشی است.

10) زبان برنامه نویسی C توسط برایان و دنیس (Brian and Dennis)

دومین ویرایش زبان برنامه‌نویسی C، آن را به شکل مطابق با استاندارد ANSI تهیه کرده است. دانش شما به کمک مثال‌های مهم و اصلی در این راهنما بهبود خواهد یافت. این آموزش، فهماندن تمامی مفاهیم برنامه‌نویسی را برای برنامه نویسان به عهده دارد.

آموزش های ویدئویی رایگان

آموزش‌های ویدئویی برای کمک به یادگیری مبتدیان به‌وسیله نشان دادن مفاهیم و ساختارهای اولیه ساخته شده‌اند. تماشا کردن اتفاقاتی که به طور زنده در مقابل شما اتفاق می افتند، به شما کمک می‌کند که مفاهیم را به سرعت یاد بگیرید و درک کنید. برخی از بهترین منابع آموزش ویدئویی را در زیر لیست نموده‌ایم که به کمک آنها می‌توانید برنامه نویسی C را به آسانی و با سرعت دلخواه خود یاد بگیرید.

11) وبسایت Onlinevideolecture

در اینجا شما آموزش‌های ویدئویی از ابتدا تا انتهای برنامه‌نویسی C را خواهید داشت. شما باید بخش‌های مجزا را به‌دلخواه انتخاب کنید، و سپس کلیک کنید، تماشا کنید و یاد بگیرید.

12) وبسایت Freevideolectures

با 32 ارائه درزمینه برنامه‌نویسی، می‌توانید آن را به‌صورت رایگان در این سایت یاد بگیرید. همچنین می‌توانید این کنفرانس‌ها را دانلود کنید و یادگیری را به‌صورت آفلاین ادامه دهید

13) وبسایت WiBit

پلتفرم عالی دیگر برای برنامه نویسی آنلاین C. این وب سایت نزدیک به 26 ویدئو برای یادگیری برنامه نویسی C دارد.

14) وبسایت thenewboston

این دوره دارای 57 ویدئو است که لیست آن را می‌توانید هنگام بازدید از وب‌سایت در سمت چپ صفحه‌نمایش خود ببینید. با این وب‌سایت از یادگیری ویدئویی این زبان با سرعت دلخواه خود لذت ببرید.

15) وبسایت Udemy

با استفاده از آموزش‌های این وبسایت، شما می‌توانید به کد نویسی زبان C چیره شوید. شما همچنین می‌توانید مدرک اتمام دوره را پس از پایان تمامی بخش‌ها دریافت کنید.

16) مجموعه فرادرس

شرکت فرادرس آموزش‌هایی از این نوع را در وب سایت خود آماده کرده است. بسیاری از دانش‌های روز در کشورمان در کلاس‌ها و به‌صورت سنتی در حال تدریس می‌باشد که طی آنها باید با سرعت مورد نظر کلاس و با حضور در آنها آموزش را ادامه دهید. فرادرس این امکان را برای شما آماده نموده که آموزش‌هایی از این قبیل را با هزینه‌ای مناسب به‌صورت ویدئویی در خانه خود و با سرعت دلخواه خود پیش بگیرید. آموزش‌های ویدئویی فرادرس کاملاً خالص می‌باشد به‌طوری که برای هر ساعت از این آموزش‌ها 10 تا 15 ساعت وقت صرف می‌شود. فرادرس آموزش‌هایی در زمینه برنامه نویسی C دارد. می‌توانید بسیاری از قسمت‌های برنامه نویسی به زبان C را توسط آنها یاد بگیرید. به فهرستی از ویدئوهای آموزشی فرادرس در این زمینه توجه نمایید:

  1. مجموعه آموزش های برنامه نویسی C شامل بیش از 13 ساعت آموزشی
  2. آشنایی با اجزای سازنده یک برنامه C (رایگان)
  3. آموزش ساختار (Structure) و یونیون (Union) در برنامه نویسی C (رایگان)
  4. آموزش آرایه ها در زبان برنامه نویسی C (رایگان)

شما همچنین می توانید آموزش هایی در زمینه مبانی برنامه نویسی به صورت رایگان از این وب سایت دریافت نمایید:

 

 

#

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *