بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای دانلود فایل‌های ویدیویی و صوتی

۷۳۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آذر ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای دانلود فایل‌های ویدیویی و صوتی

گاهی اوقات ما با محتوای خوبی مانند ویدئو، فایل صوتی و انواع دیگر موارد چند رسانه‌ای در اینترنت برخورد می‌کنیم که مایل هستیم آن‌ها را دانلود کنیم. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند تا به این هدف برسیم. دانلود ویدئوها و آهنگ‌ها از یک صفحه اینترنتی ممکن است کمی پیچیده باشد، چون بسیاری از سایت‌ها این موارد را با هدف دانلود در صفحات خود قرار نداده‌اند.

در همین راستا، در این مطلب ما با بعضی از بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای دانلود فایل‌های صوتی و ویدئویی آشنا می‌شویم. این افزونه‌ها برای مدیریت دانلود مورد استفاده قرار می‌گیرند و به شما در دانلود فایل‌ها از صفحات اینترنتی کمک می‌کنند؛ خصوصاً فایل‌های چند رسانه‌ای که دریافت‌شان پیچیدگی بیشتری دارد.

باید توجه داشته باشید که یک افزونه به تنهایی قابلیت دانلود محتوا از تمام صفحات و سایت‌های اینترنتی را ندارد، پس در این نوشته به افزونه‌های دانلود انواع فایل‌ها از سایت‌های مختلف اشاره می‌کنیم. به طور مثال یک افزونه گوگل کروم ممکن است برای دانلود ویدئو از یک صفحه فیس‌بوک عالی باشد اما برای سایت‌های دیگر هیچ فایده‌ای نداشته باشد. از همین رو در ادامه فهرستی از افزونه‌های مفید را معرفی می‌کنیم و موارد استفاده هر یک را شرح می‌دهیم.

دانلود ویدئو از سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو

شما با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید از سایت‌های اشتراک‌گذاری و پخش ویدئو همچون Dailymotion و Vimeo ویدئو دانلود کنید. توجه داشته باشید که هیچ افزونه گوگل کرومی، دانلود از وب‌سایت YouTube.com را پشتیبانی نمی‌کند، چون دانلود از سایت مذکور با قوانین به اشتراک‌گذاری ویدیو روی آن مغایرت دارد. شما می‌توانید به کمک سایت‌های دیگر از یوتیوب، ویدیو و صوت دانلود کنید.

1. دانلود محتوای صفحات با GetThemAll

این افزونه، بهترین افزونه دانلود در گوگل کروم است و همان‌طور که از اسمش پیداست، به شما کمک می‌کند تقریباً هر نوع فایلی را از یک صفحه اینترنتی دانلود کنید. همچنین این افزونه بسیار بهینه پیاده‌سازی شده و مانند برخی از افزونه‌ها کروم را سنگین نمی‌کند. شما با استفاده از GetThemAll می‌توانید چندین فایل را به صورت همزمان با سرعت خوب دانلود کنید و محل ذخیره فایل‌های دانلودی را هم تغییر دهید.

دانلود افزونه از فروشگاه کروم

2. با Flash Video Downloader هیچ ویدیویی را از دست نمی‌دهید

این افزونه ادعا می‌کند که می‌تواند از 99 درصد وب‌سایت‌ها فایل دانلود کند و اگر آن را امتحان کنید، متوجه می‌شوید که این ادعا چندان هم اشتباه نیست. البته مشخص است که آن یک درصد باقیمانده شامل یوتیوب می‌شود.

استفاده از افزونه یاد شده ساده است؛ کافی است صفحه وب مورد نظر که دارای ویدیو است را باز کنید. با کلیک روی Flash Video Downloader شما به ابعاد و کیفیت‌های مختلف موجود برای دانلود هر ویدیو دست پیدا می‌کنید. به این صورت می توانید به راحتی ویدیوها را دانلود کنید. گفتنی است که با افزونه مورد بحث قادر خواهید بود از تمام شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و ... ویدیو دانلود کنید.

+‌ دانلود افزونه از فروشگاه کروم

3. افزونه مدیریت دانلود Chrono

Chrono یک افزونه مدیریت دانلود است که می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند و تمام فعالیت‌های آن در یک تب مرورگر انجام می‌شود. این افزونه کاملاً با ساختار کروم به صورت یکپارچه عمل می‌کند و در منوها، دکمه‌های نوارابزار (toolbar) و دکمه‌های میان‌بر مرورگر افزوده می‌شود.

علاوه بر مدیریت دانلود، Chrono یکی از بهترین افزونه‌های دانلود ویدیو است؛ همچنین با آن می‌توان به صورت انبوه از وب‌سایت‌ها عکس دانلود کرد. این افزونه تمام لینک‌ها، عکس‌ها، فایل‌های صوتی و ویدیوهای موجود روی یک وب‌سایت را شناسایی می‌کند و شما می‌توانید تنها آنچه مورد نیاز است را دانلود کنید.

دانلود افزونه از فروشگاه کروم

دانلود ویدیوها از شبکه‌های اجتماعی

دانلود ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و ... دردسرهای خاص خودشان را دارند، ولی حتی برای این موارد نیز در فروشگاه گوگل کروم افزونه‌هایی پیدا می‌شود که نیاز کاربران را پاسخگو هستند.

1. دانلود ویدیو از فیسبوک با Social Video Downloader

این افزونه طراحی شده که از وب‌سایت فیسبوک ویدیو دانلود کند، آنهم بدون اینکه نیاز باشد وارد وب‌سایت دیگری شوید.

صرفاً روی دکمه Download FB Video کلیک کنید تا ویدیوی مورد نظر در کامپیوتر شما ذخیره شود. Social Video Downloader ساده‌ترین راه برای دانلود ویدیو از فیسبوک است.

دانلود افزونه از فروشگاه کروم

2. دانلود ویدیو از اینستاگرام با Downloader for Instagram

این افزونه ساده به شما اجازه می‌دهد که با یک کلیک، عکس و ویدیوهای را از صفحات اینستاگرام دانلود و با بالاترین سرعت آن‌ها را در سیستم خود ذخیره کنید.

با Downloader for Instagram از دست سایت‌های جداگانه ناکارآمد برای دریافت تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده روی اینستاگرام رهایی خواهید یافت و دیگر برای دریافت هر یک از این موارد نباید وقت قابل توجهی را صرف کنید.

دانلود افزونه از فروشگاه کروم

دانلود فایل‌های صوتی از یک صفحه

تا به اینجای کار عمدتاً در رابطه با افزونه‌هایی صحبت کردیم که برای دانلود ویدیو کاربرد داشتند؛ اما در ادامه به افزونه‌هایی خواهیم پرداخت که برای دانلود فایل‌های صوتی از صفحات وب به کار می‌روند.

1. ضبط فایل‌های صوتی در حال پخش با Chrome Audio Capture

این افزونه به شما اجازه می‌دهد هر فایل صوتی که در یکی از تب‌های مرورگر کروم در حال پخش است را ضبط کنید و سپس آنچه ضبط شده است را در قالب یک فایل با فرمت mp3 و یا wav ذخیره کنید.

کاربران قادر هستند تبی که فایل صوتی در آن در حال پخش است را «بی‌ صدا» (ٔMute) کنند، اما فرآیند ضبط صدا بازهم ادامه خواهد یافت. برای شروع عملیات ضبط روی دکمه‌ای که به همین منظور طراحی شده کلیک کنید و پس از توقف این عملیات می‌توانید فایل حاصل را نامگذاری کرده و سپس ذخیره کنید.

دانلود افزونه از فروشگاه کروم

۲. دانلود فایل‌های صوتی با فرمت‌های رایج در Audio Downloader Prime

Audio Downloader Prime یک افزونه کروم است که به شما کمک می‌کند فایل‌های صوتی با فرمت‌های رایج را به سادگی و تنها از طریق نوار ابزار مرورگر دانلود کنید. این افزونه فقط برای دانلود محتوای صوتی طراحی شده است.

دانلود افزونه از فروشگاه کروم

دانلود از یوتیوب

برای ویدیوهای یوتیوب شما می‌توانید از سایت‌هایی مختلفی، مانند http://ssyoutube.com استفاده کنید که اجازه می‌دهند از این سرویس ویدیو و صوت را با کیفیت دلخواه دریافت کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۴۰۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
digitbin
۷ دیدگاه برای «بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای دانلود فایل‌های ویدیویی و صوتی»

سلام آیا راهی هست که بتونم از طریق گوشیم فایل های صوتی غیرقابل دانلود رو دانلود کنم؟
مثلا من خیلی از سایت لانگمن استفاده می کنم و اونجا جملاتی هست که مایلم دانلودشون کنم ولی نمی تونم

سلام و خسته نباشید
میشه برای دانلود از کلاس های انلاین که از طرف خود اموزشگاه هم ظبط میشه افزونه یا برنامه ای معرفی کنید؟

افزونه chrome downloadhelper رو نصب کنید

امیدوارم موفق باشید

نرم افراز babylon

ســــــلام:‌?

خسته نباشید ممنون از زحمات شما

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *