چگونه بهترین ابزار برای آپدیت درایورها را پیدا کنیم؟

۳۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه بهترین ابزار برای آپدیت درایورها را پیدا کنیم؟

اگر به دنبال نرم‌افزاری هستید که درایورهای ویندوز سیستم شما را بدون دردسر برایتان به‌روزرسانی کند، چیزی بهتر از یک ابزار که به طور خاص برای به‌روزرسانی درایورها طراحی شده باشد و بتواند درایورهای قدیمی و خراب سیستم شما را شناسایی و به‌روزرسانی کند، پیدا نخواهید کرداما سؤال این است که یک ابزار به‌روزرسانی درایور خوب چه خصوصیاتی دارد. اگر در گوگل برای ابزار به‌روزرسانی درایور جستجو کنید با انتخاب‌های بسیار زیادی مواجه خواهید شد. اما چگونه می‌توان بین بهترین‌های آنها و انواع معمولی آن تمایز قائل شد. یک انتخاب نابجا می‌تواند با یک به‌روزرسانی اشتباه باعث از کار افتادن سیستم شما شود. از ابزارهایی که شما با جستجو در گوگل پیدا می‌کنید، تنها چند تا از آن‌ها می‌توانند کاری را که ادعا می‌کنند انجام دهند و بیشتر آنها حتی ممکن است به سیستم شما آسیب برسانند و شما را مجبور کنند که همه کارها را از نو انجام دهید. ما در این مقاله، برای آنکه از چنین فجایعی جلوگیری کنیم، راهنمایی برای شما تهیه کرده‌ایم که بتوانید بهترین آنها را شناسایی کنید.

پس بهتر است به این موضوع بپردازیم.

1. بانک اطلاعاتی بزرگ

اندازه بانک اطلاعاتی درایورها مهم‌ترین ویژگی این ابزارها به شمار می‌رود، که هر چه بزرگ‌تر باشد عملکرد نرم‌افزار هم بهتر خواهد بود. یعنی تعداد درایورهایی که نرم‌افزار قادر به شناسایی و به‌روزرسانی آنها است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ابزار به‌روزرسانی درایور است. بعضی از این نرم‌افزارها تنها درایورهای تجهیزات معمول مثل پردازنده، کارت گرافیک، کارت صدا، اسکنر، پرینتر و ... را شناسایی می‌کنند و به تجهیزاتی مثل دسته‌های بازی، موس‌های بی‌سیم و دوربین‌ها را به حساب نمی‌آورند. بنابراین یک نرم‌افزار به‌روزرسانی درایور خوب، نرم‌افزاری است که قادر باشد درایورهای سیستم ویندوزی شما را به‌روزرسانی کرده و درایورهای سازگار و ناسازگار با سیستم‌عامل شما را شناسایی کند.

2. شناسایی دقیق درایورها

یک نرم‌افزار به‌روزرسانی درایور باید بتواند تنها درایورهایی را شناسایی و به‌روزرسانی کند که قدیمی یا خراب باشند. اما همه این ابزارها قادر به انجام این کار نیستند. یک نرم‌افزار به‌روزرسانی درایور به کاربر کمک می‌کند تا درایورهای قدیمی را به‌روزرسانی کنند و کاربر را با نصب درایورهای قدیمی که باعث از کار افتادن یا آسیب زدن به سیستم می‌شوند، فریب نمی‌دهد. شما باید مواظب باشید که فریب وعده‌های دروغ بعضی از این نرم‌افزارها را نخورید.

3. لیست سیاه درایورها

یک نرم‌افزار به‌روزرسانی باید به یک لیست سیاه درایور مجهز باشد که کاربر بتواند درایورهای ناسازگار که مشکل‌ساز هستند را به آن اضافه کند. یک لیست سیاه درایور مانع به‌روزرسانی درایورهای ناسازگار شده و آن را از لیست نتایج اسکن حذف می‌کند. بعضی اوقات حتی معمول‌ترین درایورها هم ممکن است به دلیل تنظیمات خاص خود با سیستم سازگاری نداشته باشند. در چنین مواردی یک لیست سیاه مطمئناً به کار می‌آید.

4. پشتیبان‌گیری

یک ابزار به‌روزرسانی باید از درایور قدیمی یک نسخه پشتیبان بگیرد تا در صورت بروز اشکال کاربر بتواند آنها را بازیابی کند. بعضی اوقات سیستم‌عامل ویندوز با معمولی‌ترین به‌روزرسانی درایورها هم ناسازگاری نشان داده و واکنش‌های عجیبی به آن نشان می‌دهد. به همین دلیل است که کاربر باید امکان بازگرداندن نسخه پشتیبان و انتخاب به‌روزرسانی صحیح درایور را داشته باشد.

جمع بندی

همه ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد نقش مهمی در انتخاب یک ابزار به‌روزرسانی درایور بازی می‌کنند و به کاربر کمک می‌کند که قبل از انتخاب، از چگونگی کارکرد این ابزارها و احتیاطاتی که باید در نظر گرفته شود، مطلع شود. کاربر همچنین باید از این امکان برخوردار باشد که قبل از خرید نرم‌افزار آن را به‌طور آزمایشی امتحان کند و در صورت رضایت آن را خریداری کند. در ضمن کاربر باید بررسی کند که بخش پشتیبانی نرم‌افزار واقعاً پاسخگو است یا خیر. اگر شما توانستید شرکتی را پیدا کنید که علاوه بر همه اینها برگشت پول شما را هم ضمانت کند، بهترین انتخاب را انجام داده‌اید.

در صورتی که از مطالب فوق رضایت داشتید، برای مطالعه بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

::

منبع

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *